Zullen de stenen gaan spreken ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Josh

Berichtdoor Josh » 18 aug 2004 00:26

Maarten, die vraag heb ik tot twee keer toe beantwoord, maar voor jou dan nogmaals...

Jezus zegt, dat zoals de Vader in hem is, hij in de Vader is. En op die wijze is Jezus één met GOD. Door de Geest van GOD.

Ook zegt de Bijbel dat wij ook deel kunnen krijgen aan GOD en wel op dezelfde wijze: verankerd in Jezus kunnen wij weer een Geestelijke band met GOD krijgen; de band die door de erfzonde van Adam en Eva werd verbroken.

Maar...als wij in Jezus en Geest zijn worden wij noch GOD noch Jezus; we blijven wie we zijn en toch zijn wij dan één met GOD. En op dezelfde wijze wordt Jezus ook niet GOD, want dat is immers zijn Vader. En dat zegt Jezus in diverse Bijbelteksten die ik ook aan Yael ea heb gegeven.

'Want wie eenmaal het licht hebben ontvangen, genoten hebben van de hemelse gaven en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, wie de goedheid van Gods woord en de kracht van de toekomstige wereld ondervonden hebben, en na dit alles zijn afgevallen, die kunnen niet opnieuw tot inkeer worden gebracht' (Hebr 6:4-6)

Johannes 5:23 want hij wil dat allen de Zoon zullen eren zoals ze de Vader eren. Wie de Zoon niet eert, eert ook de Vader niet die de Zoon gezonden heeft'

Hebreeën 8:1 ' De kern van ons betoog is: we hebben iemand als hogepriester die zit aan de rechterzijde van de troon van de goddelijke majesteit in de hemel' Colossenzen 3:1 'Als u met Christus bent opgewekt ten leven, streef dan ook naar wat boven is, waar Christus zetelt aan de rechterzijde van God.'

Openbaring 3:21 Wie overwint, zal ik de gunst verlenen met mij op de troon te zitten. Zoals ook ik heb overwonnen en bij mijn Vader op zijn troon gezeten ben.' Handelingen 2:33 Hoog verheven, aan Gods rechterzijde, heeft hij van de Vader de heilige Geest ontvangen, zoals beloofd was. En deze heeft hij nu over ons uitgestort. Dat is het wat u ziet en hoort.'

Openbaring 5:7 'Het Lam kwam naar voren en nam de boekrol aan uit de rechterhand van hem die op de troon was gezeten.'

En Maarten....wie zit er links van Jezus? volgens de Bijbel???

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 18 aug 2004 00:29

Ik vraag me ook af hoe jij Hebr. 1:8 en 9 uitlegt.

En natuurlijk de hierboven genoemde tekst uit het Johannes evangelie. (joh. 10:30)

En ook nog wat Jezus zegt in Joh. 14:
9
Jezus zeide tot hem: Ben Ik zo17) langen tijd met
ulieden, en hebt gij Mij niet gekend, Filippus? Die Mij
gezien heeft,18) die heeft den Vader gezien;19) en hoe
zegt gij: Toon ons den Vader?
10
Gelooft gij niet, dat Ik in den Vader ben, en de Vader
in Mij is? De woorden,20) die Ik tot ulieden spreek,
spreek Ik van Mijzelven niet, maar de Vader, Die in
Mij blijft,21) Dezelve doet de werken.22)
11
Gelooft Mij, dat Ik in den Vader ben en de Vader in
Mij is; en indien niet, zo23) gelooft Mij om de werken24)
zelve.
The one thing you can give and still keep is your word.

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 18 aug 2004 00:44

Josh schreef:Maarten, die vraag heb ik tot twee keer toe beantwoord, maar voor jou dan nogmaals...
het spijt me dat ik niet goed gekeken heb.
Jezus zegt, dat zoals de Vader in hem is, hij in de Vader is. En op die wijze is Jezus één met GOD. Door de Geest van GOD.

Ook zegt de Bijbel dat wij ook deel kunnen krijgen aan GOD en wel op dezelfde wijze: verankerd in Jezus kunnen wij weer een Geestelijke band met GOD krijgen; de band die door de erfzonde van Adam en Eva werd verbroken.

