Moderator: Moderafo's
je mag werken der barmhartigheden doen op zondag, zoals verpleging.
Maar verder, ga je nu de energiebedrijven, en het waterbedrijf, de kpn, etc. een brief schrijven dat ze hun werkzaamheden op zondag moeten stoppen.
johannes1 schreef:Maar verder, ga je nu de energiebedrijven, en het waterbedrijf, de kpn, etc. een brief schrijven dat ze hun werkzaamheden op zondag moeten stoppen.
de eerste 2 dat zijn noodzakelijke dingen. tegenwoordig gaat alles op stroom en je hebt water nodig. vroeger haalde men water uit putten, maar dat gaat nu niet meer. eigenlijk ook een soort van barmhartigheid, want door hun werk kan de verpleger zijn of haar werk doen in de ziekenhuizen en dergelijke. kpn hoeft niet te werken op zondag vind ik, want ik bel niet op zondag dus dat scheelt
tkf schreef:johannes1 schreef:Maar verder, ga je nu de energiebedrijven, en het waterbedrijf, de kpn, etc. een brief schrijven dat ze hun werkzaamheden op zondag moeten stoppen.
de eerste 2 dat zijn noodzakelijke dingen. tegenwoordig gaat alles op stroom en je hebt water nodig. vroeger haalde men water uit putten, maar dat gaat nu niet meer. eigenlijk ook een soort van barmhartigheid, want door hun werk kan de verpleger zijn of haar werk doen in de ziekenhuizen en dergelijke. kpn hoeft niet te werken op zondag vind ik, want ik bel niet op zondag dus dat scheelt
Tja... maar je moet wel bedenken dat nood-telefoontjes geen belemmeringen mogen opleveren. Verder geheel eens. Gewoon een minimum medewerkers op stroom en electriciteitsbedrijven. Bij nood piepen ze gewoon maar collega's op.
orgeltje schreef:Ik denk dat er een onderscheid moet zijn tussen noodzakelijk en niet noodzakelijk zijn.
Liesl schreef:Alleen de werken der barmartigheid zoals al eerder vermeld.
Verpleging;
Politie;
Koks voor in instellingen;
etc.
Gedenk den sabbatdag, dat gij dien heiligt. Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is. Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de HEERE den sabbatdag, en heiligde denzelven.
Alleen de werken der barmartigheid zoals al eerder vermeld.
Verpleging;
Politie;
Koks voor in instellingen;
etc.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten