homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 06 aug 2004 12:16

Meboy schreef:Misschien moet je eerst lezen voordat je gaat roepen. Welkom trouwens.

PS tis ook een meisje, dus dan is ze lesbisch :D
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

BeYourself

Hallo iedereen!

Berichtdoor BeYourself » 21 aug 2004 11:03

Hallo iedereen hier, ik ben nieuw hier op refochat forum. Super cool dat hier forums zijn die te maken hebben met homoseksualiteit :) :) Even iets kort over mezelf, ik ben 17 jaar en homo, ik ben nog niet 'out', zoals de holibi groep dat noemt, maar ik heb al een aardige groep mensen opgebouwd die het weten dat ik homo ben, en waarmee ik goede gesprekken kan voeren. Toen hoorde ik van dit forum, dus heb ik mezelf hier aangemeld. Als jullie nog vraagjes hebben fzow kunnen jullie altijd mijn msn vragen natuurlijk en als je ergens mee zit zal ik je zeker proberen te helpen :!: :!:

Groetjes, BeYourself :wink:

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 21 aug 2004 11:39

Hoi BeYourself,
Ik zit zo eens je bericht te lezen en je nickname erbij en dan krijg ik het 1 en ander aan gedachtes. Misschien niet echt duidelijk ofzo , maar ik zal het proberen goed te verwoorden.
Je typt in je bericht dat je homo bent. Nu weet ik dat er twee verschillende soorten zijn. De denkers en de doeners. Correct me if i'm wrong, maar ik dacht dat de denkers homofiel zijn en de doeners homosexueel. Maakt in principe niet uit, ik hou het op denkers en doeners. Er vanuit gaande dat je een denker bent denk ik: Zou Be yourself dan eigenlijk wel (vanuit christelijk oogpunt) kunnen? Be yourself. Dus je bent jezelf terwijl er vanuit jezelf die gedachtes voorkomen (ja, ik vind de homofiele gedachtes verkeerd) Eigenlijk is het dan toch juist verkeerd om jezelf te wezen. Omdat je dan dus juist homofiel bent.. hmm ik weet niet hoe ik het beter moet verwoorden, ik hoop dat je me begrijpt. Let op: Ik zeg dit niet als persoonlijke aanval tegen wie dan ook, het zijn zomaar wat gedachtes die in me opkwamen ;)
By the time you finish reading this you realize you have wasted ANOTHER 5 seconds of your life!

BeYourself

Berichtdoor BeYourself » 21 aug 2004 13:22

Hey HTS :wink:

Met BeYourself bedoel ik dat je bij je eigen mening/standpunt moet blijven. Als je kijkt vanuit het punt, hoe jij denkt, tegen homofolie kan je zeggen dat het verkeerd is om jezelf te wezen. Maar ik denk daar weer anders over. Ik vind dat iedereen zijn zelf moet zijn, als je vind dat er iets moet veranderen kan je dat doen. Maar je kan ook jezelf blijven. En daar trots op zijn. Dat heb ik ook, ik ben trots dat ik homo ben. En ik zeg altijd: Ik ben wie ik ben en daar wordt niet aan gesleuteld :wink: . Maar ik vind het cool dat je reageerde :)

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 21 aug 2004 13:45

BeYourself schreef:Dat heb ik ook, ik ben trots dat ik homo ben. En ik zeg altijd: Ik ben wie ik ben en daar wordt niet aan gesleuteld :wink: .

Dan zijn we het op dat punt absoluut niet met elkaar eens :puh: Hoeft ook niet :) Het lijkt mij het moeilijkste wat er is. Trots zijn op het feit dat je homo bent en dus een grote zonde begaat.
BeYourself schreef:Maar ik vind het cool dat je reageerde :)

Als je dat tegen iedereen gaat zeggen ben je nog wel ff bezig ;)
By the time you finish reading this you realize you have wasted ANOTHER 5 seconds of your life!

