Mariamagdalena schreef:Ik denk dat je niet over een ander kunt oordelen.
ik draag ook buitenshuis contactlenzen, omdat ik slechte ogen heb ( -1,75 en -2.00 ) En geen bril, omdat ik mij daar voor schaam. Bij mij staat een bril gewoon niet, dan lijk ik net een schooljuffrouw.
Dus ik kan me voorstellen als je hele buitensporige grote oren hebt, en je wordt daar je hele leven mee gekwetst, dat je er een stukje af laat snijden

Oeps MM, noem je dat al slechte ogen? Waarschijnlijk vind je mij dan stekeblind ofzo, met ca -7.00 / - 7.75. 'k Draag ook al jaren contactlenzen omdat ik een bril ook niet leuk meer vond staan, maar sinds afgelopen zaterdag heb ik toch weer 'ns een bril op. En ik krijg super-veel complimenten, gewoon omdat het een vlot model is en de glazen zo zijn geslepen dat het een leek niet opvalt dat ze zo sterk zijn. Er is ook altijd wel íéts wat je leuk staat!
Maar on-topic: ik kan me prima voorstellen dat er mensen zijn die wat aan hun uiterlijk laten doen. Tja, goed, of je nu ieder moedervlekje wat je in de weg zit moet laten weghalen, dat is een ander verhaal, maar als iemand nu door een neuscorrectie wèl die leuke baan kan krijgen (helaas werkt het toch nog vaak zo) of geen minderwaardige gevoelens meer heeft (wat ik waag te betwijfelen), kan ik me voorstellen dat je ervoor kiest.
Maar volgens mij zit het probleem veel meer tussen de oren. Want waarom zijn er uiterlijk echt oerlelijke mensen die een fantastische baan hebben, veel verantwoordelijkheden en bevoegdheden in hun flitsende carrière, een geweldige partner, een droomhuis met een glanzende bolide op de oprijlaan (overdrijven is ook een vak

)...
Zoals Klaas zegt zit de echte schoonheid van binnen en dat straal je dan ook uit. Uit je houding, je ogen, je gezichtsuidrukking, je handdruk, je ademhaling, je stem en je manier van luisteren / interesse spreekt veel meer dan een pukkel op je kin of een neus die niet helemaal waterpas is.
Dus of plastische chirurgie nu zoveel problemen oplost... dat weet ik ook niet. 'k Sluit me dus maar bij Klaas aan; iedereen zal het anders beleven.
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...