Johannes 14:11 Geloof mij, ik ben in de Vader en de Vader is in mij. Geloof het anders om wat ik doe.
Johannes 14:20 Dan zullen jullie weten dat ik in mijn Vader ben, en jullie in mij en ik in jullie.
En ook wij kunnen deelnemen aan die Geest zegt de Bijbel. Maar wij worden daarmee noch God noch Jezus. We hebben dan slechts weer een band met God door de Geest van God; net zoals Jezus de Zoon van God dat hier had en nu in de Hemel heeft.
Hebr 6:4 Want wie eenmaal het licht hebben ontvangen, genoten hebben van de hemelse gaven en deel gekregen hebben aan de heilige Geest,
En nu is ook onomstotelijk duidelijk, dat het om de Heilige Geest gaat. In Jezus door de doop; in de Geest door handoplegging, want de Apostelen onderwijzen handoplegging.
En aangezien we zeker weten, dat zij de Geest volgen -omdat de Geest al eerder werd uitgestort over hen- weten we ook dat dat is wat God wil: handoplegging en aldus toerusting met de Geestesgaven [wat dus eigenlijk 'deelnemen aan de Geest van God betekent!].
Hier het stuk waarin duidelijk wordt dat de Apostelen 'handoplegging' als bijbelse-basis onderwijzen -net als de doop overigens!- en daaronder een aantal teksten dát ze ook de handen opleggen en dat iedereeen kan bemerken dat je zo de Geestesgaven ontvangt!
Apostelen onderwijzen handoplegging
Hebr 6:1-3 'Laten we daarom niet meer praten over de eerste beginselen van de boodschap over Christus. Laten we overgaan tot de leer voor volwassenen en niet nog eens de grondslagen leggen, zoals het zich afkeren van een levenswijze die op de dood uitloopt, het geloof in God, het onderricht over de doop, de handoplegging, de opstanding van de doden en het eeuwige oordeel. Dat zullen wij doen, als God het toestaat'.
Apostelen leggen de handen op
Handelingen 8:19 ‘Geef mij ook die macht, dat, als ik iemand de handen opleg, hij de heilige Geest ontvangt.’
Handelingen 19:6 Paulus legde hun de handen op en de heilige Geest kwam over hen. Ze spraken in vreemde klanken en profeteerden.
1 Timotheüs 4:14 De gave die je bezit, mag je niet verwaarlozen. Je hebt die gekregen krachtens een profetisch woord, waarbij de leiders van de gemeente je de handen oplegden.
1 Timotheüs 5:22 niemand overhaast de handen op en maak je niet medeplichtig aan de zonden van anderen. Zorg dat je zuiver blijft.
2 Timotheüs 1:6 Daarom zeg ik je nogmaals, het vuur aan te wakkeren van de gave die God je geschonken heeft toen ik je de handen oplegde.
Bovendien: telkens blijkt weer, dat er naast het ontvangen van de Geest altijd gedoopt dient te worden!!!
Hoewel je de Gaven kan ontvangen én daarmee deelhebber aan de Geest van God wordt; je kan toch weer zondigen en daarmee je eigen wil tussen jou en God inzetten.
Verankerd in Jezus door de doop kan je dan vergeving krijgen van je zonden (als je oprecht spijt hebt) en dan is het contact als nooit verbroken.
Daarmee is ook duidelijk, dat 3-eenheid dus niet klopt; immers dan zou:
1. de Geestesgaven ontvangen voldoende zijn of
2. de doop in Jezus (die dan 3-ene-god zou zijn) voldoende zijn en hoefde je de Gaven niet te ontvangen....
en dat is niet zo dus. Bovendien onderwijzen de Apostelen dus 'handoplegging' en 'doop' als bijbelse basis voor iedereen!
Josh