Relatie en uiterlijk/Uiterlijk en relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 07 aug 2004 14:59

Mariamagdalena schreef:
Napoleon schreef: of een goede vriend van hem zegt dat hij het maar getroffen heeft met zo'n leuke vriendin als jij.

............. hopelijk blijft dat dan ook een goede vriend......... :wink:

ik ging even uit van vriendschappelijke bewondering, niet van jaloezie :D
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 07 aug 2004 15:06

Dat begrijp ik, maar mijn ervaring is, dat leuke lieve vriendinnen van mij, het langst vriendin blijven als ze niet zo geinteresseerd zijn in mijn man.

Ik kan me zo voorstellen dat als die vriend jou meisje erg leuk vindt, dat je ze niet met een gerust hart samen zou laten zijn.
Ik merk het ook bij de jongens van mij, dat ze (gelukkig) allemaal een totaal ander soort meisje hebben, en dat ze elkaars meisje wel leuk vinden, maar niet het type waar ze op vallen.
Dan krijg je in de toekomst niet zo makkelijk moeilijkheden...........

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 07 aug 2004 15:10

Mariamagdalena schreef:Dat begrijp ik, maar mijn ervaring is, dat leuke lieve vriendinnen van mij, het langst vriendin blijven als ze niet zo geinteresseerd zijn in mijn man.

Ik kan me zo voorstellen dat als die vriend jou meisje erg leuk vindt, dat je ze niet met een gerust hart samen zou laten zijn.
Ik merk het ook bij de jongens van mij, dat ze (gelukkig) allemaal een totaal ander soort meisje hebben, en dat ze elkaars meisje wel leuk vinden, maar niet het type waar ze op vallen.
Dan krijg je in de toekomst niet zo makkelijk moeilijkheden...........

hoeft niet. ik vind de vriendin van Gershwin (om maar een goede vriend te noemen) een ontzettend gave meid, (weet-ie ook), maar toch geen problemen hoor, ten eerste omdat ik geen amoureuze aspiraties heb, en ten tweede: stel dat ik die wel zou hebben, zou ik die alleen uit respect voor hen al onderdrukken. en ja, als je dat niet doet, ben je m.i. niet echt een goede vriend, en kun je je afvragen of je dat ooit geweest ben. maar goed, weer over relatie's en uiterlijk :D
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 07 aug 2004 15:36

Napoleon schreef:P.S. als er blonde dames zijn geschrokken van dit verhaal: wanhoop niet, ik sluit niet uit dat ik ooit nog verliefd wordt op een blondine :mrgreen:

Jij ook al? Afbeelding
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 07 aug 2004 16:00

henkie schreef:
Het is toch ook een eigenschap van iemand, net zoals je kijkt naar karakter, intelligentie (je moet wel enigszins op hetzelfde niveau kunnen praten) en humor.

Dat is juist zo'n probleem: ik ken geen vrouwen die qua intelligentie en bescheidenheid op zo'n hoog niveau zitten als ik.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 aug 2004 16:03

Zucht, wat een lekker topic weer...

Allereerst vind ik de reactie van Joepie ronduit kinderachtig... Oordeel anderen nou maar niet terwijl je niks van ze weet...

Je mag voor je lompe opmerking eerst wel eens je excuses aanbieden... tot die tijd neem ik je reacties niet serieus.

Verder moet ik hier wel om lachen:

Bloempje19 schreef:Mijn vriend vind het helemaal niet leuk als andere mannen opmerkingen over/ naar mij maken. Soms wil ie die mannen zelfs wel in elkaar slaan.

Ik begrijp dat ie het niet leuk vindt als je wordt nagefloten of zo... Maar soms is het heel raar, dan hebben mensen er problemen mee als je tegen iemand zegt dat zijn vriendin een mooie meid is... of dat tegen die vriendin zelf zegt... Dan denk ik wel eens: Tja, wat wil je dan horen, dat ik haar lelijk vind of zo? Wat is het probleem... iemand vind haar mooi.... en het is jou vriendin! Beter toch?

Om nog even mijn eigen mening te geven... idd het gaat niet om het uiterlijk... maar je kijkt er vaak toch naar... je wordt denk ik meestal verliefd op een combinatie van beiden... Hoewel het innerlijk als het goed is wel de belangrijkste factor is. Daar beoordeel je iemand uiteindelijk op... en daar hou je ook van :) van hoe iemand is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 07 aug 2004 17:17

Ja het is ook wel zo wat jullie zeggen dat je waarschijnlijk op een combinatie van uiterlijk en innerlijk valt, ik denk dat dat bij mij ozpcih ook wel een beetje zo is ja. Maar dan echt in combinatie, ik zal nooit op een heel knap iemand vallen, terwijl diegene kwa karakter en intelligentie en humor enzo ontzettend veel vn mij verschilt.

