Bookman schreef:En zo is het Jas! Puur mensentaal. En ik moet zeggen dat het stijf staat van BBB's. Dat zijn BuitenBijbelseBevindingen.
Het is absoluut niet de taal van de Schrift. Die leert ons anders.
Ik lees bijvoorbeeld niet in mijn Bijbel: Menseeeeeeeeeeeeeee, je roer mot er nog af, je scheepje mot voor het haventje nog maar eens in noodweer, komen. Oooooooooooooooooooooo, astie dat in de hebbelijkheid mag komme te beleven, o dan is maar een zakken en zin ken op Zijn genade...............
En men luistert met open mond naar deze kostelijke tale Kanaäns. Walgelijk.

Of men bedenkt zelf dingen die niet in de Bijbel staan.... Afgelopen zondag een preek gehoord van een dominee (de beste man is al meer dan 20 jaar overleden geloof ik, dus mijn vragen kan ik hem niet meer stellen...), en daarin ging het over dat men een waar christen kan herkennen aan gelaat, gewaad en daad. (Het gepraat werd buiten beschouwing gelaten, vreemd genoeg, want die hoorde er toch ook bij...?)
De daad, daar kan ik mee instemmen. Het gelaat niet, je gaat niet met een stemmige blik de hele dag rondlopen, net zo goed als je niet de hele dag gaat lopen smilen en klappen... En het gewaad kwam dus ook ter sprake. Volgens de beste dominee trekt een waar christen het rouwkleed van de zonde aan. Ofwel, je moet een zwart pak aantrekken, want als je bekeerd werd kon je niet meer in je ouwe kloffie blijven lopen (ik vertaal het ff wat vrij..). Als voorbeeld werd aangehaald de tollenaar die riep:"Wees mij, zondaar genadig!"
"Zou hij niet thuis zijn kleren uit hebben gedaan en een rouwkleed hebben aangedaan? Geloof maar gerust dat hij dat deed!" En dat staat dus NERGENS(!!!) in de Bijbel. Dus waar dit verzinsel vandaan komt weet ik niet.... Tale Kanaans: Heeft zoals ik al in een eerdere quote zei geen *&@$%# met ouderwetsch Nederlandsch te ende maacken... En ook niet met taal, gesproken door mensen in zwarte kleren of zo. Staat nergens in de Bijbel!
Sprak Petrus in een taal die alleen "het kleine wormsken Jakobs" verstond? Sprak Paulus een taal die alleen het "weinige getal der gezaligden" verstond?
En Johannes, Elia, Jesaja, Daniel, JEZUS? Alle personen spraken in begrijpelijke taal. Dus: Als je het Evangelie duidelijk en begrijpelijk wilt brengen, zodat mensen jaloers worden moet je normaal doen, en begrijpelijke taal spreken.
Wat mij betreft: EINDE DUSCUSSIE! (Moderator, slotje?????

)
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!