gebruik van make-up is hoererij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 30 aug 2004 18:45

Mariamagdalena schreef:Nou, jij durft Meschianza nogal behoorlijk te beschuldigen, zeg :roll: wat een vergelijking?
Ben jij eigenlijk wel een Christen? Heb je je naaste wel lief?
Je durft nogal wat tegen haar te zeggen, zeg! Niettegeloven!

Kun je me misschien uitleggen waarvan ik meschianza beschuldig? voorzover ik weet, beschuldig ik helemaal niemand.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 30 aug 2004 18:46

Caprice omdat ze het grotendeels met me eens is.

nu maak je van een man ook al een vrouw, waar moet het heen met jou :wink:

wat er in me opkomt als ik denk aan make-up. God heeft ons zo geschapen, moeten wij ons dan opmaken om er nog beter uit te zien of om onze gezicht te veranderen. komt dit door onvrede met wat we gekregen hebben van God of zit er een andere grondslag aan?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 30 aug 2004 18:48

jas schreef:
Mariamagdalena schreef:Nou, jij durft Meschianza nogal behoorlijk te beschuldigen, zeg :roll: wat een vergelijking?

Kun je me misschien uitleggen waarvan ik meschianza beschuldig? voorzover ik weet, beschuldig ik helemaal niemand.

Dat je de drie-eenheid er bij sleept is listig van je. Ik heb het daar toch echt nooit over gehad. Je zoekt een stok om te slaan. Als je goed nadenkt, doet het er niet toe, of ik er zelf wel of niet achter sta. Ik ken de leer tot in den treure, en die komt voor het grootste deel niet overeen met wat hier verkondigd wordt. Je gebruikt nu dezelfde argumentatie als de slang tegen Eva; "Is het ook dat God gezegd heeft: Gijlieden zult niet eten van allen boom dezes hofs", hetgeen God dus duidelijk niet gezegd had. Voor alle duidelijkheid dus, ik hang make-up gebruik niet op aan de leer van de drie-eenheid, die toevoeging komt van jou en is derhalve ook voor jouw rekening..

Dit dus, of heb jij dit niet geschreven??????????????
Laatst gewijzigd door Mariamagdalena op 30 aug 2004 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 30 aug 2004 18:48

Mariamagdalena schreef:En wat is er mis met dochters???? Waarom alleen zonen???????

Simpel, je hebt me toch niet gevraagd of ik zonen heb?
Ik vind jou een ruziezoekster, een echte muggezifster. Volgens mij kun je de straatstenen laten vechten.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 30 aug 2004 18:51

jas schreef:
Mariamagdalena schreef:En wat is er mis met dochters???? Waarom alleen zonen???????

Simpel, je hebt me toch niet gevraagd of ik zonen heb?
Ik vind jou een ruziezoekster, een echte muggezifster. Volgens mij kun je de straatstenen laten vechten.

Dank je voor het compliment.
Waarom ben ik een ruziezoekster?
Omdat ik makeup wel leuk vind?
Jij schreef dat je blij was dat je geen dochters hebt, of is dat een grapje?
Ik snap niet waarom je je zo druk maakt.
Ik zie jou gewoon als een broeder en heb niks tegen jou, als je dat soms denkt. Ik vond het alleen niet zo leuk wat je over Meschianza schreef.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 30 aug 2004 18:52

MM schreef:Dat je de drie-eenheid er bij sleept is listig van je. Ik heb het daar toch echt nooit over gehad.

maar meschianza begon er wel over. laten we verder gaan met het onderwerp en stoppen met dit gekibbel.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

joepie

Berichtdoor joepie » 30 aug 2004 18:53

Ja, dat is zo. Maar we mogen ons best mooi maken. Opsieren.
De bijbel staat er vol van. Denk maar eens aan Esther, of als de Bijbel spreekt over de bruid die opgesierd is voor haar bruidegom.

Ik doe het niet, maar als anderen dat wel willen doen zie ik geen reden vanuit Bijbels oogpunt dat het niet zou mogen.
Maar waren de vrouwen 30 jaar terug dan zo dom dat ze niet door hadden dat er vanuit de Bijbel geen reden aan te geven is om het niet te mogen. En om dan maar vergeleken te worden met een hoer?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 30 aug 2004 18:54

joepie schreef:Ja, dat is zo. Maar we mogen ons best mooi maken. Opsieren.
De bijbel staat er vol van. Denk maar eens aan Esther, of als de Bijbel spreekt over de bruid die opgesierd is voor haar bruidegom.

