Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:Markie, wat vond je van mijn vorige reactie? (Voordat ik ondergesneeuwd raak in jullie wederzijdse liefdesbetuigingen..)
Markie schreef:Aragorn schreef:Markie schreef:Er werd zelfs door de ds bij verteld dat wanneer mensen van het zelfde geslacht elkaar bekennen (daar wordt in dit verband écht seks hebben mee bedoeld, voor dat ook weer verdraaid word) dat nog een grotere zonde is dan wanneer hetero's een slipper maken, simpel gezegd.
Waar slaat DAT nou weer op..??!Ik geloof veel eerder dat het omgekeerde het geval is. Welke dominee was dat eigenlijk?
Omdat er wel degelijk verschil in zonde is!
In de hel heb je ook ergere en minder ergere plaatsen.Schiet me zo snel geen voorbeeld van binnen, alleen dat de duivel in het onderste der hel geworpen zal worden.Wat al genoeg zegt lijkt me.Het onderste wordt dus erger mee bedoeld.
Welnu, waarvoor zouden die ergere of minder ergere plaatsen bedoeld zijn?
Als alle zonden hetzelfde zouden zijn was de hel ook gelijk lijkt me..
Die ds weet ik niet de naam van zo snel.Zal t is ff aan Daphne vragen.
Markie schreef:Probeer de zaak maar zo te draaien dat het wel in je straatje past.Dat is wat de meesten willen:De pure realiteit niet onder ogen zien.Slaap ff lekker verder..
Zareb, lees is een keer goed.Je zal je wel aangesproken voelen omdat je zelf praktiserend homo was, of misschien nog bent.
Ik heb het juist ook over PRAKTISERENDE homo's.Die zijn een gruwel in Gods ogen.Er werd zelfs door de ds bij verteld dat wanneer mensen van het zelfde geslacht elkaar bekennen (daar wordt in dit verband écht seks hebben mee bedoeld, voor dat ook weer verdraaid word) dat nog een grotere zonde is dan wanneer hetero's een slipper maken, simpel gezegd.
De bijbel is er echter heel duidelijk over.Wat ook een groot teken van zwakte is, dat wanneer men zijn ongelijk niet toe wil geven men de ander maar in zijn schoenen gaat schuiven dat hij/zij oordeelt over anderen.Makkelijke uitvlucht.
Markie schreef:Praktiserend homo is erger..
Bekennen is dan volgens jou echt seks hebben. Waarmee je dus de complete gevoelswereld van een homo voor het gemak maar even degradeerd tot iets dat alleen gefoccust is op seks.
zareb schreef:De opmerking ovr grotere zonde die jouw ds maakte is nieuw voor mij. In het boek van ds Vlastuin "de huiver van Leviticus" ben ik hem niet tegen gekomen. Volgens mij kun je dit aan de hand van de Bijbel ook niet staven. Het woord "gruwel" staat er nl bij zoveel verboden.
superpotje schreef:Weet je wat ik jammer vind... dan plaats ik een serieuze post krijg je een opmerking naar je hoofd dat je het beter weet dan God, die ook niet uitgelegt word!
Er wordt letterlijk in topics gezegt dat ze homos walgelijk vinden! Nou bedankt hoor!
Ciska ik denk dat je niet ver naast de waarheid zit als je zegt dat homos vaak een trauma wordt bezorgt tis dat ik ondertussen een keiharde huid heb gekregen maar ik denk dat er nog volop mensen (ook hier) die niet open durven te zijn over hun geaardheid door die opmerkingen.
Als het bijbels is om van homos te walgen dan ben ik benieuwt welke God jullie kennen.
"En gij zult den Heere,uw God liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel en uit geheel uw verstanden uit geheel uw kracht. Dit is het eerste gebod. En het tweede aan dit gelijk is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven. Er is geen ander gebod groter dan deze."
sorry maar ik wordt steeds kwader als ik al die topics over homos lees
gelukkig zijn er ook nog een aantal die je wel steunen hierin, dat zal ik ook zeker niet achterwege laten
Pivo schreef:In de bijbel is duidelijk te lezen dat God het huwelijk tussen 1 man en 1 vrouw bedoelt heeft. want een ieder man zal zijn vader en moeder verlaten en zal zijn vrouw aanhangen en zij zullen tot 1 vlees zijn!!! lijkt me duidelijk toch?
Pivo schreef:In de bijbel is duidelijk te lezen dat God het huwelijk tussen 1 man en 1 vrouw bedoelt heeft. want een ieder man zal zijn vader en moeder verlaten en zal zijn vrouw aanhangen en zij zullen tot 1 vlees zijn!!! lijkt me duidelijk toch? mij hoor je niet zeggen dat homo's walgelijk zijn hoor! maar volgens mij kan je als christen geen praktiserend homo zijn omdat dat zonde tegen god is. Als hetero mag je ook niet zomaar alles doen! wie een vrouw aanziet om haar te begeren heeft in zijn hart alrede overspel gedaan! dit vind God net zo erg en als je christen bent wil je toch niet zondigen tegen God?
het is jammer dat homo's zichzelf altijd in een apart hokje plaatsen en zo de nadruk op hun geaardheid leggen! dit kan al een antipathie opwekken bij mensen.
Als jullie vinden dat je aan je geaardheid niets kan doen hoe kijken jullie dan tegen pedofielen aan? Hun hebben ook een geaardheid!
[...]Als een basis om kinderen te krijgen [...]
Pivo schreef: het is jammer dat homo's zichzelf altijd in een apart hokje plaatsen en zo de nadruk op hun geaardheid leggen! dit kan al een antipathie opwekken bij mensen.
Als jullie vinden dat je aan je geaardheid niets kan doen hoe kijken jullie dan tegen pedofielen aan? Hun hebben ook een geaardheid!
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten