Seks in het huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 27 aug 2004 09:03

En om te geloven dat God je kinderen schenkt.
Dus dat het een grote verantwoordelijkheid is. Niet zomaar een kind. Maar een kind van God! Gekregen van Hem om het op te voeden tot Zijn eer.

Daarom nog maar een keer psalm 127:

Als de HERE het huis niet bouwt,
tevergeefs zwoegen de bouwlieden daaraan;
als de HERE de stad niet bewaart,
tevergeefs waakt de wachter.
2 Het is voor u tevergeefs, dat gij vroeg opstaat,
laat opblijft, brood der smarten eet –
Hij geeft het immers zijn beminden in de slaap.
3 Zie, zonen zijn een erfdeel des HEREN,
een beloning is de vrucht van de schoot.

4 Als pijlen in de hand van een held,
zo zijn de zonen der jeugd.
5 Welzalig de man die zijn pijlkoker
met deze heeft gevuld.
Zij worden niet beschaamd, als zij spreken
met de vijanden in de poort.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: geboortebperking

Berichtdoor jas » 27 aug 2004 09:44

caprice schreef:Oftewel, anders gezegd: de opvoeding maakt of een kind een zegen wordt? Dan ligt het dus aan de mens wat hij er van maakt?

jas schreef:De mens heeft zijn verantwoording te nemen als het gaat om opvoeding caprice. Als ik om me heen kijk wordt dat onvoldoende gedaan. In elk geval kun je er van verzekerd zijn, dat wanneer een kind geen goede opvoeding krijgt, het gegarandeerd misgaat. Onze samenleving staat bol van dit soort uitwassen. En natuurlijk ligt het aan de mens wat hij er van maakt. Of wou jij zeggen dat het Gods schuld is? Ik houd mezelf en alle andere mensen volledig verantwoordelijk voor alle rotzooi op deze wereld.
dat zouden meer mensen moeten doen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

joepie

Berichtdoor joepie » 27 aug 2004 10:00

En toch is een kind een zegen, alleen kunnen wij die zegen behoorlijk verpesten. :wink:

jeane
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jeane » 27 aug 2004 16:52

Ik stoor mij vreselijk aan al het gediscusieer, waarover dan ook, op dit formum Dit moet een christelijk (het woord refo walg ik van!) formum zijn, van christenen die in 1 God geloven en elkaar als broeders en zusters zouden moeten liefhebben. Echter, er is alleen gekat op elkaar over alerhande onderwerpen. Waarom laten juist christenen elkaar niet in hun waarde en waarom denken juist zij het zelf altijd bij het juiste eind te hebben. Laten we elkaar in liefde benaderen en (vooral met uiterlijkheden) respect voor elkaar hebben. Ieder mens is anders, en ziet sommige details anders. Iedereen heeft volgens mij genoeg aan zijn eigen verantwoording hoe in het leven te staan. Op deze manier zijn wij geen lichtend licht in de wereld

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 aug 2004 17:01

jeane schreef:Ik stoor mij vreselijk aan al het gediscusieer, waarover dan ook, op dit formum Dit moet een christelijk (het woord refo walg ik van!) formum zijn, van christenen die in 1 God geloven en elkaar als broeders en zusters zouden moeten liefhebben. Echter, er is alleen gekat op elkaar over alerhande onderwerpen. Waarom laten juist christenen elkaar niet in hun waarde en waarom denken juist zij het zelf altijd bij het juiste eind te hebben. Laten we elkaar in liefde benaderen en (vooral met uiterlijkheden) respect voor elkaar hebben. Ieder mens is anders, en ziet sommige details anders. Iedereen heeft volgens mij genoeg aan zijn eigen verantwoording hoe in het leven te staan. Op deze manier zijn wij geen lichtend licht in de wereld

Als je je stoort, waarom kijk je er dan op? Je bent niet verplicht hierop te lezen!
Een forum is er juist voor om te discucieeren.
Ik schrijf hier al heel lang, en mijn ervaring is dat mensen hier elkaar zeker wel in hun waarde laten. Meer als op andere fora.
En respect hebben we zeker hier voor elkaar.
Dus ik begrijp je probleem eigenlijk niet.
Moeten wij het dan altijd met elkaar over alles eens zijn?
We mogen toch ook een eigen mening over verschillende zaken hebben?
Mijn ervaring is dat de meeste mensen hier wel liefdevol zijn.

joepie

Berichtdoor joepie » 27 aug 2004 17:06

jeane schreef:Ik stoor mij vreselijk aan al het gediscusieer, waarover dan ook, op dit formum Dit moet een christelijk (het woord refo walg ik van!) formum zijn, van christenen die in 1 God geloven en elkaar als broeders en zusters zouden moeten liefhebben. Echter, er is alleen gekat op elkaar over alerhande onderwerpen. Waarom laten juist christenen elkaar niet in hun waarde en waarom denken juist zij het zelf altijd bij het juiste eind te hebben. Laten we elkaar in liefde benaderen en (vooral met uiterlijkheden) respect voor elkaar hebben. Ieder mens is anders, en ziet sommige details anders. Iedereen heeft volgens mij genoeg aan zijn eigen verantwoording hoe in het leven te staan. Op deze manier zijn wij geen lichtend licht in de wereld

En wat heeft dat met het onderwerp te maken :?:
Dus m.a.w. waarom plaats je dat hier en open je er niet een topic over?

jeane
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jeane » 27 aug 2004 18:17

