En ik blijf het nog steeds onzin vinden dat je niet zou kunnen trouwen als je ook wel kunt samen wonen. Volgens mij waren jullie ook niet van de ene op de andere dag bij elkaar in gaan wonen. Ook daar was nog wat geregel voor nodig.
Er was weinig geregel voor nodig. Wij zijn wel van een op andere dag bij elkaar ingetrokken. Achteraf heb ik huur opgezegd en af en toe wat sapullen daar weggehaald.
En het verhaal van Rebecca? Daar staat nog een heel stuk voor.
Daaruit kun je opmaken dat ze geloofde dat God ze bij elkaar had gebracht. Dus dat wat God deed ook goed was. Er spreekt een hoop geloofsvertrouwen uit. En Izaak bracht haar eerst in de tent van zijn moeder waarna wel degelijk een bepaald soort trouwplechtigheid zoals die in die tijd gold volgde.
Ook wij denken dat God ons bij elkaar heeft gebracht. En dat zullen de meeste chr. stellen denken. ( hoop Ik) Dus hoop en geloofsvertrouwen hebben wij ook zeker wel.
Het zelfde geld voor de onzin verhalen over problemen die er zouden komen als je het niet doet. (samenwonen voor je gaat trouwen)
Ik heb het al eens vaker gezegd en het valt me erg op dat er niet veel geloofsvertrouwen is.
Dta er problemen komen in het eerste jaar is gewoon een feit. Ik zeg niets dat iedereen dan maar moet gaan samenwonen. Maar ik kan er ook niet zo goed tegen als anderen dat zomaaar afkraken. Ook aan samenwonen zitten zeker goede kanten, En het is wel een heel verschil met welke motivatie je gaat samenwonen.
Over het al dan niet seks hebben wil ik me hier niet uitlaten. Ik vind het knap als je dat laat, je hebt het dan niet makkelijk. Als je beiden witl moet het kunnen. Als denk ik dat als je beslist geen seks wilt je beter niet kunt samenwonen want de verleiding is erg groot. Maar waar een wil is...... en met Gods hulp kom je ver
[/quote]We willen alles graag zelf doen en regelen, en willen het beter weten dat God. Denk niet dat het de weg is die God wil.
Ook sit gaat niet altijd op. Er kunnen genoeg redenen zijn die "legaal" zijn.
Onze kerk was er ook eerst echt niet kapot van, maar je gaat daarover in gesprek ook over het aspect seks. Dan krijg je op een gegeven moment begrip van twee kanten, en dan kom je verder. Onze kerkraad staat achter onze keuze.