Andre schreef:joepie schreef:
Volgens mij kunnen a.s. schoonouders behoorlijk een relatie tegenwerken, en op die manier kun je weleens op een nare manier er achter komen hoe relavant schoonouders kunnen zijn.
En het heeft niets te maken met de zelfstandigheid van het meisje als je haar ouders om de hand van hun dochter vraagt.
Maar voor mij heeft het met weinig respect en zeker geen zelfstandigheid te maken van je jongen als hij het niet durft te vragen. En denkt dat ze er niks mee te maken hebben wat hij met hun dochter wil. Dat maken ze zelf wel uit.
Gelukkig hebben wij schoonzoons die weten hoe het hoort. En voor wie ik veel respect heb dat ze het ook aandurfden om er met ons over in gesprek te gaan. Daarmee stijgen ze in mijn achting.
We hebben dan ook fijne herinneringen aan de gesprekken die we met elkaar gevoerd hebben hierover.
En ik moet zeggen dat de ouders van onze schoonzoons ook erop aandrongen dat hij ons netjes zou vragen om de hand van onze dochter. Dus gelukkig zijn er nog meer "ouderwetse" ouders in de wereld.
Ik neem aan dat ik dit niet persoonlijk moet opvatten?
Niet reageren op pb en op forum vind ik zwak, stevige uitspraken neer poten kan ik ook wel!
Ik vind dit getuigen van weinig inlevingsvermogen van jou zijde, dit is btw de tweede keer dat als je het niet meer weet niet meer reageert, erg jammer!