BeYourself

Berichtdoor BeYourself » 21 aug 2004 13:52

Ey,

Ik weet niet of je de CHJC ken? (Vereniging van Christelijke
Homo's en Lesbiennes) Maar de standpunten die hun hebben, sluiten aan bij mijn standpunten. Het CHJC is van mening dat geloof en homoseksualiteit kunnen samengaan. Bijbelse argumenten, die worden aangedragen om het tegendeel te 'bewijzen', blijken bij zorgvuldige bestudering van de context geen stand te houden We maken allemaal deel uit van Gods schepping

Het CHJC is daarom van mening dat homoseksualiteit geen zonde is en dat homoseksuelen en lesbiennes een gelijkwaardige plaats in de kerk kunnen innemen.

Dit is de link van hun site, kan je kijken als je zin heb, www.chjc.nl

Groetjes

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 21 aug 2004 13:58

BeYourself schreef:Het CHJC is daarom van mening dat homoseksualiteit geen zonde is en dat homoseksuelen en lesbiennes een gelijkwaardige plaats in de kerk kunnen innemen.

Dat heb ik ook niet gezegd. Iedereen is van harte welkom. Je begaat naar mijn mening echter wel een hele grote zonde. Voordat ik met bijbelteksten ga gooien ;) nog dit:
BeYourself schreef:Dit is de link van hun site, kan je kijken als je zin heb, www.chjc.nl

die ga ik eerst even doorlezen voordat we een discussie voeren die allang gevoerd is :)

BeYourself

Berichtdoor BeYourself » 21 aug 2004 14:00

Okey :wink:

BeYourself

Berichtdoor BeYourself » 21 aug 2004 14:04

Zijn er trouwens in dit forum ook homo's die nog niet 'out' zijn??? Ik ben ook nog niet 'out' dus is het misschien wel leuk om te er over te praten!

Groetjes, BeYourself

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 21 aug 2004 14:07

Komtie:

CHJC schreef: Het CHJC is van mening dat geloof en homoseksualiteit kunnen samengaan. Bijbelse argumenten, die worden aangedragen om het tegendeel te 'bewijzen', blijken bij zorgvuldige bestudering van de context geen stand te houden We maken allemaal deel uit van Gods goede schepping. Ja, wij ervaren, dat Hij ons Zijn zegen geeft.

1 Corinthe 6:10 - Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beerven.
Dat spreekt dus over iets heel anders.

CHJC schreef: Het CHJC is daarom van mening dat homoseksualiteit geen zonde is en dat homoseksuelen en lesbiennes een gelijkwaardige plaats in de kerk kunnen innemen.

Zie weer 1 Corinthe 6:10.

CHJC schreef: Het CHJC is van mening dat elke vorm van discriminatie in gezin, familie, werk en samenleving niet geoorloofd is.

Helemaal mee eens

Verder kan ik helaas niet vinden waarop ze antwoord hebben op mijn stellingen terwijl ik toch wel verwacht dat ze dergelijk soort reacties hebben gehad. Is dat nergens op hun site te vinden?

BeYourself

Berichtdoor BeYourself » 21 aug 2004 14:10

Misschien op het forum, anders zet je daar je vraag neer, krijg je altijd wel een reactie :wink:

Groetjes

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 21 aug 2004 14:17

nah laat maar zitten de discussie ging niet over het CHJC maar over homofilie.

BeYourself

Berichtdoor BeYourself » 21 aug 2004 14:22

Is ook zo jah, maar al wil je iets weten over homo's in christendom is de site van CHCJ een voorbeeld waar je info kan halen :wink:

Eyz Groetjes

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 21 aug 2004 15:55

HTS schreef:Je typt in je bericht dat je homo bent. Nu weet ik dat er twee verschillende soorten zijn. De denkers en de doeners. Correct me if i'm wrong, maar ik dacht dat de denkers homofiel zijn en de doeners homosexueel. Maakt in principe niet uit, ik hou het op denkers en doeners.

Zijn er dan ook twee soorten hetero's. Heterofielen en heteroseksuelen?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 aug 2004 16:00

Zareb schreef:
HTS schreef:Je typt in je bericht dat je homo bent. Nu weet ik dat er twee verschillende soorten zijn. De denkers en de doeners. Correct me if i'm wrong, maar ik dacht dat de denkers homofiel zijn en de doeners homosexueel. Maakt in principe niet uit, ik hou het op denkers en doeners.

Zijn er dan ook twee soorten hetero's. Heterofielen en heteroseksuelen?

Jep. :wink:

Terug naar “Archief”