maar goed, aangezien het formeel gezien een besloten vergadering is heeft de GG natuurlijk het volste recht om de pers te weren. of het het imago hiervan goed doet is natuurlijk een ander verhaal.
Moderator: Moderafo's
Socrates schreef:als journalisten of wie dan ook uitspraken van de synode uit het verband willen rukken kunnen ze daar net zo goed de uiteindelijke gecensureerde tekst voor gebruiken. daar hebben ze geen live-verslag voor nodig
maar goed, aangezien het formeel gezien een besloten vergadering is heeft de GG natuurlijk het volste recht om de pers te weren. of het het imago hiervan goed doet is natuurlijk een ander verhaal.
Socrates schreef:als journalisten of wie dan ook uitspraken van de synode uit het verband willen rukken kunnen ze daar net zo goed de uiteindelijke gecensureerde tekst voor gebruiken. daar hebben ze geen live-verslag voor nodig
waarnemer schreef:Ik heb geen verwijten richting synode Ger. Gem. zij beslissen of een vergadering besloten is of toegangelijk voor journalisten. Zij bepalen dat.
Maar het kwalijke vind ik bij de redactie van het RD. Ook vandaag kunt je als normale lezer van het RD de berichten lezen over de synodevergadering. Maar niemand weet dat dit geen onafhankelijke verslaggeving is. Ik neem het de redactie kwalijk dat zij zich voor het karretje van de synode hebben laten spannen. Waarom zeggen ze dat niet dat hun berichtgeving door de censuur van het moderamen moet?
Geen verwijt synode, zij bepalen dat zelf. Maar de redactie van het RD is een verlengstuk van de synode, en dat vind ik bezwaarlijk.
caprice schreef:Staat er toch boven? Een stuk kan ook wel geschreven zijn door een andere redactie (binnenland, buitenland,...).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten