Geswitchte dominees

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hein
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Hein » 26 jun 2004 17:28

Aragorn schreef:
Ik vind het geen mooi antwoord, want het suggereert dat je maar 2 doelen kunt hebben: geld verdienen of God eren. En dat is natuurlijk een foutieve voorstelling van zaken.

Op het eerste gezicht is het nogal zwart wit als je zegt dat er in de praktijk maar 2 doelen zijn.

Je moet wel zo nuchter zijn om te onderkennen dat het waak wel om geld gaat. Daar kun je je ogen voor sluiten, soms moet je gewoon ook zo eerlijk durven zijn.

In elk geval kun je wel stellen dat er 2 mogelijkheden zijn. God dienen of de mammon. En soms is mammon geld, soms voetbal, soms vrouwen, soms auto's, soms weer iets anders. In elk geval: 2 mogelijkheden.
De HEERE zegt: Grimmigheid is bij mij niet! jesaja 27:1

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 26 jun 2004 17:44

Aragorn schreef:Ik vind het geen mooi antwoord, want het suggereert dat je maar 2 doelen kunt hebben: geld verdienen of God eren. En dat is natuurlijk een foutieve voorstelling van zaken.

Hein schreef:
Op het eerste gezicht is het nogal zwart wit als je zegt dat er in de praktijk maar 2 doelen zijn.

Je moet wel zo nuchter zijn om te onderkennen dat het waak wel om geld gaat. Daar kun je je ogen voor sluiten, soms moet je gewoon ook zo eerlijk durven zijn.

In elk geval kun je wel stellen dat er 2 mogelijkheden zijn. God dienen of de mammon. En soms is mammon geld, soms voetbal, soms vrouwen, soms auto's, soms weer iets anders. In elk geval: 2 mogelijkheden.

Aragorn, dit had jij toch ook wel kunnen weten? Nu begint het erop te lijken dat je je SV toch echt hebt weggeknikkerd.

En even voor iedereen: Er zijn zat topics waar anderen weer wel in geinteresseerd zijn, en waar bijv. ik niet kom. Dan ga ik toch ook niet lopen katten? Ik vind het wijzer om dan weg te blijven. Dus als je een keer niet mee wil doen, of er te weinig van af weet, dan moet je je ook niet in de disccussie mengen. 8)

En nog even over dat hokjeswerk, nu heb ik geen BAL verstand van voetbal, maar proberen ze dan niet een bal binnen bepaalde HOKJES te krijgen wat ze een doel noemen? :wink:
Ja, ik zeg maar wat hoor...............maar als het zo is, dan is dat pas echt HOKJESWERK...... :mrgreen:
En supernuttig om de hele avond over te kletsen..........
Trouwens Dominees zijn nog net wat goedkoper om te onderhouden dan voetballers geloof ik....... :roll:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 jun 2004 19:12

Bookman schreef:
Aragorn schreef:Ik vind het geen mooi antwoord, want het suggereert dat je maar 2 doelen kunt hebben: geld verdienen of God eren. En dat is natuurlijk een foutieve voorstelling van zaken.

Hein schreef:

Aragorn, dit had jij toch ook wel kunnen weten? Nu begint het erop te lijken dat je je SV toch echt hebt weggeknikkerd.

Inderdaad, dat van God en de mammon is waar. Maar die mammon hoeft dus niet altijd geld te zijn en dat werd hier wel gesteld.
Bovendien, wie dient een ICT-er met zijn werk dan? Ik denk dat dat meer van je intenties dan van je werkzaamheden afhangt.. maargoed, dit is weer zwaar offtopic, dus laat maar zitten.. :roll: Alleen kon het ook moeilijk maken om opeens niet meer te reageren, vandaar.

caprice

Berichtdoor caprice » 03 aug 2004 04:18

Wat de zonden toch teweeg hebben gebracht... :(

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 03 aug 2004 18:25

Caprice, wat bedoel je nu met dit antwoord in verband met dit onderwerp?

caprice

Berichtdoor caprice » 03 aug 2004 21:08

waarnemer schreef:Caprice, wat bedoel je nu met dit antwoord in verband met dit onderwerp?

-> Mensen die een dominee wel/niet willen
-> scheuring en verdeeldheid
-> hoop harde woorden als dominee vertrekt
-> Ruzie, twist en geroddel over het gebeurde (in dit topic dus)
-> ...

Volgens mij is dit geen werk van Gods Geest. Van wie wel? Dat mag je zelf invullen.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 03 aug 2004 21:10

:roll: makkelijk oordelen over iets wat je niet hebt meegemaakt. :|

caprice

Berichtdoor caprice » 03 aug 2004 21:11

Yael schreef::roll: makkelijk oordelen over iets wat je niet hebt meegemaakt. :|

Ik oordeel helemaal niets. We mogen wel naar de diepste oorzaak van dit gebeurde kijken.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 04 aug 2004 21:59

Ik las ergens dat Pronk weggegaan was omdat hij te direct was en geen blad voor de mond nam.

Hij is echt niet uit het verband gezet omdat hij te direct was maar op een totaal andere manier behoorlijk buiten de pot gepiest heeft in Ede

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 26 aug 2004 22:41

Bookman schreef:Ds. M. Pronk van CGK naar OGG naar vrije gemeente
Hoe kan ik die nu toch vergeten?

en als een dominee geswitched is naar domina, telt dat ook?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 26 aug 2004 22:49

Bookman schreef:
jas schreef:

En even voor iedereen: Er zijn zat topics waar anderen weer wel in geinteresseerd zijn, en waar bijv. ik niet kom. Dan ga ik toch ook niet lopen katten? Ik vind het wijzer om dan weg te blijven. Dus als je een keer niet mee wil doen, of er te weinig van af weet, dan moet je je ook niet in de disccussie mengen. 8)

En nog even over dat hokjeswerk, nu heb ik geen BAL verstand van voetbal, maar proberen ze dan niet een bal binnen bepaalde HOKJES te krijgen wat ze een doel noemen? :wink:
Ja, ik zeg maar wat hoor...............maar als het zo is, dan is dat pas echt HOKJESWERK...... :mrgreen:
En supernuttig om de hele avond over te kletsen..........
Trouwens Dominees zijn nog net wat goedkoper om te onderhouden dan voetballers geloof ik....... :roll:
Jas schrijft:
Wij hebben een voetballende dominee. Weet je wel wat dat kost?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

André

Berichtdoor André » 27 aug 2004 00:20

jas schreef:Wij hebben een voetballende dominee. Weet je wel wat dat kost?

Boeiend

Terug naar “Archief”