Relatie en uiterlijk/Uiterlijk en relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 31 jul 2004 15:42

En waarom ik het ook onzin vind wat Joepie zegt: Veel mannen houden juist van een vollere vrouw. Maar het gaat denk ik ook om hoe je bent. Als je niet lief bent, dan straal je ook geen liefde uit, dus dan doen mannen inderdaad geen moeite om je te leren kennen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 jul 2004 16:38

Markie schreef:Ik ben ook wat dikker, nou wát.. :P , maar dat maakt toch zeker niks uit?
Ben je heus niet minder om ofzo toch?

Nee, juist meer.. :mrgreen:

@joepie: waarom zijn het nou weer jongeren die niet naar dikke mensen kijken? Ik ken er zat die sowieso voller mooier vinden en die ook moeite doen om echt dikkere mensen e leren kennen. Er zullen best jongeren zijn die dat niet doen, maar niet meer dan ouderen.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 31 jul 2004 17:43

Aragorn schreef:
Markie schreef:Ik ben ook wat dikker, nou wát.. :P , maar dat maakt toch zeker niks uit?
Ben je heus niet minder om ofzo toch?

Nee, juist meer.. :mrgreen:

@joepie: waarom zijn het nou weer jongeren die niet naar dikke mensen kijken? Ik ken er zat die sowieso voller mooier vinden en die ook moeite doen om echt dikkere mensen e leren kennen. Er zullen best jongeren zijn die dat niet doen, maar niet meer dan ouderen.

:mrgreen: :mrgreen:

Ja ik hoor daar ook bij dan.

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 31 jul 2004 17:55

Zeg Omega, jij begint al aardig kaal te worden!!!
Daar hebben vrouwen (hoe oud ze ook zijn mogen) meestal geen last van!

1. Ik laat mijn haren altijd kortwieken. Dat scheelt veel tijd voor de spiegel, aangezien ik nogal ijdel ben. ;-)
2. Gelukkig maar, anders hadden ze er nog een probleem bij. :mrgreen:

Hoe kom je der eigenlijk bij Omega dat vrouwen sneller verouderen dan mannen???? Uit je duim gezogen zeker?
Ik weet wel dat mensen die roken sneller verouderen. Sneller rimpels krijgen e.d.
Maar wat jij zegt lijkt me niet waar.

Dan vraag ik me wel af waarom plastisch chirurgen vooral vrouwen als klant hebben.

En die verhalen over schoonmoeders? Is natuurlijk ook onzin, want dat zou dan voor ieder gelden, laten we eerlijk wezen, bij een echtpaar zijn altijd twee schoonmoeders

Misschien komt het wel omdat vrouwen vinden dat ze altijd de baas moeten zijn in een gezin. Komt er dus gezinsuitbreiding (met een schoonzoon), dan willen ze die zo snel mogelijk in het gareel krijgen. Schoonzoons houden daar niet van. Die hebben het al moeilijk genoeg met hun eigen vrouw. En zie hier, het conflict (vete) is geboren. Daarnaast weten schoonmoeders het altijd beter en proberen ze ook nog eens het gezin van hun dochter met allerlei adviezen van 'dienst' te zijn. Brrr. Opvallend is dat schoonmoeders altijd blijven drijven. Nog maar een paar honderd jaar geleden werd dat gezien als een vorm van hekserij. ;-)

Maar ik heb liever lenzen, omdat ik het bij mezelf nou eenmaal niet mooi vind staan. Ik lijk dan net een schooljuffrouw.

Volgens mij zijn mannen dol op schooljuffrouwen. Gemiste kans dus. ;-)
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

joepie

Berichtdoor joepie » 31 jul 2004 22:09

Dus, Omega, je hebt het hier dus ook over je eigen moeder?
Die is tenslotte de schoonmoeder van je vrouw ;-)
Ook zo'n lastig persoon!

Ik vraag me nog steeds af hoe je erbij komt dat vrouwen sneller verouderen. Die onzin over de plastisch chirurg trappen we niet in natuurlijk.

