Zareb schreef:Laat ik voorop stellen dat ik je reactie waardeer.
Alleen, je zegt dat er andere vormen van seksualiteit zijn bijgekomen.
Als je uitgaat van de situatie zoals die nu, na het paradijs, is dan is elke vorm van seksualiteit niet meer volmaakt. En is het strijden tegen de zonden dus een algemeen feit.
Ik ga geen teksten uit de Bijbel verbuigen om mijn gelijk te halen. Dat kan ik niet omdat de Bijbel daar over zwijgt.
Zijn er andere vormen bijgekomen? Misschien wel, of....
Als je (en nu doe ik even moeilijk) de verbanning uit het paradijs als grens ziet aan wat God bedoeld heeft, dan is ook de relatie tussen man en vrouw niet "heilig"Jij zegt eigenlijk: Omdat we niet meer volmaakt zijn, zitten we nu eenmaal met de zonde, en dat moeten we maar accepteren, en het maar uitoefenen.
Waarom noem je het beleven van de liefde tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht "uitoefenen van zonden"?
"Uitoefenen" klinkt alsof het in deze relaties alleen maar gaat om seks. En ik kan je als "ervaringsdeskundige" zeggen dat dit niet zo is.
Ondanks alle moderne voorlichtig is voor mij seks een ultieme manier om je liefde voor je partner vorm te geven.
Wil niet zeggen dat ik mensen zoals Zareb veroordeel, integendeel! Ik respecteer ieder mens, ook als hij/zij een andere seksuele geaardheid heeft. Ik wilde alleen zeggen dat homoseksualiteit in mijn ogen niet goed is. Maar de homofiele/-seksuele medemens blijf ik zien als een schepsel van God, die Hij liefheeft!
Het lijkt wel alsof God een percentage mensen geboren liet worden om in zonden te leven. God heeft mij geschapen. Van de moederschoot heb ik u geformeerd, staat er in de Bijbel. Het ontkennen van wie ik ben is een dan een ontkennen van Hem die mij bedoeld heeft zoals ik ben.
Waarom ik homoseksualiteit zonde noem? Omdat in mijn ogen Gods Woord het zo duidelijk zegt. Ik weet wel, dat het niet makkelijk voor je zal zijn om dat zo te lezen, en het allerlaatste wat ik wil is je kwetsen en pijn doen!! Ik geef ook mijn mening weer, en als jouw mening afwijkt van de mijne, is dat voor mij prima! Da's het mooie van een forum, niet dan?

God heeft niet een aantal mensen geschapen om in zonden te leven, da's natuurlijk onzin! Hij heeft jou geschapen zoals je bent, en je mag Hem dankbaar zijn, dat je bent wie je bent (snap je het nog?

Het allerbelangrijkste is: Leef je leven met God! Homo- of heteroseksueel!
Ik hoop zo iets te hebben verduidelijkt. Zo niet, dan verneem ik dat graag van je!