Jakob had er meer, maar die had natuurlijk ook meer vrouwen.
En MM, je moet die kinderen ook wat in het huishouden laten doen. De moeder hoeft niet alles te doen.
Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:Je kunt ook iets van Natural Family Planning doen -> hoef je geen hormoontjes te eten. Moet je wel de kunst van zelfbeheersing verstaan, maar die heb je al kunnen oefenen in je verkeringstijd (kweenie of het moeilijker is als je al gewend bent om wel seks met elkaar te hebben, joepie?)
bloempie20 schreef:Lalage schreef:Je kunt ook iets van Natural Family Planning doen -> hoef je geen hormoontjes te eten. Moet je wel de kunst van zelfbeheersing verstaan, maar die heb je al kunnen oefenen in je verkeringstijd (kweenie of het moeilijker is als je al gewend bent om wel seks met elkaar te hebben, joepie?)
Dat is ook niet 100% veilig hoor. Mijn moeder werd gewoon zwanger.
Klaas schreef:TJ:dat vraag ik me af caprice.. ik denk niet dat alle mensen die het 10e kind of het zoveelste kind krijgen het nog zien als zegening.....!!
Sterker. Mijn vrouw werkt(e) in het ziekenhuis en heeft meerdere malen refo echtparen meegemaakt die min of meer blij waren met een miskraam...
trijntjejohanna schreef:Klaas schreef:TJ:dat vraag ik me af caprice.. ik denk niet dat alle mensen die het 10e kind of het zoveelste kind krijgen het nog zien als zegening.....!!
Sterker. Mijn vrouw werkt(e) in het ziekenhuis en heeft meerdere malen refo echtparen meegemaakt die min of meer blij waren met een miskraam...
dat is toch erg eigenlijk!!! het zet je wel tot denken!!
joepie schreef:Waar het in de Bijbel staat dat er in de Bijbel geen vrouwen te vinden zijn die meer dan acht kinderen kregen? Ja, duh, in de Bijbel.
Zal niet zeggen dat ik er gedegen onderzoek naar gedaan heb....![]()
Maar we hebben er eens een preek over gehad en die Dominee zei het in zijn preek. Nu geloof ik niet altijd de Dominee, maar in dit geval vond ik het wel aardig kloppen. Hij heeft er toen ook diverse vrouwen bij gehaald.
Dus dat is mijn bronvermelding.
Offtopic:
Ik ben hier in eerste instantie op het forum gekomen om de Refo leef/geloof stijl te leren begrijpen.
Wat ik dan best wel jammer vind, als je bij dit soort vraagstukken komt, dat het dan redelijk tot bijzonder vaag wordt.
Klaas schreef:Offtopic:
Ik ben hier in eerste instantie op het forum gekomen om de Refo leef/geloof stijl te leren begrijpen.
Wat ik dan best wel jammer vind, als je bij dit soort vraagstukken komt, dat het dan redelijk tot bijzonder vaag wordt.
Kun je aangeven waar die vaagheid in zit? Wat vind je vaag aan dit onderwerp?
Klaas
caprice schreef:Dus het is beter als je niet meer dan 8 kinderen krijgt.![]()
Jakob had er meer, maar die had natuurlijk ook meer vrouwen.
En MM, je moet die kinderen ook wat in het huishouden laten doen. De moeder hoeft niet alles te doen.
joepie schreef:Heeeeeeeeeeeeeeeeel vaag! Want ik zeg helemaal niet dat je niet aan geboorteregeling mag doen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten