Sabra schreef:Een discussie waarin niets anders naar voren wordt gebracht dan dat Palestijnen zielig zijn en dat Israël de boosdoener is van alle ellende en dat het veiligheidshek illegaal is, is in mijn ogen geen echte discussie. Waarnemer heeft een aantal feitelijke zaken genoemd, maar niemand gaat daar op in. Waarom niet?
Dit IS geen discussie over het recht van Israel dan wel dat van de Palestijnen! Het gaat erom of Israel een geval apart is, omdat de gemoederen daarbij vaak hoog oplopen. Dat jij nu perse die discussie wil starten is jouw probleem..
Het stoort me dat je mij in de schoenen wilt schuiven dat ik heb gezegd dat palestijnen zielig zijn enzo, ik ben helemaal niet inhoudelijk op de discussie ingegaan en misschien denk ik er nog wel rechtser over dan jij.
Edit: als Sabra een inhoudelijke discussie wil starten over een Israel-aspect mag dat natuurlijk wel, maar daar heb ik hem nog geen aanzet toe zien geven. Hij heeft alleen maar geroepen dat wij niets feitelijks ingebracht hebben. (Wat idd waar is, maar dat was ook helemaal mijn bedoeling niet)
Ik vind het erg opvallend dat mensen die pleiten voor genuanceerd denken blijkbaar niet rechts kunnen zijn, dat geef je impliciet in ieder geval wel aan.