Optimatus schreef:@ Brion en Zareb:
Ik ben blij dat ik jullie aan mijn zijde weet. Kopje thee?
Graag!

Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:@ Brion en Zareb:
Ik ben blij dat ik jullie aan mijn zijde weet. Kopje thee?
Optimatus schreef:Gewoon consequent op hun onzin wijzen, dan zijn ze ongevaarlijk.
Josh schreef:Brion...Werner sprak de waarheid. Dopen betekent immers letterlijk 'onderdompelen'...dus het enige wat gedoopt werd is de vinger van die dominee! En de enige die jou beledigde met die misleidende onbijbelse besprenkeling is die dominee.
Als jij de waarheid niet kan accepteren, is dat triest. Want voor Christenen staat namelijk 'de Waarheid' centraal.
Alle mensen die misleid worden, reageren zeer agressief en afwijzend tegen mensen die slecht nieuws brengen. En misschien is dat waarom jij zo naar Werner toe reageert. Misschien ook wel niet en wist je het allemaal al langer.
Nou: hoogste tijd om er wat aan te doen. Laat je dopen door onderdompeling.
En daar kan je ook lezen hoe de onbijbelse besprenkeling de intrede in de kerken heeft kunnen doen!
Josh
waarnemer schreef:dat alleen theologen hier over mogen meepraten, zoals Brion zegt
waarnemer schreef:Moderator,
Ik ben het met je eens dat wij bij het onderwerp moeten blijven. maar Optimatus en vooral Brion gaan niet op argumenten in. Ik mag toch wel aan Brion vragen als ik een samenvatting geef van een artikel van Werner Stauder, inhoudelijk te reageren en niet die man belachelijk maken. Ik vind dat Stauder heel serieus op de zaken ingaat, zaken die belangrijk zijn. Daar is toch een forum voor, om gedachten uit te wisselen. Dat Stauder een graficus is weet ik ook wel, dat alleen theologen hier over mogen meepraten, zoals Brion zegt vind ik zeer bedenkelijk. Ben jij predikant of theologisch student Brion? Ik zou graag willen dat je ingaat op "triunitas' en 'trinitas' dit vind ik wezenlijk. Maar ik ben ook maar een graficus en wil jij met mij hier over niet discussiëren.
36 En Hij zeide: Abba, Vader! alle dingen zijn U mogelijk; neem dezen drinkbeker van Mij weg, doch niet wat Ik wil, maar wat Gij wilt.
Brion schreef:Wederom een bewuste misquote! Je begint het aardig te leren van Josh! Dat is een van de redenen dat ik op geen enkel argument van jou in wil gaan.
De 2e reden is dat als iemand letterlijk beweert dat mijn doop destijds een leugen was, en _ik_ niet gedoopt ben, maar de vinger van de predikant, dan HOEF ik daar niet op in te gaan.
Verder denk ik dat je je klachten over het modereren beter per PB kunt indienen. Je maakt je nu nogal belachelijk.
Optimatus schreef:David schreef:
Jezus spreekt tot de Vader en zegt: " Dat zij U kennen de enige waarachtige God" en daarna " en die Gij gezonden hebt, Jezus Christus"
Er staat dus niet zoals de kanttekening ons wil doen geloven: Dat zij ONS kennen de enige waarachtige God. Dus het kan alleen op de vader slaan naar mijn bescheiden mening.
David
Op zich heb je daar een punt, ware het niet dat U in veel talen ook als 2de persoon meervoud geldt; vergelijk het met vous in het Frans of Sie (weliswaar derde persoon meervoud) in het Duits of zelfs het Engels (you).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten