Deze serie heeft mij juist geholpen om na te denken over de eindtijd en hoe het eventueel zou kunnen zijn. De detaills zijn geromantiseerd en laat ik volledig los als waarheid, maar de grote lijnen zie ik als veelal Bijbels.
De 'laatste bazuin' heeft gemaakt dat veel mensen weer zijn gaan denken over de eindtijd en Jezus wederkomst, de positie van Israel in dit geheel, enz. Thema's waarover in sommige kerken nauwelijks gesproken wordt, maar waar wel heel veel over in de Bijbel beschreven staat. Ik denk dat dit boek veel mensen wakker heeft gemaakt. Bij mijn zwager heb ik gezien, dat zijn geloof meer is gaan leven, na het lezen van deze boeken.
Er werd al genoemd dat deze zelfde schrijvers ook een theologische verhandeling geschreven hebben over de eindtijd en hoe ze er zo bij gekomen zijn om dit in een roman vorm te geven. Boeiend om te lezen.
Door een laagdrempelige manier, gaan mensen nadenken over dit soort zaken, goede zaak! Het evangelie wordt daarin ook nog eens duidelijk in uitgelegd, zodat je het ook kan gebruiken voor effectieve evangelisatie, zo ook de flims.
DON'T BE LEFT BEHIND!