Israel - Een geval apart?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 jul 2004 00:13

Tabitha schreef:
Optimatus schreef:Maar het Huis Israels heeft Christus nooit erkend als Messias. Hoe zit dat dan?

Dat gaan ze nog wel doen in de toekomst.....

Volgens mij hoef je alleen maar naar de geschiedenis van Israel/ de Joden te kijken om er achter te komen dat ze een speciale plaats hebben. VOlgens mij is er nooit een volk zo verdrukt....

Of ze dat nog wel gaan doen, ik kan daar niks zinnigs over zeggen. Wat de toekomst brengen moge... (mooi lied overigens)

Er is nog geen volk industrieel bijna uitgeroeid, maar ook de slavenhandel, de onderdrukking van de Indianen in Amerika, de onderdrukking van de Russen door de Mongolen (vooral door de Gouden Horde NA Djengis Khan overigens) en de griezelige toestanden in Noord-Korea op dit moment kunnen de vergelijking met het beestachtige Naziregime prima doorstaan (helaas).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 23 jul 2004 11:05

zigeuners, om nog maar eens een dwarsstraat te noemen, vanwege de diaspora waren gewoon in elk land wel een groepje joden, wat nou eenmaal betekende dat ze vaak als outcasts werden gezien en dus vaak het op hun dak kregen als er wat gebeurde, net als heksen, homo's, zigeuners en allochtonen

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 23 jul 2004 17:38

Optimatus schreef:
Tabitha schreef:
Optimatus schreef:Maar het Huis Israels heeft Christus nooit erkend als Messias. Hoe zit dat dan?

Dat gaan ze nog wel doen in de toekomst.....

Volgens mij hoef je alleen maar naar de geschiedenis van Israel/ de Joden te kijken om er achter te komen dat ze een speciale plaats hebben. VOlgens mij is er nooit een volk zo verdrukt....

Of ze dat nog wel gaan doen, ik kan daar niks zinnigs over zeggen. Wat de toekomst brengen moge... (mooi lied overigens)

Er is nog geen volk industrieel bijna uitgeroeid, maar ook de slavenhandel, de onderdrukking van de Indianen in Amerika, de onderdrukking van de Russen door de Mongolen (vooral door de Gouden Horde NA Djengis Khan overigens) en de griezelige toestanden in Noord-Korea op dit moment kunnen de vergelijking met het beestachtige Naziregime prima doorstaan (helaas).

Ik heb het niet alleen over hun positie tijdens de Tweede Wereldoorlog, maar over de hele geschiedenis, middeleeuwen enz.
Natuurlijk zijn er wel meer volken die onderdrukt zijn (geweest), maar het valt mij altijd op dat de Joden het gedurende de hele geschiedenis bijna zijn geweest...
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 23 jul 2004 21:11

wat ook nog steeds geldt voor de zigeuners, Roma bijvoorbeeld

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 23 jul 2004 22:26

Een wrang grapje om te illustreren hoe grif de leugens over Israël geloofd worden: 'Een man in Parijs zag hoe een gemene pitbull teriër een klein meisje aanviel. Dapper redde hij het leven van de peuter. Verslaggevers bestormde de dappere redder en vroegen: 'Hoe heet u? Heel Parijs zal van u houden. Morgen leest u in de krant de koppen: 'Held redt klein meisje van gemene hond'.
De man zegt: 'Maar ik kom niet uit Parijs'. Verslaggevers: 'Geen probleem. Heel Frankrijk zal van je houden. Let op de koppen in de kranten; 'Held redt klein meisje van gemene hond'. De man zegt ik kom niet uit Frankrijk'. Verslaggevers: 'Ook geen probleem. Heel Europa zal van je houden. De koppen van de krant zullen uitschreeuwen: 'Held redt klein meisje van gemene hond'. De man zegt: 'Ik kom niet uit Europa'.
Verslaggevers: 'Waar kom je dan vandaan?' De man: 'Ik kom uit Israël'. Verslaggevers: Geen probleem. Dan veranderen we de koppen in de kranten. Het wordt: 'Israëli doodt de hond van een klein meisje'.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 23 jul 2004 22:46

ja, zo kan je ook de israeli veranderen in palestijn, turk, marokkaan of peter, dit is toch geen serieus argument?

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 23 jul 2004 23:18

Ik kan je wel een aantal voorbeelden geven dat dit gebeurt wat Israël betreft. Noem jij eens voorbeelden van Turken, Palestijnen enz. dat de media zo handelen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 jul 2004 08:50

Ik zal eens een stelling poneren:

Israel heeft alle rechten en plichten als eender welk ander land en dient ook te worden behandeld als eender welk ander land.

