Aragorn schreef:Ik vind het geen mooi antwoord, want het suggereert dat je maar 2 doelen kunt hebben: geld verdienen of God eren. En dat is natuurlijk een foutieve voorstelling van zaken.
Hein schreef:
Op het eerste gezicht is het nogal zwart wit als je zegt dat er in de praktijk maar 2 doelen zijn.
Je moet wel zo nuchter zijn om te onderkennen dat het waak wel om geld gaat. Daar kun je je ogen voor sluiten, soms moet je gewoon ook zo eerlijk durven zijn.
In elk geval kun je wel stellen dat er 2 mogelijkheden zijn. God dienen of de mammon. En soms is mammon geld, soms voetbal, soms vrouwen, soms auto's, soms weer iets anders. In elk geval: 2 mogelijkheden.
Aragorn, dit had jij toch ook wel kunnen weten? Nu begint het erop te lijken dat je je SV toch echt hebt weggeknikkerd.
En even voor iedereen: Er zijn zat topics waar anderen weer wel in geinteresseerd zijn, en waar bijv. ik niet kom. Dan ga ik toch ook niet lopen katten? Ik vind het wijzer om dan weg te blijven. Dus als je een keer niet mee wil doen, of er te weinig van af weet, dan moet je je ook niet in de disccussie mengen.
En nog even over dat hokjeswerk, nu heb ik geen BAL verstand van voetbal, maar proberen ze dan niet een bal binnen bepaalde HOKJES te krijgen wat ze een doel noemen?
Ja, ik zeg maar wat hoor...............maar als het zo is, dan is dat pas echt HOKJESWERK......
En supernuttig om de hele avond over te kletsen..........
Trouwens Dominees zijn nog net wat goedkoper om te onderhouden dan voetballers geloof ik.......

Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47