Israel - Een geval apart?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 26 jul 2004 20:13

Spirit,
Ik bedoelde je reactie op dit topic van zaterdag 24 juli, 11.53 uur. Jij hebt bewijzen van de andere kant, noem er is één

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jul 2004 13:50

waarnemer schreef:Bij motormuis vinden we het zgn. genuanceerde denken, begrip voor Israël, begrip voor Hamas en dan heb je geen standpunt, ja dat ze alle twee gelijk hebben.

Sinds wanneer is genuanceerd denken niet meer gewenst? Ik ben juist erg huiverig voor mensen die zeggen: niet van dat grijze genuanceer: hoppa, ik heb tenminste een duidelijk standpunt! En vervolgens doet iemand aan de andere kant dat ook en slaan ze elkaar in elkaar.. Goed bezig ja. :roll:

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 27 jul 2004 14:17

Aragorn schreef:
waarnemer schreef:Bij motormuis vinden we het zgn. genuanceerde denken, begrip voor Israël, begrip voor Hamas en dan heb je geen standpunt, ja dat ze alle twee gelijk hebben.

Sinds wanneer is genuanceerd denken niet meer gewenst? Ik ben juist erg huiverig voor mensen die zeggen: niet van dat grijze genuanceer: hoppa, ik heb tenminste een duidelijk standpunt! En vervolgens doet iemand aan de andere kant dat ook en slaan ze elkaar in elkaar.. Goed bezig ja. :roll:

Precies, jij begrijpt het.

En trouwens, bij mijn beste weten heb ik nooit gesteld dat ik begrip heb voor Hamas. Verre van. Ik heb geen begrip voor terroristische acties, van welke partij dan ook.
Geen commentaar

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 27 jul 2004 16:31

Aragorn en Motormuis hebben elkaar gevonden, zij denken genuanceerd, zijn tegen terreur -daar mogen we blij mee zijn-. Ik heb dan een vraag aan onze genuanceerde denkers. Zij zijn tegen Hamas en zo, tegen Sharon en zo, tegen terreur en tegen geweld en tegen de muur en tegen bezetting door Israël van Palestijns grondgebied. Iedereen de wapens neerleggen, luisteren naar de Solana en de EU, dan komt het goed, geen geweld, Israël naar de grenzen van 1967, zo kan ik door gaan. Nu is de één van jullie premier en de ander is minister van defensie in Israël. Wat zou jullie plan van aanpak zijn?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jul 2004 16:39

Hoho, nu worden mij allerlei dingen in de mond gelegd die ik nooit gezegd heb. Ik heb alleen maar een lans gebroken voor genuanceerd denken, min of meer los van dit onderwerp.

Bovendien blijf ik lekker genieten van mijn positie aan de zijlijn, want daar staan de beste stuurlui.. :mrgreen:

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 27 jul 2004 22:45

waarnemer schreef:Aragorn en Motormuis hebben elkaar gevonden, zij denken genuanceerd, zijn tegen terreur -daar mogen we blij mee zijn-. Ik heb dan een vraag aan onze genuanceerde denkers. Zij zijn tegen Hamas en zo, tegen Sharon en zo, tegen terreur en tegen geweld en tegen de muur en tegen bezetting door Israël van Palestijns grondgebied. Iedereen de wapens neerleggen, luisteren naar de Solana en de EU, dan komt het goed, geen geweld, Israël naar de grenzen van 1967, zo kan ik door gaan. Nu is de één van jullie premier en de ander is minister van defensie in Israël. Wat zou jullie plan van aanpak zijn?

Ik ben premier en delegeer :mrgreen: :mrgreen:

Hmm, zo te zien heb ik aan Aragorn ook niks :x

Waarnemer, wil jij nou heel easy een antwoord hoe het Midden Oosten conflict moet worden opgelost, puur en alleen omdat ik genuanceerd denk?

Zoals jij problemen hebt met mijn genuanceerde denken, zo heb ik nogal problemen met mensen die exact schijnen te weten hoe dit moet worden opgelost.

Ik kaats de bal dus mooi terug. Ik heb nooit gepretendeerd van alle details op de hoogte te zijn, en heb het genuanceerde standpunt ingenomen.

Jij echter meent de waarheid in pacht te hebben als het gaat over het conflict.

Kom jij dan ook maar met een oplossing!!!!
Geen commentaar

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 27 jul 2004 23:26

Aha,
Ik ben toch blij dat je jullie mij het vertrouwen geven om het op te lossen. Maar ik wil het met jullie doen, maar ik ga je eerst een opleiding geven en dan beginnen we onderop, het moet een gedegen opleiding zijn.
Aragorn die wordt eerst drie maanden buschauffeur in Jeruzalem, dan een poosje kan hij chauffeur worden op een lijndienst van Jeruzalem door Betlehem naar Hebron dan even naar Gaza en weer terug naar Jeruzalem.
Motormuis die wordt natuurlijk ordonans in het leger, ik laat hem eerst een kilometer muur afbreken (dat wil hij graag) dan zorgt hij er voor dat er geen zelfmoordenaars de grens over komen. Iemand die hij niet vertrouwt die fouilleert hij en detoneert de bom die ze bij zich dragen.
Als ze deze opleiding met goed gevolg hebben afgelegd en niet zijn gewond geraakt dan mogen ze mee op patrouille langs de grens van Gaza, tegen die tijd is Gaza bevrijd van de Israëlisch en moeten zij zorgen dat er geen Israëlisch met kwade gedachten de grens naar Gaza willen oversteken.
Ik stel een éénjarige opleiding voor. Na die tijd heb ik een kwade aan jullie in de verkiezingstrijd om de macht in de Knesset, want jullie hebben een politieke partij opgericht helemaal aan de rechterflank, want die waarnemer die was toch te soft.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jul 2004 23:42

Hoort bij onze opleiding ook dat we daarna een poosje tussen de Palestijnen moeten zitten en onze huizen platgereden worden? Dan vind ik het wel oke, dan krijg je tenminste een evenwichtig beeld. :D

Want alleen tussen die Joden zitten levert natuurlijk geen objectief beeld op (voor zover dat uberhaupt mogelijk is), net als alleen tussen de Palestijnen zitten.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jul 2004 23:44

Overigens, waarom zouden we een uberrechtse partij op gaan richten? Misschien als we vol ridicule haatgevoelens zitten ofzo, maar het lijkt me dat je dan juist eerder gemotiveerd bent om een constructieve oplossing voor de ellende te zoeken dan het vuur nog eens wat op te gaan stoken.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 28 jul 2004 09:50

Aragorn schreef:Overigens, waarom zouden we een uberrechtse partij op gaan richten? Misschien als we vol ridicule haatgevoelens zitten ofzo, maar het lijkt me dat je dan juist eerder gemotiveerd bent om een constructieve oplossing voor de ellende te zoeken dan het vuur nog eens wat op te gaan stoken.

Precies. Waarnemer met z'n complottheoriën, hilarisch. Ik wil trouwens helemaal geen muur afbreken, ben ik veel te lui voor :mrgreen:
Geen commentaar

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 28 jul 2004 10:03

Waarom maken jullie Waarnemer zo belachelijk? Ik denk idd dat hij meer kennis heeft van de situatie daar dan dat jij dat hebt.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 28 jul 2004 10:08

Yael schreef:Waarom maken jullie Waarnemer zo belachelijk? Ik denk idd dat hij meer kennis heeft van de situatie daar dan dat jij dat hebt.

Maak hem niet belachelijk hoor, kan alleen weinig met z'n ongenuanceerde standpunt "Israëli's hebben gelijk en de Palestijnen zijn boeven".

En ja, geloof zeker dat hij meer kennis zal hebben. Alle kennis die ik heb is uit kranten en van tv. En ik heb hier al eerder benadrukt, dat ik te weinig weet om met krasse en harde uitspraken te komen.
Geen commentaar

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 28 jul 2004 10:18

Ja wat is genuanceerd... als je objectief dit conflict kunt bekijken en je er je mening over kunt geven? Je bent al gauw ongenuanceerd als je 1 van beide partijen kiest om er voor op te komen. :?

Oke maar wil je er ook meer over weten over dit conflict of zeg je la maar. 8)

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 28 jul 2004 10:19

Yael schreef:Ja wat is genuanceerd... als je objectief dit conflict kunt bekijken en je er je mening over kunt geven? Je bent al gauw ongenuanceerd als je 1 van beide partijen kiest om er voor op te komen. :?

Oke maar wil je er ook meer over weten over dit conflict of zeg je la maar. 8)

Wil wel meer weten, maar dan uit "onafhankelijke bron". Geen israëlische website ofzo.
Geen commentaar

Terug naar “Archief”