Ik doe het niet, maar als anderen dat wel willen doen zie ik geen reden vanuit Bijbels oogpunt dat het niet zou mogen.
Maar waren de vrouwen 30 jaar terug dan zo dom dat ze niet door hadden dat er vanuit de Bijbel geen reden aan te geven is om het niet te mogen. En om dan maar vergeleken te worden met een hoer?

Precies!

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 30 aug 2004 19:21

Oke nu even niet off-topic meer. Jas mag nog een keer verwoorden waar hij met deze topic heen wilde. Verder gekeuvel over personen wordt verwijderd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 30 aug 2004 20:39

Mag ik me nog heel even verdedigen? Dit ter bescherming van de mensen die vanaf nu met jas in discussie gaan over dit onderwerp. het heeft wat gebruiksaanwijzingen nodig om communicatiestoornissen te voorkomen.

Als ik na mijn visie op veranderende generaties ten aanzien wat wel en niet werd goedgekeurd, dit te horen krijg:
Ja dat vind ik echt. Moet ik dat uitleggen dan? Wel, jullie Bijbel, de SV, de 3 formulieren van enigheid, waarop jullie leer gestoeld is, liggen hier onder zware kritiek. Aan die kritiek merk ik duidelijk dat de kennis over genoemde documenten grote hiaten bevat. Dus als je de geschriften waar je leer op gebaseerd is, niet of onvoldoende kent, ken je ook je leer niet.

Kom ik toch wel tot de conclusie dat jas vind dat mijn visie op make-up gebruik, kritiek is op de formulieren van de drie-eenigheid. :)
Tenzij ik jas verkeerd begrepen heb...dan mijn oprecht excuses. wan het is niet mijn bedoeling om iemand te beschuldigen van iets wat hij niet zo bedoeld heeft.

Misschien kan jas, als hij zijn bedoeling met dit topic opnieuw gaat verwoorden, dit er even in meenemen. Hoe hij cultuurtradities tenaanzien van een leer en tenaanzien van de bijbel ziet.
Het is namelijk niet zo leuk als je denkt het over wat uiterlijke zaken te hebben, de reformatorische cultuur , opeens aangesproken wordt op je gebrek aan kennis van de reformatorische leer en zelfs de bijbel. (ik denk dat jas de reformatorischeleer, die hij uit ten treure zegt te kennen, wat verward met de reformatorische, uiterlijke, veranderingsonderhevige tradities) Vandaar dat ik er in de laatste posting een geintje van maakte, ik vond het te bizar om het serieus te nemen. Ook daar mijn excuses voor. ik zal in het vervolg jas serieus nemen, of niet meer om hem ingaan.

Maar goed, ik blijf het wel een klein beetje hilarisch vinden dat een topic over make-up de gemoederen zo kunnen op laten laaien :mrgreen:
Het is weer leuk geweest, ik ga me maar weer eens met zinnige discussies bezig houden. en nu echt. 8)
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 31 aug 2004 00:23

meschianza schreef:Mag ik me nog heel even verdedigen? Dit ter bescherming van de mensen die vanaf nu met jas in discussie gaan over dit onderwerp. het heeft wat gebruiksaanwijzingen nodig om communicatiestoornissen te voorkomen.

Als ik na mijn visie op veranderende generaties ten aanzien wat wel en niet werd goedgekeurd, dit te horen krijg:
Ja dat vind ik echt. Moet ik dat uitleggen dan? Wel, jullie Bijbel, de SV, de 3 formulieren van enigheid, waarop jullie leer gestoeld is, liggen hier onder zware kritiek. Aan die kritiek merk ik duidelijk dat de kennis over genoemde documenten grote hiaten bevat. Dus als je de geschriften waar je leer op gebaseerd is, niet of onvoldoende kent, ken je ook je leer niet.

Kom ik toch wel tot de conclusie dat jas vind dat mijn visie op make-up gebruik, kritiek is op de formulieren van de drie-eenigheid. :)
Tenzij ik jas verkeerd begrepen heb...dan mijn oprecht excuses. wan het is niet mijn bedoeling om iemand te beschuldigen van iets wat hij niet zo bedoeld heeft.