En dat je als jongere de wat dikkere al uitschakeld is een gegeven die je maar eens na moet vragen bij al die dikkere die worden gepest om hun gewicht.
We doen wat dat betrefd niet onder voor de wereld. Ook daar geld een bepaald schoonheids ideaal waar je tenminste aan zou moeten voldoen.
Ik denk dat het binnen de Christelijke kringen zeker niet minder is.

joepie

Berichtdoor joepie » 31 jul 2004 22:13

Mariamagdalena schreef:En waarom ik het ook onzin vind wat Joepie zegt: Veel mannen houden juist van een vollere vrouw. Maar het gaat denk ik ook om hoe je bent. Als je niet lief bent, dan straal je ook geen liefde uit, dus dan doen mannen inderdaad geen moeite om je te leren kennen.

Dus eigenlijk zeg je dat dikkere vrouwen die al afvallen voor iemand ze goed heeft leren kennen afvallen omdat ze geen lieve uitstraling hebben?
Onzin. Ze heeft een hele lieve uitstraling en is zeker al regelmatig om haar dikker zijn afgewezen.

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 01 aug 2004 13:16

joepie schreef:Want MM geeft als pre op voor haar mooi zijn dat ze nog slank is :wink:
En uit de praktijk blijkt het ook zo te zijn.
Jongeren kijken inderdaad niet naar je als je wat dikker bent.
Dat ben je gelijk al afgeschreven.
Ze doen nog niet eens de moeite om je te leren kennen.

Kheb toch t idee dat je wel gelijk hebt hierin Joepie. Heel veel jongeren kijken ernaar of je slank bent. Want als jongen heb je toch liever een meije met een mooi slank figuur nast je lopen dan een dik(ker) meisje met een minder mooi figuur enzo. Okee er zullen heus wel uitzonderingen bestaan, maar over het algemeen is het gewoon wel zo.

Waarom zijn er anders zoveel meisjes met allerlei eetziektes enzo omdat ze allemaal maar willen voldoen aan het schoonheidsideaal, en zich veel zekerder enzo voelen als ze er zo uitzien( lekker slank enzo). Tis gewoon zo dat je dan veel meer aandacht krijgt van jongens enzo, en dat niet alleen, je voelt je er over t algemeen ook veel zekerder door..

T zou zo makkelijk zij als uiterlijk echt niet uitmaakte. T scheelt zoveel om je druk over te maken en mee bezig te zijn. Ik bedoel eigenlijk ben k er bijna altijd wel mee bezig, terwijl er zoveel belangrijkere zaken zijn enzo... Maar toch als je dan met vriendinnen bijv over straat loopt en die zijn gewoon allemaal slank enzo, dan voel je je gewoon al snel lelijk enzo. En dan ga je , door dat schoonheidsideal enzo, weer stomme dingen doen en bijv. een paar weken niet eten wat dan weer niet voltehouden is en dan dus weer heel veel eten en dan weer dit en dan weer dat en naja blaet...
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 01 aug 2004 22:53

Johanne schreef:
joepie schreef:Want MM geeft als pre op voor haar mooi zijn dat ze nog slank is :wink:
En uit de praktijk blijkt het ook zo te zijn.
Jongeren kijken inderdaad niet naar je als je wat dikker bent.
Dat ben je gelijk al afgeschreven.
Ze doen nog niet eens de moeite om je te leren kennen.

Kheb toch t idee dat je wel gelijk hebt hierin Joepie. Heel veel jongeren kijken ernaar of je slank bent. Want als jongen heb je toch liever een meije met een mooi slank figuur nast je lopen dan een dik(ker) meisje met een minder mooi figuur enzo. Okee er zullen heus wel uitzonderingen bestaan, maar over het algemeen is het gewoon wel zo.

Ons wordt een beeld opgedrongen, dat slank mooi is, en dik niet.
Ons wordt ook het beeld opgedongen dat iedere vrouw op klerenkasten, en mannen op baywatchbabes valt. Het vertekent allebei de werkelijkheid (al zullen wel veel mensen zich gaan gedragen naar dat schoonheidsideaal, maar das hun fout)
Ik hoef echt geen slanke vriendin, een vrouw hoort rondingen te hebben :wink:

[*geenmisverstanden*]Ik hoef helemaal geen vriendin, leve de Refolutie!

Johanne schreef:(...) Tis gewoon zo dat je dan veel meer aandacht krijgt van jongens enzo, en dat niet alleen, je voelt je er over t algemeen ook veel zekerder door..

Klopt, en daar gaat het juist allemaal om volgens mij, jezelf zeker voelen. Dat maakt een vrouw aantrekkelijk denk ik, los van of ze binnen of buiten het ideaal valt.
Dus gewoon tevreden zijn met wat je hebt, en in je achterhoofd houden dat er altijd mannen zijn die je figuur mooi vinden. Misschien is het er maar 1tje, maar meer heb je er niet nodig :wink:

Eric.
..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 aug 2004 09:18

Johanne schreef:Waarom zijn er anders zoveel meisjes met allerlei eetziektes enzo omdat ze allemaal maar willen voldoen aan het schoonheidsideaal, en zich veel zekerder enzo voelen als ze er zo uitzien( lekker slank enzo). Tis gewoon zo dat je dan veel meer aandacht krijgt van jongens enzo, en dat niet alleen, je voelt je er over t algemeen ook veel zekerder door..

Ik denk niet dat dit helemaal waar is. Ik merk vaak dat meisjes zich willen conformeren aan het schoonheidsideaal dat opgedrongen wordt via de mode enzo, niet perse aan wat jongens mooi vinden. Want ik geloof dat de meeste jongens (iig bijna alle jongens die ik erover spreek) dat zgn. ideaal helemaal niet mooi vinden, ikzelf incluis.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 02 aug 2004 10:39

Laat ik, na lange tijd vakantie gevierd te hebben, ook mijn wijze woorden over dit onderwerp uitspreken.

Het zou huichelachtig zijn om te zeggen dat je niet op het eerste gezicht naar uiterlijk kijkt. Een mooie jongen doet mij echt wel wat. Ook kijk ik sneller naar jongens die een leuke kledingsmaak hebben, die er echt iets van maken.
Maar er is een verschil in wat jij mooi vind esthetisch gezien, en wat jij mooi vind in een relatie. (zoals Omega al in 1 van zijn eerdere postings aangaf)
neem bijvoorbeeld een goede vriend van mij. Hij is niet lelijk, maar ook niet knap. Een gemiddeld meisje zou hem, tegenkomend in een cafee, wat doorsnee vinden. Ik ken hem al 4 jaar en ik weet al hoe mooi hij van binnen is (hoe hij in het leven staat, met anderen omgaat ect) maar ik ga hem van de buitenkant ook steeds mooier vinden. Ik mis zijn lach onwijs als hij weer een tijd lang op zee zit. Ik ben zijn gezicht echt mooi gaan vinden, heel aantrekkelijk, karakteristiek.

Jongens die alleen mooi van buiten zijn, dat heb je snel genoeg door. Jongens, meisjes die alleen op basis van uiterlijk vrienden maken, hebben daar alleen zichzelf mee, want ze missen daarmee een heleboel prachtige mensen en daarmee nog veel mooiere vriendschappen.

Als ik een heel mooi meisje was geweest, had ik het verschrikkelijk gevonden wanneer mensen alleen op basis van mijn uiterlijk vrienden met mij wilden zijn. Daarom ben ik blij dat ik niet zo perfect ben. WAnt de vrienden die mijn vrienden zijn, houden echt van mij, om wie ik ben.

Johanne, je bent een geweldige meid, ik verveel me echt geen moment met jou. Idd, je bent niet slank, maar je hebt een mooie uitstraling, open , plezierig, grappig, lief en betrouwbaar. En jongens die op basis van je kledingmaat niet de moeite nemen om met je in contact te komen, zijn het geeneens waard om met je om te gaan.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 02 aug 2004 14:18

Wat zou de wereld mooi zijn zonder al die reclame campagnes. Al die vrouwen die zich zorgen maken over hun uiterlijk en daardoor onzeker worden. Het draait uiteindelijk allemaal om centen, zoals veel dingen. Het zijn heel vaak kleding, make up en andere verzorginsproducten reklamecampagnes waar het ideaal beeld word gepromoot en dat zijn veelal de producten waar veel geld mee te verdienen valt.
Jammer is dat toch :?
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 aug 2004 14:45

meschianza schreef:Als ik een heel mooi meisje was geweest, had ik het verschrikkelijk gevonden wanneer mensen alleen op basis van mijn uiterlijk vrienden met mij wilden zijn. Daarom ben ik blij dat ik niet zo perfect ben. WAnt de vrienden die mijn vrienden zijn, houden echt van mij, om wie ik ben.