Maar tis wel zo dat je iemand die je in eerste instantie helemaal niet 'mooi' vindt, toch heel aantrekkelijk kunt gaan vinden enzo.
Ik heb vaak als ik mensen leer kennen/ze een eerste keer zie, dan zie ik of ze knap zijn of niet enzo. Als ik mensen al tijden ken, dan hoef je me echt niet meer te vragen of die persoon knap is of juist niet, ik zie dat dan echt niet meer. Dan kijk ik zeg maar wel zo'n beetje alleen nog maar naar innerlijk.. *vage uitleg geloof ik...*
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 07 aug 2004 17:21

geen vage uitleg hoor het is juist wel duidelijk :wink:

Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 07 aug 2004 18:53

joepie schreef:Hoe weten jullie nu dat ik niks van Jeronimuz weet?
Weet meer van hem dan hij denkt en jullie.
Maar wat ik zei was maar een grapje waar ik duidelijk een ;-) achter had moeten zetten. Helemaal niet serieus bedoelt. Dus maak je niet dik, dun ligt beter in de markt ;-) :mrgreen:

Waar ken jij mij dan van? Ik wil toch wel iets meer uitleg van je als je het niet erg vind, want jij denkt mij beter te kennen dan ik weet?

Leg dat eens uit?

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 08 aug 2004 00:59

Hmmm een ding weet ik nu ondertussen wel, ik ga snel aan de lijn doen en niet een heel kelin beetje maar heel erg, zodat ik ook slank wordt waar (bijna) alle jongens op vallen. En nee niet omdat ik wanhopig op zoek ben, maar ik wil ook wel eens dat iemand vind dat ik er leuk uitzie en dat k dat zelf ook vind enzo en naja...
Zoals ik hier al las (en opzich toch ook wel een beetje begrijpelijk vind) is uiterlijk gewoon toch redelijk belangrijk in een relatie...
Magoed ik jullie niet verder midden in de nacht lastig vallen met mijn geblaat enzo...

-Narnia-

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 08 aug 2004 01:01

Hmmm en Joepie ik moet zeggen dat ik jouw opmerkingen tegen Jeronimuz nou niet bepaald heel aardig kon noemen. Ik wil me er verder niet mee gaan bemoeien, maar dit moest ik toch even kwijt...

Jero je bent lief hoorrr..;)

-Narnia-

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 08 aug 2004 09:31

Johanne schreef:Hmmm een ding weet ik nu ondertussen wel, ik ga snel aan de lijn doen en niet een heel kelin beetje maar heel erg, zodat ik ook slank wordt waar (bijna) alle jongens op vallen. En nee niet omdat ik wanhopig op zoek ben, maar ik wil ook wel eens dat iemand vind dat ik er leuk uitzie en dat k dat zelf ook vind enzo en naja...
Zoals ik hier al las (en opzich toch ook wel een beetje begrijpelijk vind) is uiterlijk gewoon toch redelijk belangrijk in een relatie...
Magoed ik jullie niet verder midden in de nacht lastig vallen met mijn geblaat enzo...

paar jaar geleden sprak ik met 3 vrouwen, ze waren allemaal rond de 25 jr. Hele mooie vrouwen, ze zagen er goed uit, normaal in omgang, vriendelijk, niet verwaand ofzo(wat je soms wel eens meemaakt met mooie vrouwen).
ze waren alledrie vrijgezel en op zoek, en het was echt niet zo dat er geen man of jongen deugde maar het lukte gewoon niet om een relatie te beginnen om wat voor reden dan ook. (ik snapte er niets van, zulke vrouwen en single :shock: :wink: )

wat ik wil zeggen dat het echt niet alleen om uiterlijk gaat, om innnerlijk en wat dan ook. je komt een keer iemand tegen en dan klikt het en dan zijn al die dingen niet zo belangrijk.
je moet natuurlijk niet thuis blijven zitten, beetje onder de mensen komen en dan komt je echt wel iemand tegen die je leuk vind en andersom. Het kan wel ff duren soms. maar het heeft zeker niet altijd met uiterlijk te maken!
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 08 aug 2004 10:20

columbus schreef:wat ik wil zeggen dat het echt niet alleen om uiterlijk gaat, om innnerlijk en wat dan ook. je komt een keer iemand tegen en dan klikt het en dan zijn al die dingen niet zo belangrijk.
je moet natuurlijk niet thuis blijven zitten, beetje onder de mensen komen en dan komt je echt wel iemand tegen die je leuk vind en andersom. Het kan wel ff duren soms. maar het heeft zeker niet altijd met uiterlijk te maken!

