Moderator: Moderafo's
sparow schreef:caprice schreef:de lichthervormde kerk zit nu toch in de KPN?Rene Z schreef:Jullie?????????![]()
![]()
Hoezo Hokjes, etiketjes enzo!?
sparow schreef:caprice schreef:Moet er nog een conclusie getrokken worden?
Nee hoor, ik heb mijn conclusie al. Er zouden niet zoveel verschillende kerken zijn, als er niet altijd zo ge(ver)oordeelt zou worden, zoals hier nu gebeurt door caprice. Door geen andere meningen te kunnen respecteren en veroordelend tegenover je medemens te staan, onstaan de scheuringen en conflicten.
Andre schreef:Mmm, wsl bedoel je "een" ware kerk?
sparow schreef:Andre schreef:Mmm, wsl bedoel je "een" ware kerk?
Zie Nederlandse Geloofsbelijdenis -> Artikel 29 Dit handelt over de ware kerk.
Verder denk ik dat de Heilige Geest in de ene gemeente meer aanwezig is dan de andere. Maar gelukkig houdt Hij geen rekening met naambordjes.
Is het werkelijk van belang naar welke kerk je gaat?
caprice schreef:Yael schreef:moet je nagaan hoe dom het is een mens te volgen.
Vergelijking:
- Ledeboer was een rechtzinnig prediker die zichzelf niet belangrijk vond, maar God de eer gaf.
- Veel ander predikanten op de kansels in de hervormde kerk hadden meer de eigen eer op het oog. Bovendien was de kerkorde belangrijker dan de Bijbel.
Moet er nog een conclusie getrokken worden?
Christa schreef:Het is voor mijzelf heel erg belangrijk naar welke kerk ik ga. De kerk waar de waarheid gepreekt wordt...
Welke kerk is dit?Dat is niet in alle kerken zo. Het doet me verdriet dat er zoveel onrust is op kerkelijk gebied in Nederland en dat men elkaar niet meer in de ogen wil kijken, omdat hij/zij bij een ander kerkverband hoort. Ik heb geleerd om over kerkmuren heen te kijken. In iedere kerk kunnen we minpunten en pluspunten vinden.
kurtyo schreef:Columbus: een kerk waar alleen verlossing gepredikt wordt is niet goed, een kerk waar de nadruk te veel op de zonde ligt wel?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten