Moderator: Moderafo's
oei, maar dan komt ook de liefde man-vrouw in een ander daglicht te staan....En hebben de voorstanders er al eens over nagedacht dat, waar de Bijbel over liefde spreekt, zij het bijna altijd heeft over liefde van God tot de mens en vice versa, of over naastenliefde? Dit is denk ik best wel relevant voor de discussie.
surfer schreef:De voorstanders hebben een punt als ze zich beroepen op de inhoud (de geest/Geest (?))van de Bijbel meer dan op letterlijke citering van teksten.
Volgens mij hoeft homofilie op grond van de Bijbel niet verkeerd te zijn, maar voor een (christelijke) homofiel lijkt het me aan te bevelen om af te zien van sexuele omgang. Daar zit de meeste twijfel, en bij twijfel geldt: niet doen.
nee, dat is heel kort door de bocht. Niet zo krampachtig hiermee omgaan, aub. Dat verhindert namelijk een zuivere stellingname. Ik vind de boodschap in de Bijbel meer dan een op zichzelfstaande tekst. Liefde voor iemand kan niet verkeerd zijn, want liefde is rechtstreeks van God afkomstig, een Goddelijke eigenschap.Dus de consequentie hiervan is dat de eerder genoemde teksten de prullenbak in gaan. Men creert zijn eigen bijbel. Wat men niet aanstaat, kan weg. Een heel gevaarlijke weg.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 30 gasten