Helemaal mee eens, natuurlijk moet je wel op iemand afstappen om die klik te ervaren. En dan stapt iedereen natuurlijk eerst op de mooiste mens af.
Nee, geintje. Mijn "hartsvriendin" is een hartstikke mooie meid, (je zou er bijna hetero van worden) maar dan zo een die zichzelf daarvan "vreselijk" bewust is. Eigenlijk een type waar ik niets van moet hebben. Zo'n 10 jaar geleden raakten we toevallig in gesprek op een honden africhtingsvereniging in Barcelona, waar ik als keurmeester tijdens een wedstrijd was uitgenodigd. Ze is super ironisch en cynisch. Dus wat "karakters" betreft botst het soms hevig. Maar ergens was er die "klik" en ontstond er een vriendschap die misschien zeker zo diep is als liefde. Regelmatig slaan we elkaar -verbaal- de hersens in maar als één van ons ergens mee zit kunnen we elkaar dag en nacht bellen. Als ik er nu zo over nadenk is eigenlijk het enigste punt waarmee we samen door één deur kunnen, het geloof.

En eigenlijk was dat ook zo met m'n †partner. Ook niet moeders mooiste en wat karakter betreft heel verschillend. Zomaar tijdens m'n werk tegen het lijf gelopen terwijl ik helemaal niet op zoek was.
Zomaar een gesprekje, zomaar verbondenheid, zeg maar "zielsverbondenheid" ervaren.

Maar ja, misschien is die "klik" juist wel God's manier om mensen bij elkaar te brengen.

En dan valt uiterlijk en zelfs innerlijk gewoon weg.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 aug 2004 11:18

Ja het is ook wel zo wat jullie zeggen dat je waarschijnlijk op een combinatie van uiterlijk en innerlijk valt, ik denk dat dat bij mij ozpcih ook wel een beetje zo is ja. Maar dan echt in combinatie, ik zal nooit op een heel knap iemand vallen, terwijl diegene kwa karakter en intelligentie en humor enzo ontzettend veel vn mij verschilt.

Mee eens, iemand kan nog zo mooi zijn, maar als haar karakter me niet aanstaat wordt het nooit wat :)

Maar tis wel zo dat je iemand die je in eerste instantie helemaal niet 'mooi' vindt, toch heel aantrekkelijk kunt gaan vinden enzo.
Ik heb vaak als ik mensen leer kennen/ze een eerste keer zie, dan zie ik of ze knap zijn of niet enzo. Als ik mensen al tijden ken, dan hoef je me echt niet meer te vragen of die persoon knap is of juist niet, ik zie dat dan echt niet meer. Dan kijk ik zeg maar wel zo'n beetje alleen nog maar naar innerlijk.. *vage uitleg geloof ik...*

Nee ik begrijp goed wat je bedoelt... dan ga je idd van iemand innerlijk houden en iemand met een mooi innerlijk ga je uiterlijk ook altijd waarderen... Omdat uiterlijk en innerlijk je samen een uniek persoon maken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 aug 2004 11:20

Hoe weten jullie nu dat ik niks van Jeronimuz weet?
Weet meer van hem dan hij denkt en jullie.
Maar wat ik zei was maar een grapje waar ik duidelijk een achter had moeten zetten. Helemaal niet serieus bedoelt. Dus maak je niet dik, dun ligt beter in de markt

Opvallend dat hij dan van niets weet... als je iemand namelijk wil leren kennen zul je met hem/haar moeten praten... en als je dat had gedaan had hij jou ook vast gekend.

Overigens ken ik Jeroen ook wel redelijk en ik weet dat hij niet zo is als je beschrijft.

Ik twijfel of het echt een grapje is of meer een stuk frustratie in je... Ik zie er namelijk de humor niet van in en je moet er voortaan mee uitkijken wat je kwetst op zo'n manier wel mensen... en grappen die ten koste van mensen gaan zijn niet leuk. Maar als ik het zo lees was dat het niet, aangezien je het in een serieuze context zet... maar ja, achter af altijd een mooi excuus he... het was maar een grapje... :?

En tja, er wordt inderdaad ook naar uiterlijk gekeken... dat lijkt me helemaal niet zo raar hoor. Uiterlijk speelt gewoon een rol... en kijk maar eens naar de bijbel... Hooglied bezingt vooral de uiterlijke schoonheid...

En kijk eens naar deze bijbeltekst:

10 Als u oorlog voert en de HERE, uw God, geeft de vijand aan u over 11 en u ziet onder de gevangenen een mooie vrouw, die u wel als vrouw zou willen hebben, 12 neem haar dan mee naar huis. (Deuteronomium 21)

Lees ook psalm 45 eens...

Aan de andere kant is de bijbel duidelijk dat het niet alleen om uiterlijk gaat maar in de eerste plaats om het innerlijk:

Een mooie vrouw, die haar verstand niet gebruikt, lijkt op een gouden ring in de neus van een varken. (Spreuken 11:22)

En in Genesis 29 zien we dat Jakob op Rachel viel want ze was schoon van gestalte.

Uiterlijk speelt een rol... dat lijkt me duidelijk... Alleen ga je als het goed is niet van iemand houden omdat ze mooi is.... Maar vind je haar mooi omdat je van haar houdt. Daarom vindt God ons mensen ook allemaal mooi, omdat Hij van ons houdt :)

Terug naar “Archief”