Moderator: Moderafo's
Annerieke schreef:Jammer dat je niet goed kan lezen Petertje. Als je je goede bril op zou zetten kun je in de hele topic lezen dat ik juist wel bezig ben naar Gods wil te leven. Beetje oeverloze discussie zo. Ik ga me niet (meer) verdedigen en/of uitleggen hoe ik het zie. Maar een soort schop nageven, daar zit ik niet op te wachten.
Rene Z schreef:Is het niet zo dat als je sex met elkaar hebt dat voor God gehuwd bent?
Groet Rene
Rene Z schreef:Genesis 24
67 Toen bracht Isaak haar in de tent van zijn moeder Sara, en hij nam Rebekka, en zij werd hem tot vrouw, en hij kreeg haar lief.
Groet Rene
joepie schreef:trijntjejohanna schreef:tja sorry joepie.. ik ben het niet met je eens.......... ik kan heeeeeeeeeeel goed begrijpen dat je niet maar even naar het gemeentehuis gaat en daar even gaat trouwen.... heb jij dat wel zo gedaan??
ik kan me juist goed voorstellen dat je er ietsd bijzonders van wilt maken!!
Als de enige mogelijkheid die ik had zou zijn, samen wonen, dan zou ik dat zeker gedaan hebben.
Je kunt een huwelijk in zeer korte tijd voorbereiden, daar is helemaal niet zoveel tijd voor nodig, om er iets bijzonders van te maken.
Ze hebben toch ook de tijd om te gaan samen wonen? In die tijd hadden ze ook een bruiloft kunnen regelen.
Nee, ik denk dat er niet één argument is om niet te trouwen als je als koppel gaat samen wonen. Net zo goed om te gaan samen wonen voor je gaat trouwen.
moppie schreef:joepie schreef:trijntjejohanna schreef:tja sorry joepie.. ik ben het niet met je eens.......... ik kan heeeeeeeeeeel goed begrijpen dat je niet maar even naar het gemeentehuis gaat en daar even gaat trouwen.... heb jij dat wel zo gedaan??
ik kan me juist goed voorstellen dat je er ietsd bijzonders van wilt maken!!
Als de enige mogelijkheid die ik had zou zijn, samen wonen, dan zou ik dat zeker gedaan hebben.
Je kunt een huwelijk in zeer korte tijd voorbereiden, daar is helemaal niet zoveel tijd voor nodig, om er iets bijzonders van te maken.
Ze hebben toch ook de tijd om te gaan samen wonen? In die tijd hadden ze ook een bruiloft kunnen regelen.
Nee, ik denk dat er niet één argument is om niet te trouwen als je als koppel gaat samen wonen. Net zo goed om te gaan samen wonen voor je gaat trouwen.
Dat is echt nonsens. Wij zijnook gaan samenwonen door omstandigheden, Er was op dat moment geen andere oplosssing en trouwen zat er even niet in. Nu zjn wij onze bruiloft aan het regelen.
Samen wonen kost minder tijd dan een bruiloft regelen hoor. Je moet alleen even overhuizen thats all.
Zeker als je nog niet zo lang verkeert en wilt weten hoe het is om elke dag bij elkaar op de lip te zitten, elke dag met elkaar een huishouden runnen is dat ok.
Je leert elkaar enorm goed kennen. De meeste stelletjes krijgen in begin van het huwelijk een klap omdat ze elkaars onhebbelijkheden dan ook zien. Al sje elkaar 1 of 2 keer per week zie dan doe je wel aardig tegen elkaar. Als je elkaar iedere dag zie ben je ook wel eens sacho. Ik leer dat liever voor mijn huwelijk dan erna kennen.
Als je voor je huwelijk dingen van elkaar tegenkom waar je niet mee om kunt gaan kun je makkelijker een relatie verbreken dan als je erachter kom als je al getrouwd bent.
kurtyo schreef:Maar lieve ReneZ, het gaat hier absoluut niet over wisselende contacten en de discussie over seks is een heel andere discussie als die hier gevoerd wordt. Het gaat hier over samenwonen, zonder seks. Wat ik zei is dat al heb je seks, dan is dat nog je eigen beslissing. Dat je niet met jan en alleman naar bed moet gaan lijkt me duidelijk maar dat je geen seks voor het huwelijk mag hebben is me niet zo duidelijk, maar nogmaals dat is een andere discussie.
EN HET IS SEKS MET KS!!!!!
Hoe denken jullie hierover? Ik vraag me aan de ene kant af, wat wil de kerk? Dat we apart gaan wonen (om maar geen sex meer te hebben), maar belangrijker nog wat wil God? Denken jullie dat er zegen op rust als wij eerlijk tegen over hem beloven rein te leven tot ons huwelijk, maar wel samen in 1 huis? Wij zijn ervan overtuigd dit te doen en te houden.
Rene Z schreef:Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat als je toch van plan bent te trouwen dat het voor God niet uitmaakt. Op het moment dat je sex met ks hebt ben je voor Hem getrouwd. En dat we voor de mensen gaan trouwen in het wit, in de kerk en voor de gemeente is een ander verhaal.
Groet Rene
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 25 gasten