Maar...als wij in Jezus en Geest zijn worden wij noch GOD noch Jezus; we blijven wie we zijn en toch zijn wij dan één met GOD. En op dezelfde wijze wordt Jezus ook niet GOD, want dat is immers zijn Vader. En dat zegt Jezus in diverse Bijbelteksten die ik ook aan Yael ea heb gegeven.
ik kan een heel eind met je meegaan, maar niet in de zin die ik vet gemaakt heb. Ik zal dat proberen uit te leggen. God de Vader is niet de vader van Jezus zoals een aardse vader dat is van zijn zoon. Dan zou er immers ook een moeder moeten zijn. Er wordt dus op een symbolische wijze gesproken. God is een geest zo staat op een van de sites die je gelinkt hebt, maar toch wordt van God gezegd dat hij handen heeft, ogen heeft etc. Weer zie ik dat er op een bepaalde symbolische en voor mensen begrijpelijke wijze gesproken wordt over God.

De leer van de 3-eenheid stelt dat er 1 God is. Er is 1 wezen dat God is. Dit wezen bestaat in 3 Personen. Vader, Zoon en Heilige Geest en toch zijn ze 1 God. De tekst die jij aanhaalt kan daarom geen verwerping van deze leer zijn. Je zult overtuigend aan moeten tonen dat de Zoon geschapen is. je hebt daarvoor een tekst uit Spreuken een keer genoemd. Het is echter maar de vraag of die tekst juist vertaald en toegepast werd door jou.

Johannes 5:23 want hij wil dat allen de Zoon zullen eren zoals ze de Vader eren. Wie de Zoon niet eert, eert ook de Vader niet die de Zoon gezonden heeft'
wanneer de Zoon niet God is, is deze tekst in strijd met Jes 42:8.
Ik ben de HEERE,33) dat is Mijn Naam; en Mijn eer zal
Ik geen anderen geven, noch Mijn lof den gesneden
beelden.

Dus ook niet aan de Zoon, wat in strijd zou zijn met Joh. 5:23

Hebreeën 8:1 ' De kern van ons betoog is: we hebben iemand als hogepriester die zit aan de rechterzijde van de troon van de goddelijke majesteit in de hemel' Colossenzen 3:1 'Als u met Christus bent opgewekt ten leven, streef dan ook naar wat boven is, waar Christus zetelt aan de rechterzijde van God.'

Openbaring 3:21 Wie overwint, zal ik de gunst verlenen met mij op de troon te zitten. Zoals ook ik heb overwonnen en bij mijn Vader op zijn troon gezeten ben.' Handelingen 2:33 Hoog verheven, aan Gods rechterzijde, heeft hij van de Vader de heilige Geest ontvangen, zoals beloofd was. En deze heeft hij nu over ons uitgestort. Dat is het wat u ziet en hoort.'

Openbaring 5:7 'Het Lam kwam naar voren en nam de boekrol aan uit de rechterhand van hem die op de troon was gezeten.'

En Maarten....wie zit er links van Jezus? volgens de Bijbel???
Weer moet ik er hier op wijzen dat er op symbolische wijze gesproken wordt. Immers, volgens deze teksten zit Jezus aan de rechterhand van Zijn VAder. Volgens andere teksten staat Hij (pas ergens gelezen, maar ik weet niet meer precies waar). Wat is het nu?

Ja, de Vader zit aan Zijn rechterhand, maar dat is en blijft symbolisch gesproken.

Maarten

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 18 aug 2004 00:46

Josh,

Ik wil je ook nog vragen naar je visie op Johannes 1:1

en nu stop ik voor vandaag met deze discussie, en het duurt weer wel even voordat ik weer kan reageren omdat ik wegga. Als ik het vergeet stuur jemaar een pb.

Maarten

Josh

Berichtdoor Josh » 18 aug 2004 00:47

Ik vraag me ook af hoe jij Hebr. 1:8 en 9 uitlegt.

