joepie schreef:Marnix schreef:Ik lees nergens dat je verplicht bent naar een trouwdienst te gaan... Ik zie het uitschrijven van een dienst door de kerkraad niet als een verplichting om er heen te gaan.
Misschien moet je dan eens nagaan of jou zienswijze wel klopt?
De kerkenraad roept jou namens God naar de diensten die zij uitschrijven.
Als je daar geen gehoor aan geeft, zeg je dus eigenlijk: Sorry God, maar het komt me nu niet uit.
Bij deze hier verder over dit onderwerp, dat vind ik wel interessant. Ik ben het niet er mee eens dat de kerkraad direct op deze manier namens God spreekt.... alsof God vindt dat je naar de kerk moet omdat de kerkraad dat zegt? Of andersom? Dat de kerkraad zegt dat je naar de kerk moet omdat God dat zegt? God zegt nergens ook maar iets over de frequentie van kerkbezoek bij mijn weten. Ik vind dus niet dat je zo moet denken, je spant dan God voor je kerkkarretje door te zeggen: Tja, de kerkraad nodigt je uit namens God... God verzon bijvoorbeeld geen twee kerkdiensten op een zondag, dat waren mensen... om maar eens voorbeeld te geven... maar vervolgens als er mensen niet op die 2e, er bij verzonnen kerkdienst komt zeggen we: Je negeert Gods oproep?!
God geeft aan dat het belangrijk is dat je naar de kerk gaat, maar Hij verplicht mij nergens 2x naar de kerk te gaan, en dan nog wel 2x naar dezelfde kerk. Zondag heb ik lekker uitgeslapen, aan het begin van de middag ben ik naar de Christian City Church gegaan en aan het eind van de middag naar mijn eigen kerk... Fout? Ik denk het niet... Misschien wilde God wel dat ik naar de CCC ging...
Ik vind het belachelijk dat mensen God gaan gebruiken om hun eigen ideeen te onderstrepen... Dat we een dienst erbij verzinnen en vervolgens zeggen: Je moet er van God wel heen hoor...
Trouwdiesten hetzelfde, ik ken iemand niet eens omdat we wel 2 kerkdiensten hebben maar niet zo veel als gemeente samen doen (mooi alternatief voor de middagdienst, samen eten zoals in de bijbel al gebeurde.... ) En als ik dan niet ga krijg ik te horen dat ik tegen God zeg:Sorry God, geen zin in.