"foute"muziek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 30 aug 2004 18:57

Ja, maar weet je Taco, ik heb een duo, en omdat mijn man redelijk gezet is, en wij ons vaak naar elkaar richten, vergelijken ze ons vaak met matloaf en vragen ze altijd dat nummer aan. Maar wij doen bluegrass, gospel, country en folk, en houden helemaal niet van meatloaf. Daarom dus. Ik wil dat gewoon niet zingen, maar wij schijnen dus op dat duo te lijken :oops: (schaamschaam)

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 30 aug 2004 20:39

jacobH schreef:
Aragorn schreef:Tja, dat degene die dit geschreven heeft geen heilige is en dus fouten maakt lijkt me evident. Zoals dat voor ons allemaal geldt.. maar dat zegt toch niet dat je daar vervolgens geen tekst over mag schrijven?

verklaar u nader ouwe vrijzinnigert :wink:
waarom zou je er wel een tekst over mogen schrijven?

Ik kan me zo'n Psalm van David herinneren dat hij schreef na aanleiding van een vergelijkbare zonde zijnerzijds ... :idea:

... en die Psalm staat in de Bijbel :!:

... Aangezien die Psalm daar nog steeds niet uitgegooid is :wink: neem ik aan dat je over je fouten mag vertellen opdat ook anderen daarvan kunnen leren (en misschien behoed ze dat wel van zelf de zelfde fout maken ...)
...
John

De Bijbel is een Liefdesbrief. Lees de Bijbel dan ook als een Liefdesbrief!

http://us.geocities.com/groenrondballetje

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Wat je met een tekst doet, doet een tekst voor jou ...

Berichtdoor groenrondballetje » 30 aug 2004 20:39

jacobH schreef:
groenrondballetje schreef:
jacobH schreef:
[S] schreef:
Marnix schreef:Ok, we nemen Meat Loaf.... Goede muziek...
Jammer dat het hierboven genoemde nummer van de cd Bad Out of Hell komt.... Slechte muziek uit de hel noemen ze het zelf... :?

de cd heet baT out of hell :wink:
bat = vleermuis

ja en? maakt dat het minder.
zullen we de tekst even doornemen.
....
nou een goede verstaander zal moeten beamen dat dit een wel zo anti christelijke adem ademt dat een echt christen hier van moet walgen.

Ik ben klaarblijkelijk niet zo'n goede verstaander ...
In mijn ogen gaat dit liedje over iemand die zich door z'n seksuele passie heeft laten verleiden, daar de consekwenties van aanvaart, maar desalniettemin spijt heeft ....
Op die manier bezien is de tekst niet anti-christelijk, maar een waarschuwing die ik als Christen aan mijn kinderen mee zou willen geven ....
Wat je met een tekst doet zegt misschien meer over wat een tekst voor jou doet ...

je bent idd geen goede verstaander.....

De bijbel ademt een hele andere sfeer.

In jouw Bijbel staan misschien geen verhalen over overspel, moord, Sodom en Gomorra, maar ik heb nog zo'n ouderwetse versie ...

jacobH schreef:Daar beloof je geen trouw uit lust gevoelens maar uit liefde. DAar bid je niet om het einde der tijden om de huwelijksband te doorbreken omdat je de concequenties van je daad niet wilt nemen.

In de Bijbel wordt ook veel gezondigd; en ware gelovigen (bv David) die krijgen daar spijt van.

jacobH schreef:Veder wordt Gods naam misbruikt en wordt God verzocht om de verdoemenis. Want dat is het toch tendiepste.

Ik ken klaarblijkelijk niet alle engelse woorden voor verdoemenis ...

jacobH schreef:Ik zou er nog eens over nadenken hoe je het je kinderen gaat brengen.....
arme kinderen........

Daarom zou ik mijn kinderen graag bijbrengen dat als ze zondigen ze daar later spijt van krijgen ... De zonde kan wel heel mooi en spannend lijken als het paradijs bij het dashboard-licht, maar het is een plaats als je je daarin bevind dat je alleen maar kunt smeken om Gods verlossing. :!:
John

De Bijbel is een Liefdesbrief. Lees de Bijbel dan ook als een Liefdesbrief!

http://us.geocities.com/groenrondballetje

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 aug 2004 23:36

jacobH schreef:
Aragorn schreef:Tja, dat degene die dit geschreven heeft geen heilige is en dus fouten maakt lijkt me evident. Zoals dat voor ons allemaal geldt.. maar dat zegt toch niet dat je daar vervolgens geen tekst over mag schrijven?

verklaar u nader ouwe vrijzinnigert :wink:

waarom zou je er wel een tekst over mogen schrijven?

Haha, kom ik hier echt zo vrijzinnig over of is dat alleen maar bij bepaalde extreem-on-vrijzinnige mensen? Ik voel me namelijk helemaal niet zo vrijzinnig, maar goed. :)

Waarom je er wel een tekst over zou mogen schrijven.. hm, groenrondballetje en taco hebben daar al het een en ander over gezegd. Ikzelf denk dat je in principe een tekst schrijft over je eigen gevoelens en over wat je meegemaakt hebt. Ook als dat allemaal niet zo fraai is (wat bij de meeste mensen zo is), het IS nu eenmaal wel gebeurd. En volgens mij wordt in de bewuste tekst een onzedige levenswandel nu niet bepaald gepropageerd (wat alsnog een reden zou kunnen zijn om hem af te wijzen).

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 31 aug 2004 08:17

That night, that thing happened that night
that magic happened

something's coming over me
haven't been the same since that easily
that I put eyes on you
filling me with life changing fears
now it's all a memory
wait, ah it's a mistery
I'll do almost anything, to get back to that night.

I wish you, wish that you were here
I felt so true, but it only happened that night.

it's that chemistry
somelike we were spiritual connected
you felt it too
that why your body came into my direction
was it all a dream, I haven't seen

why do you have to be
so far away
wish I could be with you everyday
was it real or was I imagining things
I'll do anything, anything
to get back to that night....

'that night' / Jazzanova Feat Victor Duplaix / JCR 023-1.

Als je het luistert hoor dat die gast ontzettend spijt heeft. Daarnaast is het muzikaal een dansnummer met gebroken beats en een steeds meer loskomend piano-akkoord, prachtig en integer . . . daarom vindt ik het mooi en draai het voor mijn publiek.

Scape

Terug naar “Archief”