En natuurlijk de hierboven genoemde tekst uit het Johannes evangelie. (joh. 10:30)

En ook nog wat Jezus zegt in Joh. 14:
9
Jezus zeide tot hem: Ben Ik zo17) langen tijd met
ulieden, en hebt gij Mij niet gekend, Filippus? Die Mij
gezien heeft,1 die heeft den Vader gezien;19) en hoe
zegt gij: Toon ons den Vader?
10
Gelooft gij niet, dat Ik in den Vader ben, en de Vader
in Mij is? De woorden,20) die Ik tot ulieden spreek,
spreek Ik van Mijzelven niet, maar de Vader, Die in
Mij blijft,21) Dezelve doet de werken.22)
11
Gelooft Mij, dat Ik in den Vader ben en de Vader in
Mij is; en indien niet, zo23) gelooft Mij om de werken24)
zelve.

Maarten een paar antwoorden:
*Joh 10:30 heb ik dus hierboven voor de 3de maal uitgelegd.
*Joh 14:9 Jezus maakte het karakter van GOD -die niemand ooit gezien heeft- bekend; Jezus was immers de enige die aan de boezem van de Vader was zegt de Bijbel.
*Joh 14:10 wederom Joh 10:30.... Jezus is in GOD zoals GOD in Jezus is: door de Geest. Maar Jezus is de Zoon van GOD; GOD is de Vader van Jezus zegt de Bijbel. Bovendien de volgende Bijbeltekst:

Johannes 12:49 Want ik heb niet op eigen gezag gesproken; de Vader die mij gezonden heeft, heeft mij opgedragen wat ik zeggen moet,.... Jezus spreekt met Gods Geest; net zoals wij ook met Gods Geest kunnen spreken en handelen; daarom dienen we de Geestesgaven te ontvangen om zo weer verbonden te zijn met de Geest van GOD.

En dat Jezus inderdaad spreekt met de Geest van GOD blijkt uit:
Johannes 14:24 Wie mij niet liefheeft, houdt zich niet aan mijn woorden. Wat jullie mij horen zeggen, zijn niet mijn woorden, maar de woorden van de Vader die mij gezonden heeft.

Hebr 1:8-9 tenslotte. Hierin noemt GOD Jezus 'God'. GOD spreekt echter uit dat Jezus 'Zijn Zoon is' [na de doop en op de berg in de wolk]. Waarschijnlijk noemt GOD zijn Zoon GOD omdat HIJ Jezus met goddelijke macht heeft bekleedt en hem onsterfelijk heeft gemaakt.

Toch staat er duidelijk in 1 Cor 15:24-28 dat Jezus de macht en het koningschap terug zal geven aan GOD. En dan zal GOD in allen zijn zegt de Bijbel.

En dat maakt overduidelijk dat Jezus dus niet GOD is, maar de Vader van Jezus!

Ik hoop dat je gaat aandurven om vanuit de Bijbel te lezen ipv vanuit de kerkleer. De kerken plooien de Bijbel naar hun leer. Dat hoort niet zo!
Niet de kerken, maar Jezus, GOD en GODS Geest zijn uitgangspunt.

Ik raad je http://www.sign2God.com/folders/God-Jezus/God-Jezus.htmlaan om te lezen en ook wat er onder staat: de gevolgen van 3-eenheid-aanbidding!

Josh.....zzzzzzzzzzzzlaaaaaap lekker!

Josh

Berichtdoor Josh » 18 aug 2004 00:55

NB: maarten:

GOD is de HEER van alles. Jezus is onze Heer. Je moet trouwens ook niet vergeten dat er ook een NT is en dat we uit de mond van Jezus weten dat GOD hem gezonden heeft én dat Jezus de Zoon van GOD is. De eniggeboren zoon zegt de Bijbel.

Groeten+nu echt slaapze!

Josh

Josh

Berichtdoor Josh » 18 aug 2004 00:57

Johannes 1:1 wordt beantwoord in 1 Joh 1:1-5. En uit 1 Joh 2:1 weten we dat we bij GOD een pleiter hebben, namelijk de Zoon van GOD; Jezus.

