parkiet schreef:MM, is het nu zo belangrijk dat vrouwen (ook op latere leeftijd) een sexy uitstraling hebben, en jonge mannen achter zich aan hebben lopen?
Is het trouwens zo erg om grijs te worden enzo? dat hoort er toch gewoon bij als je ouder wordt.
Uiterlijk is heus wel voor een deel van belang in een relatie, maar ik denk dat je dat ook kan overdrijven.
Beste Parkiet, Je hoeft echt geen jonge of andere mannen achter je aan te hebben, wil ik ook niet. Maar als je 19 bent, dat is het logisch dat je het niet erg vind als iemand grijze haren krijgt. Maar, als je zelf op je 40ste een grijze haar ziet, dan kan het zijn dat je er gewoon van baalt, en het kan ook zijn dat je gewoon altijd je haar al verft. Ik verfde mijn haar al vanaf mijn 16de, gewoon omdat ik dat altijd leuk gevonden heb. En ik heb ook contactlenzen, omdat ik een bril niet leuk vind staan. Gewoon voor mezelf.
Wat ik bedoel is dat er net gedaan wordt, alsof je na je 40ste er gelijk oud uit moet zien, en alsof je er dan niet meer aantrekkelijk uit hoeft te zien. Ik zie er graag aantrekkelijk uit, allereerst voor mezelf en ten tweede voor mijn man.
Want waarom je hoofd laten hangen en maar denken: ik ben toch afgeschreven dus ik hoef er niet meer leuk uit te zien?
Ik vind dat als je je niet meer verzorgt, en er niet meer leuk uit wilt zien, dat dan je levensvreugd verdwenen is, en dan ben je pas echt oud.
Als mensen dat willen, okee, maar ikke niet.
Als andere vrouwen hun haar niet kleuren, moeten ze zelf weten, maar ik vind het leuk om er tof uit te zien. Voornamelijk voor mezelf, voor mijn gevoel van eigenwaarde. Daarom douche ik ook elke dag.
En een sexy uitstraling heb je door je natuur en je innerlijke uitstraling, en daar helpt make-up echt niks aan. Maar je kunt wel de natuur een handje helpen door er leuk uit te zien, of je nu jong of oud bent, maar als je ouder bent heb je wel een heel klein beetje make-up nodig, om er net een beetje meer jus aan te geven.
Okee, misschien vind jij je uiterlijk niet belangrijk, maar ik wel, bij iedereen, en het gaat er niet om of je knap bent of niet, maar ten eerste om goede lichaamsverzorging.
En een goed schoon kapsel maakt een verzorgde indruk.