Gershwin schreef:1. homosexuelen zijn zielig,
2. homosexuelen worden door de kerk verdrukt,
dus 3. homosexuelen moeten doodgeknuffeld worden'.
Ik probeeer op dit moment op zoveel mogelijk dingen te reageren.. Goed ik heb net snel effe jou posten op de homo topic door gelezen(alleen homofilie) dus ik heb wel een beetje een idee hoe jij er tegen overstaat.
1 ik vind mezelf beslist niet zielig, ik de zin liever veranderen in Homoseksuelen hebben het moeilijk.
onder zielig versta ik meer dat je er medelijden mee moet hebben...
2 is heel erg wisselend per kerk, in de een zal je goed ontvangen worden en in de ander ben je gewoon niet welkom(we hebben het over homoseksuelen!!) ik ben zou als homoseksueel belijdend lid niet welkom zijn in mijn kerk(als dooplid wel en als homofiel ook).
Verdrukt... wat moet ik me daaronder voorstellen? vervolgt nee dat is het niet, afgewezen is het meer, tenmiste zo kan ik me voelen in mijn kerk in het algemeen.
3 nou nee laat maar.... ik moet er niet aan denken om door heel refoweb "dood" geknuffeld te worden. Als ik een dus mocht maken na de nummer 1 en 2 dan zou ik zeggen "dus een homo heeft steun nodig... in de vorm van een luisterd oor"
Ik ben ronduit tegen die positieve discriminatie.. ik wil behandelt worden als een mens en niet als een zielige of weet ik veel wat homo. En daarbij horen ook de behoeftes van een mens en die zijn voor een hetero en een homo echt niet anders.
Kijk er zullen zeker homos zijn die zich zielig voelen(heb je bij de heteros) ook toch
En als je me ooit op zo'n "vraag om positieve discriminatie" houding betrapt dan geef je maar een gil.
En als we op grond van de bijbel willen kijken of homoseksualiteit goed te keuren valt... dan is er geen argument van we/ze vinden het fijn enz, want het gaat er idd om wat God van ons vraagt.
Markie ik vind het erg vervelend dat je me(voel me best aangesproken) met stellingen om m'n oren gooit met als enige argument de mening van de kerk... ik vraag om de mening van jou en dan ook nog graag onderbouwt.
En je moet op houden met de zin dat alles verdraait word zodat het in(mijn) ons straatje past. Ik ben wel iemand die mijn stellingen onderbouwt en ik denk dat je dat niet met zo'n uitspraak die nergens op slaat kan weerleggen.
En als je mij als zondig zie... probeer me dan tenmiste te overtuigen met de bijbel daarvan en met uitleg ik zit hier niet voor jan met de korte achternaam te posten om van jou iedere keer hetzelfde te horen ... wie weet kom ik opeens tot inkeer
En Markie jij wilt dus zeggen dat ik door mijn homoseksualiteit geen lid mag worden.... dus in jou ogen mag ik niet meer naar de kerk en moet ik het zelf maar uitzoeken... zodra ik voor homoseksualiteit kies is er geen God meer voor me? Laten we het nog harder zeggen(tussen de regels van jou door komt het er wel op neer) zodra iemand zondigt moet degene weg uit de kerk. wie zit er dan nog in een kerk?????
NIEMAND!!!!!!!!!Ik weet dat jij h.s. als de ergste zonde ziet, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Maar jij kan niet samen met je liefhebbende dominee en kerken mensen weer houden om naar Gods huis te komen.