Groeten, Josh

Josh

Berichtdoor Josh » 18 aug 2004 00:59

Jezus zit aan de rechterzijde Gods. Dat is niet symbolisch.

Jezus krijgt de boekrol uit de handen van GOD op de troon; ook dat is niet symbolisch.

Het Lam is de Middelaar tussen GOD en de mens; niet tussen zichzelf en de mens. Iedereen die van Jezus en GOD dezelfde persoon maakt, loochent de kruisdood van Jezus én het besluit van GOD die Jezus naar ons toezond!

Joshzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

caprice

Berichtdoor caprice » 18 aug 2004 04:41

Josh schreef:Ik citeer uit Gods Woord; ik citeer de woorden die Jezus sprak. Ik leg daarmee uit wie GOD is en wie Jezus is...

Noem jij dat 'hoogmoedig'.... ?

Een Christen zou het 'evangelisatie' kunnen noemen; of Bijbel-onderwijs...

Wat ben jij eigenlijk?

Het hoogmoedige is de toon die je erbij aanslaat, en die vele vetgedrukte woorden komen ook zo schreeuwerig over.
Het is vooral hoogmoedig als jij denkt te weten hoe iemand er voor de eeuwigheid voorstaat.
3 kenmerken van ware genade:
- ootmoed
- ootmoed
- ootmoed
Verder voelt het nogal hoogmoedig aan dat je op een ruziezoekende toon duidelijk probeert te maken dat jij alleen de waarheid hebt.

Wat de apostelen betreft: Lees de brieven van Paulus maar. Dat was de vroege kerk, al die kleine gemeenten waar brieven aan geschreven zijn. Uit die gemeenten is langzamerhand de kerk ontstaan die nu verworden en vervallen is tot de Roomse kerk. Maar de kerk heeft betere tijden gekend, het is niet altijd een kerk vol dwalingen geweest! Volgens mij denk je dat wel, maar dat is niet zo.

Ik voel mij niet persoonlijk aangevallen, of de kerken, maar ik vraag mij af of de liefde van Christus wel in je gevonden wordt. Als je de liefde van Christus kent, ken je ook liefde tot je naaste.
Dan zul je niet (hard) over hen oordelen, maar hen in liefde vermanen.
Niet hun staat voor de eeuwigheid vaststellen omdat ze niet voldoen aan bepaalde kenmerken en eisen die jij stelt. Maar je zou hen ernstig moeten vermanen en indien mogelijk onderwijzen, als je denkt dat ze dwalen. En bidden...
Je zegt dat Christus het laatste woord heeft, maar ik krijg meer de indruk dat jij het laatste woord wil hebben. Dat zijn toch wat trekjes die de paus ook vertoont.
Ik zal voor je bidden, want iemand die de Drie-eenheid verloochent heeft God nooit leren kennen (of ben je het met me eens dat je je naasten niet mag beoordelen en veroordelen?).

caprice

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 18 aug 2004 07:05

ik heb geprobeerd een topic te openen over drie-eenheid en tweenaturenleer onder dogmatiek en kerkleer. probeer daar eens verder in te gaan. (misschien kunnen we dan on topic blijven).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

elbert
Moderator

Re: Zullen de stenen gaan spreken ?

Berichtdoor elbert » 18 aug 2004 08:15

Josh schreef:Kennelijk proberen administrators en bepaalde forumbezoekers om Gods Woord te doen verstommen. Ze doen alles om maar niet te hoeven luisteren.

Zullen de stenen gaan spreken? Ik hoop het voor hen!

Josh :!:

Hier gaat dit topic dus over.
Josh spreekt volgens zichzelf Gods Woord (en blijkbaar alleen hij).
Hij doet een verwijzing naar Lukas 19:40 (wat ik al tegen het blasfemische aan vind zitten trouwens).

