joris schreef:Maar dat neemt niet weg, dat het dieet wat God voorschrijft een erg gezond dieet is.
Precies, daarom denk ik dat het beter is, als wij zo min mogelijk vlees eten, en ik eet alleen een paar keer in de week vis. Soms een kippenpootje (omdat ik kip voor de anderen braad, en het niet kan weerstaan een lekker stukje te nemen.
Maar als je inderdaad ziet hoe tegenwoordig de "vleesindustie" is, dan moet je braken.
Kuikens die in 6 weken tot een homp vlees zijn opgefokt, varkens met z'n allen ongelukkig in een grote stal, etc.
BAHBAHBAH !
Het valt me op dat mannen vaak perse vlees willen eten! (mijn mannen in mijn leven wel, en dat zijn er aardig wat) Heel soms maar zijn ze vegetarisch, vrouwen zijn emotioneler, en daarom eerder vegetarisch.
En over noten: ik mag ook eigenlijk geen noten, voor mijn nieren.
Maar, mijn huisarts zei eerst tegen mij, dat mensen in vegetarische bejaardenhuizen ouder worden, en dat je minder kans hebt op kanker.
Hij zei dat ik geen rood vlees mag eten, voor de nieren, en dat 2 keer per week vis, en af en toe een klein stukje kip (of wit vlees, maar dat wil ik dus niet) beter is, maar nooit meer dan 75 gram per dag. En daar zit je al gauw aan.
Ik weet niet wat 1 haring weegt...........
Maar het is gewoon gezonder, en nierstenen, zoals ik gehad heb, schijnen bij vegetariers ook zelden voor te komen, en jicht en artrrose (al die welvaartziektens eigenlijk). Dit zei mijn huisarts dus.