Misschien kan jas, als hij zijn bedoeling met dit topic opnieuw gaat verwoorden, dit er even in meenemen. Hoe hij cultuurtradities tenaanzien van een leer en tenaanzien van de bijbel ziet.
Het is namelijk niet zo leuk als je denkt het over wat uiterlijke zaken te hebben, de reformatorische cultuur , opeens aangesproken wordt op je gebrek aan kennis van de reformatorische leer en zelfs de bijbel. (ik denk dat jas de reformatorischeleer, die hij uit ten treure zegt te kennen, wat verward met de reformatorische, uiterlijke, veranderingsonderhevige tradities) Vandaar dat ik er in de laatste posting een geintje van maakte, ik vond het te bizar om het serieus te nemen. Ook daar mijn excuses voor. ik zal in het vervolg jas serieus nemen, of niet meer om hem ingaan.

Maar goed, ik blijf het wel een klein beetje hilarisch vinden dat een topic over make-up de gemoederen zo kunnen op laten laaien :mrgreen:
Het is weer leuk geweest, ik ga me maar weer eens met zinnige discussies bezig houden. en nu echt. 8)

Er is blijkbaar een spraakverwarring. Jij verwart klaarblijkelijk de 3 formulieren van enigheid met de drie-eenheid. Daar ageerde ik tegen, omdat dit totaal verschillende dingen zijn. Ik wil niet vervelend doen hoor, maar heb ik dan toch gelijk m.b.t. het aspect kennis????

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 31 aug 2004 00:25

Mariamagdalena schreef:
jas schreef:

Dat je de drie-eenheid er bij sleept is listig van je. Ik heb het daar toch echt nooit over gehad. Je zoekt een stok om te slaan. Als je goed nadenkt, doet het er niet toe, of ik er zelf wel of niet achter sta. Ik ken de leer tot in den treure, en die komt voor het grootste deel niet overeen met wat hier verkondigd wordt. Je gebruikt nu dezelfde argumentatie als de slang tegen Eva; "Is het ook dat God gezegd heeft: Gijlieden zult niet eten van allen boom dezes hofs", hetgeen God dus duidelijk niet gezegd had. Voor alle duidelijkheid dus, ik hang make-up gebruik niet op aan de leer van de drie-eenheid, die toevoeging komt van jou en is derhalve ook voor jouw rekening..

Dit dus, of heb jij dit niet geschreven??????????????

Ik heb dat geschreven. Het is geen beschuldiging, eerder een verdediging. Mag ik me misschien verdedigen tegen het feit dat mij woorden in de mond gelegd worden die niet van mij zijn?
"die onrecht doe, dat hij nog meer onrecht doe"

caprice

Berichtdoor caprice » 31 aug 2004 00:27

Geen ruzie, kinderen.

Vermaant elkander in de liefde.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 31 aug 2004 00:28

wijze woorden Caprice en laten we het bij het ONDERWERP houden :wink:

dus on-topic
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 31 aug 2004 00:32

parsifal schreef:Oke nu even niet off-topic meer. Jas mag nog een keer verwoorden waar hij met deze topic heen wilde. Verder gekeuvel over personen wordt verwijderd.

Ok nogmaals dan, ik sta verbaasd over mijn geduld m.b.t. dit onderwerp.
Het reformatorisch gedachtengoed wordt bedreigd. Bedreigd door allerlei aspecten van buitenaf, maar ook van binnenuit. Van buitenaf het trekken van de wereld, van binnenuit het zich mee laten trekken door de wereld door een gemakzuchtige houding aan te nemen. Een voorbeeld hiervan is het gebruik van make-up. 30 jaar geleden werd een vrouw die dat gebruikte minstens vergeleken met een hoer. Gaat de vergelijking nog steeds op? (blijkbaar niet) en zo nee, waarom niet? wat is er in refoland veranderd? Is op grond van Bijbel en geloofsleer aan te tonen dat make-up niet gebruikt mag worden, of is misschien op grond van Bijbel en geloofsleer aan te tonen dat make-up wel mag. Voor alle duidelijkheid: geen wereldlijke argumenten gebruiken. Wij zijn wel in de wereld, maar niet van de wereld. Toch? Nou, dit is het topic dan nog maar eens.

Terug naar “Archief”