zonder gekheid natuurlijk, ik weet niet of er een nederlandstalige kerkdienst is in Rome, mocht die er zijn dan gaan we er naar toe. iig neem ik zelf wel een paar preken mee.
Moderator: Moderafo's
Race406 schreef:Wat mij opvalt is dat in het buitenland mensen wel bij elkaar in de kerk kunnen zitten zonder elkaar meteen dood te slaan met een verbond meer of minder, een berijming, de lengte des preeks, het hoedje wat wel of niet gedragen wordt enzovoorts....
Race406 schreef:Wat mij opvalt is dat in het buitenland mensen wel bij elkaar in de kerk kunnen zitten zonder elkaar meteen dood te slaan met een verbond meer of minder, een berijming, de lengte des preeks, het hoedje wat wel of niet gedragen wordt enzovoorts....
caprice schreef:Mariamagdalena schreef:Waar ik altijd ga in Frankrijk, daar hebben ze niet zo'n gemeente als waar wij zijn. Toch gaan wij daar wel naar de plaatselijke Katholieke kerk. Er is niet anders, of je moet 150 km verderop zijn
Je kunt ook bandjes meenemen als je dat van tevoren weet.
columbus schreef:Race406 schreef:Wat mij opvalt is dat in het buitenland mensen wel bij elkaar in de kerk kunnen zitten zonder elkaar meteen dood te slaan met een verbond meer of minder, een berijming, de lengte des preeks, het hoedje wat wel of niet gedragen wordt enzovoorts....
dat is idd opmerkelijk ja.
en na de dienst lekker zeuren dat die dominee te licht of te zwaar is en er te makkelijk of te moeilijk over denkt![]()
Race406 schreef:columbus schreef:Race406 schreef:Wat mij opvalt is dat in het buitenland mensen wel bij elkaar in de kerk kunnen zitten zonder elkaar meteen dood te slaan met een verbond meer of minder, een berijming, de lengte des preeks, het hoedje wat wel of niet gedragen wordt enzovoorts....
en na de dienst lekker zeuren dat die dominee te licht of te zwaar is en er te makkelijk of te moeilijk over denkt![]()
Ja, zoiets ja.... Je kunt natuurlijk ook een prekenboek van een oud-vader meenemen, maar ik vrees dat die "tale Kanaäns" net zo moeilijk (of misschien wel moeilijker) te begrijpen is als een Engelse of Duitse danwel Franse dienst....
Trouwens ff tussen 75 haakjes: Die "tale Kanaäns" waar ik het net over had heeft in mijn ogen helemaal geen &*%#@ te maken met Kanaän of zoiets, het is gewoon oud-Nederlands waar veel waarde aan gehecht wordt door sommige mensen, waarschijnlijk omdat dat statiger of interessanter klinkt dan gewoon Nederlands.
Praat maar gewoon Nederlands, dan doe je gek genoeg, en begrijpt iedereen je....
Eowyn schreef:caprice schreef:Mariamagdalena schreef:Waar ik altijd ga in Frankrijk, daar hebben ze niet zo'n gemeente als waar wij zijn. Toch gaan wij daar wel naar de plaatselijke Katholieke kerk. Er is niet anders, of je moet 150 km verderop zijn
waarom zou je niet naar een katholieke kerk kunnen gaan? Zeer mooie kerken trouwens... mooie rituelen enzovoorts
caprice schreef:Race406 schreef:columbus schreef:Race406 schreef:Wat mij opvalt is dat in het buitenland mensen wel bij elkaar in de kerk kunnen zitten zonder elkaar meteen dood te slaan met een verbond meer of minder, een berijming, de lengte des preeks, het hoedje wat wel of niet gedragen wordt enzovoorts....
Ja, zoiets ja.... Je kunt natuurlijk ook een prekenboek van een oud-vader meenemen, maar ik vrees dat die "tale Kanaäns" net zo moeilijk (of misschien wel moeilijker) te begrijpen is als een Engelse of Duitse danwel Franse dienst....
Trouwens ff tussen 75 haakjes: Die "tale Kanaäns" waar ik het net over had heeft in mijn ogen helemaal geen &*%#@ te maken met Kanaän of zoiets, het is gewoon oud-Nederlands waar veel waarde aan gehecht wordt door sommige mensen, waarschijnlijk omdat dat statiger of interessanter klinkt dan gewoon Nederlands.
Praat maar gewoon Nederlands, dan doe je gek genoeg, en begrijpt iedereen je....De tale Kanaäns is de taal die Gods Geest Zijn volk leert en die zij alleen verstaan.
Lees dit er maar eens op na, daar staat er wat over in wat tale Kanaäns is:
http://www.iclnet.org/pub/resources/text/nederlandse/myseras-ov07.html
Rudolf Meuser schreef:Tjo, in het Marokkaanse Fes hebben wij een Spaans-Engelstalige dienst van Operatie Mobilisatie bezocht. Erg gaaf, vooral veel emotie. De rest van de zondagen preek gelezen
Eowyn schreef:caprice schreef:Mariamagdalena schreef:Waar ik altijd ga in Frankrijk, daar hebben ze niet zo'n gemeente als waar wij zijn. Toch gaan wij daar wel naar de plaatselijke Katholieke kerk. Er is niet anders, of je moet 150 km verderop zijn
waarom zou je niet naar een katholieke kerk kunnen gaan? Zeer mooie kerken trouwens... mooie rituelen enzovoorts
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten