het boek van Lewis is ook in het Nederlands verschenen en heet: Verrast door vreugde. Het zegt mij niet heel veel over wat geloven is en hoe je dat doet, maar misschien ligt dat wel aan mij.Lalage schreef:Er zijn nog genoeg mensen die roepen: Je moet gewoon geloven...
Misschien kan je eens het boek van C.S. Lewis lezen: Surprised by joy oftewel Verrast door vreugde (volgens mij). Dat gaat over hoe Lewis het christendom onderuit wilde halen door verstandelijke argumenten, maar hij is toen christen geworden. Om eerlijk te zijn heb ik zelf alleen het begin ervan gelezen, omdat ik alleen de Engelse versie heb en mijn Engels is niet zo goed. Anyway, je kunt het altijd proberen. Het helpt ook om getuigenissen te lezen van anderen. Op www.gkv.nl/forum kan je er wel een paar bijzondere vinden. http://forum.gkv.nl/forum/list_messages/1051
Ik heb nog wel een wat uitgebreidere verhandeling van mezelf over geloof, die zou ik alleen wat om moeten bouwen voor het forum, maar als er interesse is wil ik het wel doen.