Hoe weten jullie nu dat ik niks van Jeronimuz weet?
Weet meer van hem dan hij denkt en jullie.
Maar wat ik zei was maar een grapje waar ik duidelijk een achter had moeten zetten. Helemaal niet serieus bedoelt. Dus maak je niet dik, dun ligt beter in de markt
Opvallend dat hij dan van niets weet... als je iemand namelijk wil leren kennen zul je met hem/haar moeten praten... en als je dat had gedaan had hij jou ook vast gekend.
Overigens ken ik Jeroen ook wel redelijk en ik weet dat hij niet zo is als je beschrijft.
Ik twijfel of het echt een grapje is of meer een stuk frustratie in je... Ik zie er namelijk de humor niet van in en je moet er voortaan mee uitkijken wat je kwetst op zo'n manier wel mensen... en grappen die ten koste van mensen gaan zijn niet leuk. Maar als ik het zo lees was dat het niet, aangezien je het in een serieuze context zet... maar ja, achter af altijd een mooi excuus he... het was maar een grapje...
En tja, er wordt inderdaad ook naar uiterlijk gekeken... dat lijkt me helemaal niet zo raar hoor. Uiterlijk speelt gewoon een rol... en kijk maar eens naar de bijbel... Hooglied bezingt vooral de uiterlijke schoonheid...
En kijk eens naar deze bijbeltekst:
10 Als u oorlog voert en de HERE, uw God, geeft de vijand aan u over 11 en u ziet onder de gevangenen een mooie vrouw, die u wel als vrouw zou willen hebben, 12 neem haar dan mee naar huis. (Deuteronomium 21)
Lees ook psalm 45 eens...
Aan de andere kant is de bijbel duidelijk dat het niet alleen om uiterlijk gaat maar in de eerste plaats om het innerlijk:
Een mooie vrouw, die haar verstand niet gebruikt, lijkt op een gouden ring in de neus van een varken. (Spreuken 11:22)
En in Genesis 29 zien we dat Jakob op Rachel viel want ze was schoon van gestalte.
Uiterlijk speelt een rol... dat lijkt me duidelijk... Alleen ga je als het goed is niet van iemand houden omdat ze mooi is.... Maar vind je haar mooi omdat je van haar houdt. Daarom vindt God ons mensen ook allemaal mooi, omdat Hij van ons houdt