Maja de Bij schreef:Omega schreef:Daarover verschillen we dan toch duidelijk van mening. Met name over dat laatste is de bijbel zeer uitgesproken. Het standpunt van de PKN in dezen is daarom ook duidelijk onbijbels. Zodra plaatselijke gemeenten hiertoe (of tot andere onbijbelse zaken) verplicht worden, is de grens overschreden. Maar nogmaals, ik verwacht niet dat kerkenraden uiteindelijk zullen besluiten om uit de PKN te stappen. Het is immers duidelijk wat de straf hierop is: verlies van alle eigendommen. De meeste hervormden hechten nu eenmaal meer aan hun aardse bezittingen, dan aan hun geestelijke eigendommen. Hooguit zullen individuele leden opstappen, maar ook dat zullen er niet veel zijn. Ik heb tenminste nog niet gehoord dat er in Maartensdijk behoudende PKN'ers hebben bedankt nadat de classis daar een vrouwelijke ambtsdrager heeft geïnstalleerd.
Begin je ook al met complottheorieen ? Een onbijbels besluit is geen reden om weg te lopen.
Btw ook bij HV mag een vrouw op de preekstoel, daarin is geen verschil met de PKN, ik zie dus het verschil niet.
Slecht om steeds te roepen "niet weglopen". Al zou de kerk een duivels feest worden dan zal maja de bij nog niet weglopen. Als de kerk het goedkeurt dat er een homohuwelijk ingezegend wordt met Gods zegen, gaat dat regelrecht tegen het woord van God in en is dat op een vreselijke manier misbruik maken van Zijn naam. Daar kun je niet bijblijven. Dan moet je wel weglopen.