Maarten, die vraag heb ik tot twee keer toe beantwoord, maar voor jou dan nogmaals...
Jezus zegt, dat zoals de Vader in hem is, hij in de Vader is. En op die wijze is Jezus één met GOD. Door de Geest van GOD.
Ook zegt de Bijbel dat wij ook deel kunnen krijgen aan GOD en wel op dezelfde wijze: verankerd in Jezus kunnen wij weer een Geestelijke band met GOD krijgen; de band die door de erfzonde van Adam en Eva werd verbroken.
Maar...als wij in Jezus en Geest zijn worden wij noch GOD noch Jezus; we blijven wie we zijn en toch zijn wij dan één met GOD. En op dezelfde wijze wordt Jezus ook niet GOD, want dat is immers zijn Vader. En dat zegt Jezus in diverse Bijbelteksten die ik ook aan Yael ea heb gegeven.
'Want wie eenmaal het licht hebben ontvangen, genoten hebben van de hemelse gaven en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, wie de goedheid van Gods woord en de kracht van de toekomstige wereld ondervonden hebben, en na dit alles zijn afgevallen, die kunnen niet opnieuw tot inkeer worden gebracht' (Hebr 6:4-6)
Johannes 5:23 want hij wil dat allen de Zoon zullen eren zoals ze de Vader eren. Wie de Zoon niet eert, eert ook de Vader niet die de Zoon gezonden heeft'
Hebreeën 8:1 ' De kern van ons betoog is: we hebben iemand als hogepriester die zit aan de rechterzijde van de troon van de goddelijke majesteit in de hemel' Colossenzen 3:1 'Als u met Christus bent opgewekt ten leven, streef dan ook naar wat boven is, waar Christus zetelt aan de rechterzijde van God.'
Openbaring 3:21 Wie overwint, zal ik de gunst verlenen met mij op de troon te zitten. Zoals ook ik heb overwonnen en bij mijn Vader op zijn troon gezeten ben.' Handelingen 2:33 Hoog verheven, aan Gods rechterzijde, heeft hij van de Vader de heilige Geest ontvangen, zoals beloofd was. En deze heeft hij nu over ons uitgestort. Dat is het wat u ziet en hoort.'
Openbaring 5:7 'Het Lam kwam naar voren en nam de boekrol aan uit de rechterhand van hem die op de troon was gezeten.'
En Maarten....wie zit er links van Jezus? volgens de Bijbel???