Daarbij komt dat perfecte mensen (voorzover die bestaan) minder 'eigens' hebben, omdat je die types al overal in de reclame ziet. Als iemand juist op sommige punten afwijkt van dat zogenaamde ideaalbeeld, maakt dat je karakteristiek en heb je iets persoonlijks om van te houden zegmaar. Nouja, ik weet niet of het nog te volgen is? :P

Johanne, je bent een geweldige meid, ik verveel me echt geen moment met jou. Idd, je bent niet slank, maar je hebt een mooie uitstraling, open , plezierig, grappig, lief en betrouwbaar. En jongens die op basis van je kledingmaat niet de moeite nemen om met je in contact te komen, zijn het geeneens waard om met je om te gaan.

Het is enorm clichematig, maar wel waar. :D

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 02 aug 2004 15:12

Markie schreef:Ik ben het toch wel met Omega eens eigenlijk.

Het is ook een bekend gegeven en gezegde.
:lol:

Natuurlijk is dat waar! (dat vrouwen over het algemeen eerder aftakelen)

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 02 aug 2004 15:29

Cybercurse schreef:
Markie schreef:Ik ben het toch wel met Omega eens eigenlijk.

Het is ook een bekend gegeven en gezegde.
:lol:

Natuurlijk is dat waar! (dat vrouwen over het algemeen eerder aftakelen)

Onzin, serieus. Mannen van 30/35 kunnen heel knap zijn, maar de meesten zie je de bierbuikjes opdoemen.
Nret zoals je vrouwen hebt die rond hun 40ste nog mooi kunnen zijn. Natuurlijk vooral zwangerschap is een behoorlijk aantasting van je jeugdigheid als vrouw. Maar mannen hebben net zo goed hun vervormingen hoor, haarverlies, buikje.

Het feit dat er jonge vrouwen zijn die op veel oudere mannen vallen heeft vrijwel nooit te maken dat dergelijke mannen heel aantrekkelijk zijn. veel eerder dat de mannen rijk zijn en een bepaald vaderfiguur wat sommige vrouwen in een man zoeken.

mensen die jong heel knap waren kunnen ouder worden opeens heel lelijk worden, zowel mannen als vrouwen. Terwijl mensen die nooit zo bijzonder wearen opeens heel erg uitstraling krijgen, door hoe ze in het leven staan.
Als je ouder wordt gaat schoonheid meestal in iets anders zitten, oogopslag, stem ect. Wil je daarom het woord ''aftakelen'' niet gebruiken, dat is wel erg negatief.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 04 aug 2004 06:40

Natuurlijk vooral zwangerschap is een behoorlijk aantasting van je jeugdigheid als vrouw. Maar mannen hebben net zo goed hun vervormingen hoor, haarverlies, buikje.

Maar bij mannen wordt dat meestal niet als een probleem gezien. Dat komt omdat het ideaalbeeld dat een vrouw voor ogen heeft heel anders is dan dat van een man. Een vrouw 'hoort' (aldus de heersende mening) slank en knap te zijn. Mannen zijn voor vrouwen aantrekkelijker als ze een aardig saldo op de bank hebben, invloedrijk zijn of op de een of andere wijze talentvol. Je ziet daarom vaker intelligente mannen met domme blondjes, dan intelligente vrouwen (voor zover mogelijk) met gespierde knappe mannen.

Dus, Omega, je hebt het hier dus ook over je eigen moeder?
Die is tenslotte de schoonmoeder van je vrouw
Ook zo'n lastig persoon!

Inderdaad. Dat bewijst nogeens mijn visie dat vrouwen op leeftijd sneller degenereren dan mannen.

Ik vraag me nog steeds af hoe je erbij komt dat vrouwen sneller verouderen. Die onzin over de plastisch chirurg trappen we niet in natuurlijk.

Hoe ik er bij kom is niet zo moeilijk. Dat is een kwestie van om je heen kijken. Waardoor dit komt, is wat lastiger. Iemand noemde al zwangerschap(pen) als mogelijke oorzaak van het snelle verouderingsproces. Ik denk dat overmatig gebruik van make up en allerlei dieëten daar ook mee te maken heeft. En misschien is het wel heel natuurlijk dat vrouwen sneller aftakelen. Immers, belangrijkste doel van een vrouwtje is om zo snel mogelijk een mannetje aan de haak te slaan. Je ziet dat in het dierenrijk ook. Daar blijven vrouwtjes ook alleen mooi als ze iedere keer een nieuwe partner nodig hebben. :mrgreen:
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Terug naar “Archief”