Ja het is zo dat dit misschien niet zo bij dit onderwerp past. Daar ben ik het mee eens. Alleen ik kom voor het eerst op dit formum en ik heb mijn reaktie geplaatst nadat ik hier en daar wat in de reakties op verscillende onderwerpen gelezen had. Natuurlijk is een forum voor discussie, maar dan graag wel relevante onderwerpen, en niet het geneuzel over uiterlijkheden enz. Ik proef een sfeer van allemaal dingen rondom het geloof die er niet zoveel toe doen, uiterlijke vormen rond het geloof welke wij mensen zelf hebben bedacht en die soms belangrijker zijn geworden dan het geloof in God en het uitdragen ervan. Maar misshien ben ik de enige en hoor ik niet in dit forum thuis!
(Einde discussie hierover)

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 27 aug 2004 18:25

jeane schreef:Ja het is zo dat dit misschien niet zo bij dit onderwerp past. Daar ben ik het mee eens. Alleen ik kom voor het eerst op dit formum en ik heb mijn reaktie geplaatst nadat ik hier en daar wat in de reakties op verscillende onderwerpen gelezen had. Natuurlijk is een forum voor discussie, maar dan graag wel relevante onderwerpen, en niet het geneuzel over uiterlijkheden enz. Ik proef een sfeer van allemaal dingen rondom het geloof die er niet zoveel toe doen, uiterlijke vormen rond het geloof welke wij mensen zelf hebben bedacht en die soms belangrijker zijn geworden dan het geloof in God en het uitdragen ervan. Maar misshien ben ik de enige en hoor ik niet in dit forum thuis!

Kom op zeg, relaxed een beetje. Dergelijke frustraties mag je in het forum ''refoweb'' kwijt.
Als jij zo;n lichtend voorbeeld wil zijn, doe dan om te beginnen zelf niet zo hatelijk en veroordelend en alles over 1 kam scherend. Idd, hebt nog maar een paar dingen gelezen en dat bijkt wel .
Mijn ervaring isdat veel mensen hier steun in hun geloof hebben gekregen, hun verhaal kwijt kunnen.
Jij komt binnen, ziet een paar reacties die jou niet aanstaan en begin gelijk te gillen.
Of je nou wel of niet gelijk hebt betreft die postings, natuurlijk, ik kom ook dingen tegen waarvan ik denk: moet dat nou zo. Maar dat kan je ook relaxed aankaarten, ipv iedereen over 1 kam te scheren.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 aug 2004 18:28

Yael schreef:
caprice schreef:Dus het is beter als je niet meer dan 8 kinderen krijgt. 8)

Jakob had er meer, maar die had natuurlijk ook meer vrouwen.

En MM, je moet die kinderen ook wat in het huishouden laten doen. De moeder hoeft niet alles te doen.

Nee de vader is er ook nog die kan zn handen ook wel uit zn mauwen steken thuis met stofzuigen ofzo iets. Iedergeval je vrouw helpen in het huishouden kan geen kwaad. 8)

De vader snijdt toch het vlees al 1x in de week?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

joepie

Berichtdoor joepie » 27 aug 2004 18:34

jas schreef:
Yael schreef:
caprice schreef:Dus het is beter als je niet meer dan 8 kinderen krijgt. 8)

Jakob had er meer, maar die had natuurlijk ook meer vrouwen.

En MM, je moet die kinderen ook wat in het huishouden laten doen. De moeder hoeft niet alles te doen.

Nee de vader is er ook nog die kan zn handen ook wel uit zn mauwen steken thuis met stofzuigen ofzo iets. Iedergeval je vrouw helpen in het huishouden kan geen kwaad. 8)

De vader snijdt toch het vlees al 1x in de week?

Echt niet! Dat doe ik :!: :wink:

joepie

Berichtdoor joepie » 27 aug 2004 18:35

jeane schreef:Ja het is zo dat dit misschien niet zo bij dit onderwerp past. Daar ben ik het mee eens. Alleen ik kom voor het eerst op dit formum en ik heb mijn reaktie geplaatst nadat ik hier en daar wat in de reakties op verscillende onderwerpen gelezen had. Natuurlijk is een forum voor discussie, maar dan graag wel relevante onderwerpen, en niet het geneuzel over uiterlijkheden enz. Ik proef een sfeer van allemaal dingen rondom het geloof die er niet zoveel toe doen, uiterlijke vormen rond het geloof welke wij mensen zelf hebben bedacht en die soms belangrijker zijn geworden dan het geloof in God en het uitdragen ervan. Maar misshien ben ik de enige en hoor ik niet in dit forum thuis!

Dan open je een topic in Algemeen denk ik. IS heel makkelijk (ik kan het zelfs) En noem je het : frustraties over dit forum, ofzo.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 aug 2004 19:52

Dan nu weer terug naar het onderwerp!!

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 27 aug 2004 20:54

Mariamagdalena schreef:Mijn ervaring is dat de meeste mensen hier wel liefdevol zijn.

... dat heeft ook te maken op welke manier je je mening brengt . Jij bent bijvoorbeeld absoluut geen kat en dan durft iemand gauwer te reageren.
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 27 aug 2004 21:07

Even heel niet vriendelijk: ON TOPIC
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 11 sep 2004 17:48

Lalage schreef:Je kunt ook beter andere voorbehoedsmiddelen gebruiken dan voor het zingen de kerk uit, dat is nogal onbetrouwbaar ;)

Doe jij het in de kerk dan.....????
Tis ver weg.Over normvervaging gesproken.
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Terug naar “Archief”