Wie gaat er mee met PKN

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joop
Verkenner
Verkenner

HHK

Berichtdoor joop » 01 sep 2004 07:22

Waarom moest dat nu wel weer?
Die 1e letter weg.
Dom gezeik.
En daar een rechtspraak over beginnen.

Joop

joepie

Berichtdoor joepie » 01 sep 2004 08:54

Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik niet in het PKN gebeuren zit. :(
Kan er dus ook niks zinnigs over zeggen, al weet ik wel dat ik niet mee zou gaan met een kerk die het homohuwelijk inzegend, of waar predikanten van de kansel vertellen dat je de Bijbel moet zien als een mooi boek die ons iets kan leren, maar die je niet als waar gebeurde verhalen moet lezen. Dus Jezus is een sprookje om ons iets te leren.
Nee, bij zo een kerk zou ik nooit kunnen blijven. :?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 01 sep 2004 09:54

Ik zit bij de PKN, maar termen als sprookjesboek en mooie verhalen heb ik tot op heden niet gehoord.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

joepie

Berichtdoor joepie » 01 sep 2004 10:14

Omdat jou predikant dat niet doet. Maar er zijn tenslotte predikanten bij de PKN die het wel doen. Ben eens in zo een dienst geweest. Van de toenmalige Samen op weg gemeente in Zoetermeer.

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 01 sep 2004 11:02

Ben eens in zo een dienst geweest.

Ik ook. Het ging over een rood fietsje. :)}o
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

joepie

Berichtdoor joepie » 01 sep 2004 11:25

Omega schreef:
Ben eens in zo een dienst geweest.

Ik ook. Het ging over een rood fietsje. :)}o

Dus nu wil je nooit meer een rood fietsje :wink:

Arjanopurk

Berichtdoor Arjanopurk » 01 sep 2004 12:11

Ik wil niet meer Jip en Janneke lezen :D Had de dominee het op de radio over.... Die was trouwens niet PKN ( dat bestond toen ook nog niet) maar CGK

Napoleon
Moderator

Re: HHK

Berichtdoor Napoleon » 01 sep 2004 19:22

joop schreef:Waarom moest dat nu wel weer?
Die 1e letter weg.
Dom gezeik.

Joop

wees in ieder geval blij dat er een voor beide kanten aanvaardbaar alternatief uitgekomen is, in plaats van direct weer kritiek te hebben. aan de andere kant zou je namelijk ook kunnen stellen dat het dom gezeik is om per se aan het woord "hervormd" in de naam vast te houden. ik ben in ieder geval blij dat die zaak nu geregeld is, en ik hoop dat het een begin is voor een betere verhouding tussen de beide kerken (en wie weet wel het begin van een samen op weg-proces :D )
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 02 sep 2004 12:02

ik ben in ieder geval blij dat die zaak nu geregeld is, en ik hoop dat het een begin is voor een betere verhouding tussen de beide kerken

Absoluut waar. Maar minstens zo belangrijk is dat er plaatselijk regelingen getroffen worden tussen de hervormden (PKN en HV). Daar zit veel oud-zeer. Het zou best eens kunnen dat een goed voorbeeld, goed doet volgen.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

joop
Verkenner
Verkenner

Re: HHK

Berichtdoor joop » 03 sep 2004 07:51

Napoleon schreef:
joop schreef:Waarom moest dat nu wel weer?
Die 1e letter weg.
Dom gezeik.

Joop

wees in ieder geval blij dat er een voor beide kanten aanvaardbaar alternatief uitgekomen is, in plaats van direct weer kritiek te hebben. aan de andere kant zou je namelijk ook kunnen stellen dat het dom gezeik is om per se aan het woord "hervormd" in de naam vast te houden. ik ben in ieder geval blij dat die zaak nu geregeld is, en ik hoop dat het een begin is voor een betere verhouding tussen de beide kerken (en wie weet wel het begin van een samen op weg-proces :D )

Dat denk ik niet hoor. :wink:

Misschien als de PKN weer normaal kan doen, en dan onze kerkorde aanhoud dan denk ik wel, Maar doen ze dat hé :?:

joop

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 sep 2004 08:42

Ik heb niet de illusie dat de Herstelden en de PKN snel zullen fuseren. De PKN gaat op de oecumenische tour, de Herstelden zullen al snel in de hoek komen waar ook de kleinere kerken en gemeenten van Geref. signatuur zijn. Misschien moesten ze daar eens zoeken naar partners. Alleen doorgaan leidt volgens mij tot een langdurig provisorium.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 03 sep 2004 21:55

Optimatus schreef:Ik heb niet de illusie dat de Herstelden en de PKN snel zullen fuseren. De PKN gaat op de oecumenische tour, de Herstelden zullen al snel in de hoek komen waar ook de kleinere kerken en gemeenten van Geref. signatuur zijn. Misschien moesten ze daar eens zoeken naar partners. Alleen doorgaan leidt volgens mij tot een langdurig provisorium.

Ik denk dat alleen doorgaan de beste optie is. Waarom zouden we toenadering moeten zoeken?

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 04 sep 2004 00:29

japijo schreef:Ik denk dat alleen doorgaan de beste optie is. Waarom zouden we toenadering moeten zoeken?

ik vraag me hogelijk verbaasd af waarom we geen toenadering zouden zoeken. ik denk dat het een taak is van christenen onderling, en van kerken als vereniging van christenen, om zoveel mogelijk toenadering te zoeken, omdat elke vorm van verdeeldheid tegen God werkt. (dat laatste is eigenlijk een beetje een stelling).
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

caprice

Berichtdoor caprice » 04 sep 2004 14:07

japijo schreef:
Optimatus schreef:Ik heb niet de illusie dat de Herstelden en de PKN snel zullen fuseren. De PKN gaat op de oecumenische tour, de Herstelden zullen al snel in de hoek komen waar ook de kleinere kerken en gemeenten van Geref. signatuur zijn. Misschien moesten ze daar eens zoeken naar partners. Alleen doorgaan leidt volgens mij tot een langdurig provisorium.

Ik denk dat alleen doorgaan de beste optie is. Waarom zouden we toenadering moeten zoeken?

Best kan dat de GG toenadering zoekt, daar zij nog een acte van wederkeer en afscheiding hebben liggen...

Maar dat kan nog wel even duren.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 04 sep 2004 17:27

caprice schreef:
japijo schreef:

Best kan dat de GG toenadering zoekt, daar zij nog een acte van wederkeer en afscheiding hebben liggen...

Maar dat kan nog wel even duren.

Daar ben ik het mee eens.
Ik weet alleen zeker dat het een scheuring binnen de gergem zal brengen.

Terug naar “Archief”