Andre schreef:Dat God, wel dan niet toleranter zou zijn geworden heb ik in de 2 de post mijn mening over gegeven.
Een vraag aan jou, denk jij dat God toleranter is geworden?
Volgens mij heeft het puur te maken met je aanpassen aan wat (christelijk) Nederland vind kunnen, maar of dat nu zo ernstig is als het gaat om opmaken.
Ik denk dat je vooral naar de harten van de gelovigen moet kijken, deed Jezus ook toen Hij op aarde was.......
Om met je vraag te beginnen, nee, ik denk niet dat God toleranter is geworden. Hij is een onveranderlijk God, Hij kan met de minste zonde geen gemeenschap hebben. Als ik lees, dat alles wat niet uit het geloof zonde is, dan ben ik snel klaar met het vraagstuk over make-up.
Het aanpassen, zoals jij dat noemt, van wat christelijk nederland vindt kunnen, gaat nogal in rap tempo vind ik. geen televisie - wel televisie, geen geboortebeperking - wel geboortebeperking, geen make-up - wel make-up, geen kort haar bij vrouwen - wel kort haar, en ga zo maar door. Nogmaals, het zijn niet mijn persoonlijke meningen hoor, maar het waren de meningen van de reformatorische gemeenschap en waar zijn die gebleven?
Wat betreft je laatste punt, de mensen in het hart kijken zoals Jezus dat deed, dat kan ik niet en dat kan jij niet, dat kan geen mens. God alleen kijkt in de harten van mensen. Al met al heb ik nog steeds geen antwoord op mn vraag. De vraag is eigenlijk niet, of er een verandering heeft plaatsgevonden, maar waardoor dat heeft kunnen gebeuren en of dit te maken heeft met een veranderend godsbeeld binnen de reformatorische gezindte.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )