Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:Het is toch niet jouw verantwoordelijkheid wat die mensen met het geld doen? Als ik een zwerver blij maak omdat hij weer een blikje bier kan kopen, whatever? Ik kan hem toch niet laten afkicken..
Gershwin schreef:Ik geloof niet dat je kunt zeggen dat Jezus gebiedt om de tienden te geven... Jezus gebiedt juist de geest van de wet aan te houden, in plaats van de letter. In die zin kun je dus wel degelijk stellen dat deze wet vervallen is. Zoals ik eerder betoogde: geef wat je kan. Het is echt geen punt als dat eens minder dan 10% is, maar het streven is: zo veel mogelijk.
wina schreef:Gershwin schreef:In die zin kun je dus wel degelijk stellen dat deze wet vervallen is. Zoals ik eerder betoogde: geef wat je kan. Het is echt geen punt als dat eens minder dan 10% is, maar het streven is: zo veel mogelijk.
Toch vreemd, dat als men spreekt dat die wet wel eens vervallen zou kunnen zijn, dat er dan altijd aan gekoppeld wordt dat je dan best wat minder mag geven.
Het zou best kunnen zijn dat je nu meer moet geven, maar daar wil niemand aan.
Mariamagdalena schreef:Wat ik wel een keer heb meegemaakt, en een goeie vind:
Met Kerst werd er gevraagd of alle gemeenteleden 10% van hun maandloon in een enveloppe wilde doen.
Dus dat was voor de ene 70 euro en voor een ander 700 euro, om het maar in extremen te zeggen.
Toen werd alles bij elkaar gegooid en opnieuw in enveloppen gedaan, dus de ene kreeg meer en de andere minder.
Dat vond ik een goede zet van die gemeente.
Liesl schreef:In opvanghuizen of het Leger des Heils hoef je echt geen geld te betalen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten