vlees eten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 jul 2004 19:54

windekind schreef:..wat allemaal niet wegneemt dat geen vlees eten beter is. :mrgreen:

Voor de wereldvoedselproblematiek wel. Maar je moet wel zorgen dat je de goede voedingsstoffen binnenkrijgt. En dat lijkt me best lastig als je bijvoorbeeld allergisch bent voor noten. Ik probeer wel regelmatig vis te eten in plaats van vlees, ik weet alleen niet of dat helpt.

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 23 jul 2004 20:28

Gershwin schreef:@ invin: zoals ik als zei, de lijn is niet volledig door te trekken, er is een zekere parallellie. Voor het geval mensen zouden denken dat ik ongenuanceerd was :D

I know :P

Gershwin schreef:Overigens ook een leuk vraagstuk: waarom kregen A&E kleertjes aan terwijl ze man en vrouw waren? maar dat is een andere discussie. Als je wil mag je een nieuw topic... :D

Ze schaamden zich. Niet voor elkaar neem ik aan :roll: binnen een man/vrouw relatie schaam je je daar niet echt voor lijkt me...

Misschien schaamden ze zich voor de diertjes...
Of voor G.d... maar Die is er ook bij in de slaapkamer als het goed is...

Idd leuke vraag :)

PS: ze maakten eerst zelf kleren. Later kregen ze pas kleren van G.d.
..

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 24 jul 2004 08:23

Lalage schreef:
windekind schreef:..wat allemaal niet wegneemt dat geen vlees eten beter is. :mrgreen:

Voor de wereldvoedselproblematiek wel. Maar je moet wel zorgen dat je de goede voedingsstoffen binnenkrijgt. En dat lijkt me best lastig als je bijvoorbeeld allergisch bent voor noten. Ik probeer wel regelmatig vis te eten in plaats van vlees, ik weet alleen niet of dat helpt.
Ben jij allergisch voor noten? Dan wordt het inderdaad wel lastig.
Ik let sinds ik vegetariër ben veel meer op m'n vitaminen en andere voedingsstoffen. Krijg ook ruim voldoende binnen van alles, 's morgens gewoon soja door je yoghurt doen, veel fruit eten, grote portie groente, zemelen door je thee (klinkt vies, maar je proeft het verder toch niet), en 's avonds een handje (ongezouten) noten.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 24 jul 2004 10:13

joris schreef:Maar dat neemt niet weg, dat het dieet wat God voorschrijft een erg gezond dieet is.

Precies, daarom denk ik dat het beter is, als wij zo min mogelijk vlees eten, en ik eet alleen een paar keer in de week vis. Soms een kippenpootje (omdat ik kip voor de anderen braad, en het niet kan weerstaan een lekker stukje te nemen.
Maar als je inderdaad ziet hoe tegenwoordig de "vleesindustie" is, dan moet je braken.
Kuikens die in 6 weken tot een homp vlees zijn opgefokt, varkens met z'n allen ongelukkig in een grote stal, etc.
BAHBAHBAH !

Het valt me op dat mannen vaak perse vlees willen eten! (mijn mannen in mijn leven wel, en dat zijn er aardig wat) Heel soms maar zijn ze vegetarisch, vrouwen zijn emotioneler, en daarom eerder vegetarisch.

En over noten: ik mag ook eigenlijk geen noten, voor mijn nieren.
Maar, mijn huisarts zei eerst tegen mij, dat mensen in vegetarische bejaardenhuizen ouder worden, en dat je minder kans hebt op kanker.
Hij zei dat ik geen rood vlees mag eten, voor de nieren, en dat 2 keer per week vis, en af en toe een klein stukje kip (of wit vlees, maar dat wil ik dus niet) beter is, maar nooit meer dan 75 gram per dag. En daar zit je al gauw aan.
Ik weet niet wat 1 haring weegt...........
Maar het is gewoon gezonder, en nierstenen, zoals ik gehad heb, schijnen bij vegetariers ook zelden voor te komen, en jicht en artrrose (al die welvaartziektens eigenlijk). Dit zei mijn huisarts dus.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 24 jul 2004 10:28

Invincible schreef:
Misschien schaamden ze zich voor de diertjes...

Nou, ik ben behoorlijk preuts, maar voor mijn honden schaam ik me toch helemaal niet, kan ik me niet voorstellen..............
Ik denk dat niemand zich voor zijn/haar hond of kat schaamt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 jul 2004 22:16

Hehe. Ik heb respect voor mensen die uit principes geen vlees eten. Maar ik kan een stuk vlees niet laten staan :D (misschien daarom ook wel dat respect ;))
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Kiwi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kiwi » 25 jul 2004 22:19

En hoe zit het dan met vleestomaten? :mrgreen:
It's been quite a day: I put on a shirt and a button fell off. I went to the mailbox and the handle fell off. I'm afraid to go to the bathroom now...

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 26 jul 2004 09:58

Kiwi schreef:En hoe zit het dan met vleestomaten? :mrgreen:

Vleestomaten? De mijne zijn altijd van tomaat gemaakt. Vleestomaten? :roll:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jul 2004 11:26

hehe en vruchtvlees....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 26 jul 2004 14:39

:D en de lusten des vleses natuurlijk... hoe ga je daarmee om? algehele onthouding dan maar? :mrgreen:
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 26 jul 2004 14:45

Gershwin schreef::D en de lusten des vleses natuurlijk... hoe ga je daarmee om? algehele onthouding dan maar? :mrgreen:

Ja :wink:

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 26 jul 2004 23:17

Volgens mij kun je niet uit de bijbel halen dat je als Christen pertinent vegetarier moet worden. Wat je wél uit de bijbel kunt halen, is dat God de mensen de opdracht heeft gegeven om de aarde te bewaren en te bewerken. Zeker in onze maatschappij, waar "meer-meer-meer" het hoogste goed lijkt te zijn, zou je als Christen verantwoord moeten consumeren.

Biologisch vlees kopen bijvoorbeeld, in plaats van gewoon vlees.
Seizoensgroenten in plaats van paprika's midden in de winter.
Of navulsinaasappels in plaats van gewone sinaasappels...
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 jul 2004 10:46

navulsinaasappels? wat is dat?

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 27 jul 2004 11:46

Mariamagdalena schreef:navulsinaasappels? wat is dat?

Een woordspeling... :(
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

orgeltje

Berichtdoor orgeltje » 27 jul 2004 11:51

Volgens mij had Abraham ook een kudde schapen, om zichzelf en anderen van voedsel te kunnen voorzien. Dus gewoon lekker vlees eten :!: :!:

Terug naar “Archief”