Is het praktiseren van homosexualiteit dan geen gruwelijke zonden meer?
Nederland begint inderdaad al veel op Sodom en Gomorra te lijken.

Moderator: Moderafo's
caprice schreef:Mensen met uitbrekende openbare zonden worden toch (als het goed is) onder censuur gesteld?
superpotje schreef:caprice schreef:Mensen met uitbrekende openbare zonden worden toch (als het goed is) onder censuur gesteld?
Ow meneer wat voelen we ons weeer goed, wat fijn dat jij een gewone hetero bent dat er niets in jou gelijk is aan sodom en gomorra.
fijn dat je de topic goed doorleest voordat je reageerd... niet dus.. Volgens mij waren we hier al tot de conclusie gekomen dat S en G met het gastrecht te maken heeft.. en als jij dat niet zo vind reageer er dan met jou argumenten op in plaats van bij het begin te beginnen.
superpotje schreef:Mensen met uitbrekende openbare zonden... voorbeeld iemand liegt op straat... tja dan gooien we hem maar uit te kerk.
Weet je als ze dat ooit bij mij zouden flikken, zou ik liever zelf bewust bij de kerk weggaan. Omdat ik het belachelijk. ik weet wel dat ik er niet trots op ben dat ik een refo ben. Je moet zoveel mogelijk zieltjes waarschuwen en meenemen de kerk in en dan zitten ze daar en dan worden ze er weer uitgegooit.
superpotje schreef:Weet jullie nog Jezus is voor alle zonden gestorven...
superpotje schreef:Wat heeft een mens nodig? Een uitstekende hand of een wijzende vinger....?
superpotje schreef:Ik ben ronduit tegen die positieve discriminatie.. ik wil behandelt worden als een mens en niet als een zielige of weet ik veel wat homo. En daarbij horen ook de behoeftes van een mens en die zijn voor een hetero en een homo echt niet anders.
Kijk er zullen zeker homos zijn die zich zielig voelen(heb je bij de heteros) ook toch![]()
En als je me ooit op zo'n "vraag om positieve discriminatie" houding betrapt dan geef je maar een gil.
En als we op grond van de bijbel willen kijken of homoseksualiteit goed te keuren valt... dan is er geen argument van we/ze vinden het fijn enz, want het gaat er idd om wat God van ons vraagt.
heb ik jou nog niet op betrapt, maar sommige politiek-correcte zelf-niet-homosexuele refowebbers wel. Dat is erg irritant.
Gershwin schreef:
Het lijkt me leuk als iedereen eens zou proberen met elkaar als mens in plaats van als tegenstander om te gaanmaar dat lijkt hier nog ver weg te zijn, dus een gelijkwaardige discussie blijft nog wel even uit. Misschien is het ook verstandig reacties zonder argumenten volledig te negeren. Dat werkt wel.
caprice schreef:Censuur wordt vaak verkeerd opgevat, maar het is wel medisch bedoeld om diegene weer terug te brengen bij Gods Woord. Niet bedoeld als strafmaatregel.
En 'de kerk uitgooien' is pas de derde trap, de ban of afsnijding. Zover komt het gelukkig bijna nooit.superpotje schreef:Wat heeft een mens nodig? Een uitstekende hand of een wijzende vinger....?
Een uitstekende hand. Dacht je dat na het stellen onder censuur de kerkenraad degene die het betreft links laat liggen? Integendeel. Er wordt voor hem gebeden. Zo iemand is nog steeds welkom in de kerk, en ook bij kerkeraadsleden voor een gesprek.
Liefde moet de drijfveer zijn van de tucht.
caprice schreef:Mensen met uitbrekende openbare zonden worden toch (als het goed is) onder censuur gesteld?
markie schreef:Overigens ben ik het volkomen met de stelling van sommige kerken eens dat praktiserende homo's en lesbo's geen lid kunnen worden van een kerk, en dus zéker niet aan het avondmaal thuishoren.
Brion schreef:caprice schreef:Mensen met uitbrekende openbare zonden worden toch (als het goed is) onder censuur gesteld?
caprice, wat is precies de definitie van een "uitbrekende openbare zonde"? In dit topic hebben we het over homosexualiteit. Kun jij andere zonden noemen, die ook het "onder censuur stellen" tot gevolg heeft, of moet hebben?
Zelfde soort vraag aan markie: je schrijft letterlijk:markie schreef:Overigens ben ik het volkomen met de stelling van sommige kerken eens dat praktiserende homo's en lesbo's geen lid kunnen worden van een kerk, en dus zéker niet aan het avondmaal thuishoren.
Dit is heel duidelijke taal! Zijn er nog andere mensen, of groepen van mensen die geen lid van een kerk kunnen worden, en dus zéker niet aan het avondmaal thuishoren?
Mijn vraag komt voort uit het gegeven, dat een dominee (eerder in de thread besproken) beweerde dat homosexualiteit heel wat zondiger is dan overspel. Als we dat eens wat nader uitwerken, zouder er dan lijstjes bestaan met heel erge zonden, iets minder erge zonden, en zonden die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn? Ik kan me er geen voorstelling bij maken.
Zareb schreef:Tja Bookman, maar doen we daar allemaal niet bewust of onbewust aan mee? Toevallig zag ik gisteravond een EO programma waar hte ging over transeksualiteit. En eerlijk gezegd betrap ik mijzelf ook op m'n vooringenomen standpunt in deze. Vooral over de ethische aspecten. Dr. Wagenaar van stichting Elios had een paar gezonde opmerkingen. o.a. Hoe kun je jezelf een mening vormen, laat staan een ethische opstelling innemen, zonder dat je uitgaat van de betrokken persoon. Op de EO site staat er meer over.
Mij heeft het aan het denken gezet en ik heb m'n zg standpuntjes maar even op sterk water gezet.
Ik vond het zeer intens. Al is mijn "probleem" wellicht veel minder ingrijpend.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten