Wie luistert en preken via internet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 14 jul 2004 13:32

Wat dachtwn jullie van op zaterdagavond een preek beluisteren als voorbereiding op de zondag? Of een cd'tje branden voor in de auto?!

We moeten de genademiddelen waarnemen hoor! Dat wil God zegenen!!
Hartelijke groeten,
Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap! PrekenWeb.nl

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 14 jul 2004 13:33

Misschien moet ik het maar eens doen. Kan ik eindelijk die linkse dominees eens beluisteren :mrgreen:

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 14 jul 2004 13:37

The_Pim schreef:Wat dachtwn jullie van op zaterdagavond een preek beluisteren als voorbereiding op de zondag? Of een cd'tje branden voor in de auto?!

Enkele preken zijn te groot voor een CD. :P

Zijn er ook programma's waarmee stukken van de MP3-files kan worden afgehaald. De opnamekwaliteit van de psalmen is ronduit slecht, dus die kunnen er wel af.
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jul 2004 15:18

Pieter schreef:Misschien moet ik het maar eens doen. Kan ik eindelijk die linkse dominees eens beluisteren :mrgreen:

wat is een linkse dominee dan????

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 14 jul 2004 15:22

Dominees die zich bij de rechterflank niet zo thuisvoelen.

Nou ja, volgens mij behoren de meeste pastors die op prekenweb kunnen worden beluisterd wel tot de rechterflank. Die zijn over 't algemeen ietwat progressiever (zonder dat ik daarmee wat over de inhoud van de prediking wil zeggen).

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 14 jul 2004 15:25

Pieter schreef:Dominees die zich bij de rechterflank niet zo thuisvoelen.

Nou ja, volgens mij behoren de meeste pastors die op prekenweb kunnen worden beluisterd wel tot de rechterflank. Die zijn over 't algemeen ietwat progressiever (zonder dat ik daarmee wat over de inhoud van de prediking wil zeggen).

Nou, dat heb je goed gezegd Pieter! :mrgreen: Die houden we er in!
Hartelijke groeten,

Pim.

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 14 jul 2004 15:27

Hahaha. Ik bedoelde natuurlijk linkerflank.

Ach, waar hebben we het eigenlijk over...

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 14 jul 2004 15:27

pugna schreef:
The_Pim schreef:Wat dachtwn jullie van op zaterdagavond een preek beluisteren als voorbereiding op de zondag? Of een cd'tje branden voor in de auto?!

Enkele preken zijn te groot voor een CD. :P

Zijn er ook programma's waarmee stukken van de MP3-files kan worden afgehaald. De opnamekwaliteit van de psalmen is ronduit slecht, dus die kunnen er wel af.

Audacity (klik hier)
Hartelijke groeten,

Pim.

Erik

Berichtdoor Erik » 21 jul 2004 21:33

weet je wat ook een bijzondere maar enigszins ''vage'' site is? de official site van Benny Hinn. Hij heeft echt heel goeie preken. echt bijzonder. En ik kijk wel eens een dienst van Rodney Howard Browne maar dat is echt heeeeeel vaaaag. Bijna bizar... vaak is het daar zo'n chaos. :roll: en ik luister wel eens naar workshops van Willem J. Ouweneel en Wim Grandia sjo wat een sprekers zeg!! :D Vanlaats op de betteld, daar was Wim Grandia... ik heb genoten!!! van zijn bijbeluitleg en ben erg bemoedigd en onderwezen door "zijn'' woorden, het ging over David en het thema was: Man after Gods own hard. (of hart, tenminste in het NL's hart. :mrgreen: )

caprice

Re: Wie luistert en preken via internet?

Berichtdoor caprice » 23 jul 2004 05:35

Evelien schreef:
SDG schreef:http://www.prekenweb.nl is een fenomeen waar we heel blij mee zijn!

:wink: zekers.

Allereerst: ik vind het fijn dat prekenweb er is.

Er is alleen wel een probleem bij, want alle dominee's waarvan de preken op internet staan, gaan tegen de synode in. Die heeft namelijk besloten dat de Gereformeerde Gemeenten niet aan internetactiviteiten zal deelnemen, en deze dominee's hebben allemaal hun toestemming gegeven om hun preken op internet te publiceren.

Dat is nu een adder onder het gras waarvoor ik bang ben dat er weer twist komt.

Het is wel goedbedoeld van degenen die prekenweb gemaakt hebben, dat ze het eerst vragen aan de dominee, maar als ze niet om toestemming vragen gaan de dominee's ook niet tegen de synode in als ze ja zeggen.

Bovendien kun je bij http://www.vanleeuwenrecords.nl ook bandjes bestellen (dat is gelijk mijn tip). Daar geven de dominee's ook geen toestemming voor, lijkt mij.
Je kunt prekenbandjes- en CD's bestellen van predikanten uit:
- Oud Gereformeerde Gemeenten
- Gereformeerde Gemeenten
- Gereformeerde Gemeenten in Nederland
- Christelijk Gereformeerd
- Oudvaders

Ook is er nog enige samenzang verkrijgbaar op MC en CD, waaronder deze:

Afbeelding

Op de website is ook nog een nummer te horen (Psalm 25).

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jul 2004 09:36

k heb even zitten luisteren maar ik vindt het erg jammer dat het een beetje schreeuwerig over komt. :oops:

Maar goed, ik vindt prekenweb eenuitkomst voor mensen die aan huis gekluisterd zijn een goede oplossing. Ik hoor jullie denken, en kerktelefoon dan? nou die schijnen zo duur te worden dat sommige mensen de kerktelefoon de deur uit doen. Het kost ze een vermogen. En daarom is prekenweb een mooie uitkomst.

(maar ik luister er ook graag naar hoor) :wink: --> niet op zondag (want ik kan nog naar de kerk) maar door de weeks soms.

caprice

Berichtdoor caprice » 23 jul 2004 09:40

Evelien schreef:k heb even zitten luisteren maar ik vindt het erg jammer dat het een beetje schreeuwerig over komt. :oops:

Dat is wel waar, want degenen die de bovenstem zingen voeren ook de boventoon, oftewel, ze zijn oververtegenwoordigd.

Liesl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Liesl » 23 jul 2004 09:55

Ik ben erg blij met Prekenweb!

Ik moet vaak werken op zondag en dan kan ik mooi nog even een preek luisteren. Werken der barmhartigheid welteverstaan :wink:

Het moet idd geen vervanging zijn van een dienst die je bij kunt wonen.
Refoweb is van ons allemaal :p

Erik

Berichtdoor Erik » 23 jul 2004 09:55

caprice schreef:
Evelien schreef:k heb even zitten luisteren maar ik vindt het erg jammer dat het een beetje schreeuwerig over komt. :oops:

Dat is wel waar, want degenen die de bovenstem zingen voeren ook de boventoon, oftewel, ze zijn oververtegenwoordigd.

Ik hou zoiezo nie van mannekore :mrgreen: haha maar dat is voor een ieder weer persoonlijk :) maar ik denk datk nog wel es ff zo'n preek ga luistere. Ik hoor namelijk best veel verhalen over gereformeerde gemeentes enz. maar het is beter om zelf een keer te luisteren naar de boodschap! :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jul 2004 10:09

Erik schreef:
caprice schreef:

Ik hou zoiezo nie van mannekore :mrgreen: haha maar dat is voor een ieder weer persoonlijk :) maar ik denk datk nog wel es ff zo'n preek ga luistere. Ik hoor namelijk best veel verhalen over gereformeerde gemeentes enz. maar het is beter om zelf een keer te luisteren naar de boodschap! :)

Dan verwijs ik u door naar --> www.prekenweb.nl

Terug naar “Archief”