Overigens, ik vind verzet terecht, maar Hamas en Jihad zijn ordinaire terreurclubs.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 24 jul 2004 10:53

moet ik eens een paar gevallen noemen? Bijvoorbeeld hoe Turken en Marokkanen in de media worden afgeschilderd, het gaat over straatcriminaliteit en je ziet een paar Marokkaanse jongens op straat rondhangen, er wordt alleen gezegd dat er een moslim is opgepakt ivm een roof, je zegt toch ook niet, er is een christen gearresteerd wegens autodiefstal?
Onlangs bleek uit onderzoek dat het moskeebezoek onder Turken en Marokanen (vooral jongeren en hoogopgeleiden) sterk is afgenomen, wat zie je in het televisiefilmpje? Oude dikke vrouwen in tafelkleden. Turken en Marokkanen hebben heel wat meer te klagen over stigmatiserende beeldvorming dan de staat Israel

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 26 jul 2004 17:29

Optimatus schreef:Ik zal eens een stelling poneren:

Israel heeft alle rechten en plichten als eender welk ander land en dient ook te worden behandeld als eender welk ander land.

Overigens, ik vind verzet terecht, maar Hamas en Jihad zijn ordinaire terreurclubs.

Eens met de stelling.

Spirit, weet je ook hoe de beeldvorming over Israel in andere landen is??
Dan is Israel denk ik stukken slechter af dan marokkanen en turken in Nederland.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 26 jul 2004 19:11

misschien, maar in heel West-Europa staan deze groepen slecht bekend, het beeld van die groepen in andere delen van de wereld, verbetert trouwens niks aan hun situatie hier

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 26 jul 2004 19:21

Spirit,
Ik had van jouw toch wel een wat harder bewijs verwacht, je antwoord blijft steken in vaagheden en algemeenheden, een beetje soft.
Voordat ik twee sprekende voorbeelden geef van de misleiding door de media wat betreft het conflict in het midden-oosten, eerst een sprekend voorbeeld over de oorlog in de Balkan. Prof. de Hertog uit Apeldoorn neemt klakkeloos aan, zo staat te lezen in het ND van vandaag, dat de moslimvrouwen door de Serviërs werden verkracht, een artikel dat bericht over de toestand in Sudan in het bijzonder. Dat zelfs hij dat niet heeft geverifieerd, daaruit blijkt dat sommige zaken gewoon voor waar worden aangenomen, het was gewoon niet waart, het was onderdeel van de moslimpropaganda op de Balkan. Nu een typerend voorbeeld van partijdige journalistiek inzake Israël: Israël is Jenin ingetrokken, na dagenlange terreur en zelfmoordaanslagen. De stad Jenin werd als de belangrijkste bron van terreur aangemerkt en daar moest wat gebeuren. Wekenlang spreekt de wereld er schande van als ze beelden van Israëlische tanks zien die de stad binnenrollen. Beelden in het journaal van Palestijnen met geweren, die schieten op tanks en pantserwagens van Israël bewijzen de ongelijke strijd. Enkele gebouwen worden door Israël na vuurgevechten met de grond gelijk gemaakt. Uit het perscentrum van Arafat komen berichten dat er zeker 500 burgers door Israël zijn gedood. Wekenlang wordt de wereld voorgehouden dat Israël een slachting onder de burgers van Jenin had aangericht, ondanks andersluidende persvoorlichting van Israël. Ook de Nederlandse media overvoeren ons dagelijks met de verhalen van Palestijnen die het allemaal met hun eigen ogen hadden zien gebeuren, het was een complete slachting van onschuldige mannen, vrouwen en kinderen. Wat bleek? De Israëlische informatie was juist. Nergens heb ik maar gelezen dat de kijkers en lezers misleid zijn, geen excuses over het feit dat men éénzijdig het oor had laten hangen naar Palestijnse propaganda. Dan is daar ook de dood van het Arabische jongetje Mohammed al-Dura op 30 september 2000, gefilmd door de moslim cameraman Tala AbuRahma. Israëlische soldaten kregen de schuld, maar onderzoek heeft uitgewezen dat de jongen vanuit een positie achter de cameraman door een Arabische schutter werd doodgeschoten en dat de moord alsmede de tv opname daarvan met voorbedachten rade moeten zijn uitgevoerd, om Israël te demoniseren en dat is uitstekend gelukt. Mohammed al-Dura werd een van de belangrijkste 'iconen' van de zgn. 'Al-Aksa intifada', een martelaar die het onweerlegbare bewijs leverde voor de beschuldiging dat Joden gewetenloze kindermoordenaars zijn.
Spirit, slechts twee keiharde bewijzen van misleidende propaganda.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 26 jul 2004 19:48

over welk antwoord heb je het als je verwijst naar algemeenheden, ik heb alleen gereageerd op andere posts

en ik ben de laatste om te beweren dat we in nederland te maken hebben met kwalitatief hoogstaande media, ik ken idd de beide verhalen en dat is zeer tragisch, ik weet alleen dat t ook andersom gebeurd is, media zijn slecht, niet partijdig denk ik

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 26 jul 2004 20:11

Spirit,
Ik bedoelde je reactie op dit topic van zaterdag 24 juli, 11.53 uur.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 26 jul 2004 20:12

ok, volgens mij was dat een vrij duidelijk voorbeeld van de stigmatiserende berichtgeving rond turken en marokkanen, maar goed, het kan dat jij dat anders ziet

Terug naar “Archief”