Josh, ik begin me toch in alle gemoede af te vragen wat je doel hier is op dit forum.
Als het je bedoeling is om mensen tegen je in het harnas te jagen dan ben je daar wonderwel in geslaagd.
Als het je bedoeling is om mensen van de redelijkheid van je standpunt te overtuigen, dan is de toon van je postings daar niet mee in overeenstemming.
Of denk je dat het doel alle middelen heiligt?
Dat het niet uitmaakt wat voor toon je aanslaat en hoe je mensen aanspreekt?
Is zelfkritiek onmogelijk?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 18 aug 2004 08:31

oke ik heb de rest niet doorgelezen dus kan best dat deze Bijbeltekst al genoemd is.

2 Johannes 5 vrs 20. Daar staat in dat Jezus God is.
Letterlijk. (in de Statenvertaling)

Josh

Berichtdoor Josh » 18 aug 2004 10:16

Yael: 1 Joh 5:20 SVV:

20 Doch wij weten, dat de Zoon van God gekomen is, en heeft ons het verstand gegeven, dat wij den Waarachtige kennen; en wij zijn in den Waarachtige, namelijk in Zijn Zoon Jezus Christus. Deze is de waarachtige God, en het eeuwige Leven.

1. Onomstotelijk blijkt uit deze tekst, dat Jezus de Zoon van GOD is.
2. Onomstotelijk staat hier, dat we in GOD zijn via Jezus

Dit is ook wat ik verteld heb over jullie aanhaling (Yael & Maarten) mbt 'dat GOD en Jezus één zijn'. Zij zijn één door de GEEST van GOD; niet in persoon, want GOD is de enige GOD en Jezus is de ZOON van die ENIGE GOD.

En vergeet nou niet: ook WIJ kunnen deelnemen aan de Geest van GOD en weer Geestelijk één worden met GOD, namelijk door Jezus aan te nemen én door de Geestesgaven te ontvangen.

ECHTER: daarmee worden wij noch GOD noch Jezus; en Jezus wordt hiermee netzomin GOD, want dat is immers zijn Vader!!!

1 Cor 15:24-28.....Jezus geeft de macht en koningschap dat hij van GOD kreeg weer terug aan GOD en dan zal GOD in allen zijn zegt de Bijbel.

2 Joh 1:3
3 De goedgunstigheid, de barmhartigheid en de vrede, van God, de Vader, en van Jezus Christus, de Zoon van de Vader, zullen bij ons blijven in de waarheid en in de liefde.

ALS ANTWOORD OP JOUW STELLING WIL IK JE OOK DEZE BIJBELTEKST TER WAARSCHUWING MEEGEVEN: 1 Joh 2:10-13

Wie gelooft in de Zoon van God, draagt dit getuigenis in zijn hart. Wie God niet gelooft, maakt hem tot een leugenaar, omdat hij geen geloof hecht aan het getuigenis dat God heeft gegeven over zijn Zoon.

11 De kern van dat getuigenis is: God heeft ons eeuwig leven geschonken en dat leven vinden we in zijn Zoon.

12 Wie de Zoon heeft, heeft het leven; wie de Zoon van God niet heeft, heeft het leven niet.

13 Ik heb u dit geschreven om u te doen weten dat u eeuwig leven hebt, omdat u gelooft in de naam van de Zoon van God.

Josh

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 18 aug 2004 10:20

:roll: geloof dat ik alleen een Bijbeltekst gaf, moet je niet bij mij zijn maar bij God die heeft de Bijbel gegeven.
Volgens jouw spreekt God Zichzelf tegen staat er toch echt dat Jezus God is spijt me voor je.

Ants
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ants » 18 aug 2004 10:24

Josh,
Er zijn dingen waar je met je verstand niet bij kunt.
1 zo'n ding is de drieeenheid.
Onbegrijpelijk.
Hoe kunnen nou 3 personen 1 GOD vormen?
Daar kunnen wij niet bij met ons kleine menselijke verstand.
Maar GOD is zoveel wijzer, zoveel hoger. Wij kunnen zoveel dingen van Hem niet begrijpen. Dat hoeft ook niet. Als we maar geloven. Alleen maar geloven dat wat GOD doet, goed is.
Echt waar.
FORMIDO
Omdat je huis nooit af is.

Terug naar “Archief”