Israel - Een geval apart?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 21 jul 2004 22:13

net zoals hij ook zegt dat ie niet alleen voor de joden is

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 jul 2004 23:19

Maar het Huis Israels heeft Christus nooit erkend als Messias. Hoe zit dat dan?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 22 jul 2004 11:14

Optimatus schreef:Maar het Huis Israels heeft Christus nooit erkend als Messias. Hoe zit dat dan?

Dat gaan ze nog wel doen in de toekomst.....

Volgens mij hoef je alleen maar naar de geschiedenis van Israel/ de Joden te kijken om er achter te komen dat ze een speciale plaats hebben. VOlgens mij is er nooit een volk zo verdrukt....
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 22 jul 2004 11:17

waarnemer schreef:Bij motormuis vinden we het zgn. genuanceerde denken, begrip voor Israël, begrip voor Hamas en dan heb je geen standpunt, ja dat ze alle twee gelijk hebben.
Spirit vindt dat ze die historische vergissing niet terug moeten draaien en van hem mag Israël dus ook blijven.
Het gaat er om, wat zegt de bijbel en die is volgens mij duidelijk dat hoef ik niet meer te herhalen.
Israël zou een volk zijn van priesters en profeten, dan hebben ze nog nooit uitgeoefend, maar dat zal zeker gebeuren. Zonder Israël en zijn Messias komt er geen vrede op aarde. Daar gaat het om in de hele bijbel, die lijn moeten we ontdekken.

Dit is zo'n onzin he, genuanceerd denken is dus verboden???

Vind het heel zwart-wit om te denken dat jij zou kunnen bepalen of de Israëli's of de Palestijnen gelijk hebben.

Okay, jouw hypothese: Israël is van de joden. De Palestijnen horen er niet. Israël mag dus met bulldozers huizen van Palestijnen plat rammen???

Ben benieuwd of ik een genuanceerd antwoord krijg....
Geen commentaar

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 22 jul 2004 11:56

1e is jouw vraag genuanceerd? :wink:

(Feit en fictie is in dit conflict moeilijk te scheiden en oorzaak en gevolg ook. :roll: )
Israel mag niet doen met de Palestijnen wat ze willen en dat doen ze ook niet.
Israel vernietingt idd huizen met bulldozers, maar kan jij me vertellen wat er aan vooraf ging? Israel zal heus niet zomaar huizen vernietigen voor de lol om de Palestijnen lekker te plagen. Naar zeggen van Israel waren onder deze huizen wapensmokkeltunnels verborgen. Verschillende foto's en filmpjes bewezen dit. Israel vernietigt dan de huizen waaronder deze tunnels verborgen zijn. Ook huizen van terroristen, diegene die aanslagen hebben gepleegt op Israel worden de huizen van vernietigt. Er zullen vast ook wel fouten gemaakt worden dat er huizen van onschuldigen worden vernietigt.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 22 jul 2004 12:20

Yael schreef:1e is jouw vraag genuanceerd? :wink:

(Feit en fictie is in dit conflict moeilijk te scheiden en oorzaak en gevolg ook. :roll: )
Israel vernietingt idd huizen met bulldozers, maar kan jij me vertellen wat er aan vooraf ging? Israel zal heus niet zomaar huizen vernietigen voor de lol om de Palestijnen lekker te plagen. Naar zeggen van Israel waren onder deze huizen wapensmokkeltunnels verborgen. Verschillende foto's en filmpjes bewezen dit. Israel vernietigt dan de huizen waaronder deze tunnels verborgen zijn. Ook huizen van terroristen, diegene die aanslagen hebben gepleegt op Israel worden de huizen van vernietigt. Er zullen vast ook wel fouten gemaakt worden dat er huizen van onschuldigen worden vernietigt.

Ben blij dat jullie zo'n helder beeld hebben van de situatie daar, dat jullie kunnen bepalen wie er goed bezig is. Vind ik errug knap.... :shock:
Geen commentaar

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 22 jul 2004 12:44

Waar wil je eigelijk heen motormuis? :roll: :?

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 22 jul 2004 12:58

Motormuis schreef:
Yael schreef:1e is jouw vraag genuanceerd? :wink:

Ben blij dat jullie zo'n helder beeld hebben van de situatie daar, dat jullie kunnen bepalen wie er goed bezig is. Vind ik errug knap.... :shock:

Komop motermuis. Het mag duidelijk zijn (voor mij althans) dat dit gerechtvaardigde en zelfs nuttige maatregelen zijn..! Natuurlijk werk je o.a. op deze manier de Palestijnse woede in de hand, maar die is er toch. Zaken als opvoeding zijn in deze meer belangrijk.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 22 jul 2004 13:26

Yael schreef:Waar wil je eigelijk heen motormuis? :roll: :?

Waar ik heen wil? Wil nergens heen....

Probeer alleen duidelijk te maken dat ik het te simpel vind om Israël een vrijbrief te geven. Dat zij alleen recht op dat land zouden hebben. Dat de Palestijnen er daarom op allerlei manieren uitgegooid mogen worden.

Maar goed, ik begrijp dat ik op deze manier gelijk word gezien als Pro-Palestijns (en dat ik een vriendje zou zijn van Gretta Duisenberg :mrgreen: ). Dit is allesbehalve het geval.

Dat ik het knap vond, was dus ironisch bedoeld. Met zulke complexe vraagstukken gelijk alle blaam bij de Palestijnen neerleggen en Israël per definitie gelijk geven, dat gaat mij veel te ver.

Die Israëli's zijn ook geen lieverdjes.
Geen commentaar

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 22 jul 2004 13:30

heb je mij dat horen zeggen dan?

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 22 jul 2004 13:44

Yael schreef:heb je mij dat horen zeggen dan?

nope. maar het is wel de algehele sfeer die ik proef, vooral bij waarnemer. Het staat zus en zo in de bijbel, dus israël mag dit doen. Vind ik te simpel. Dat zou dan impliceren dat Israël hierin dus geen fouten maakt...
Geen commentaar

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 22 jul 2004 16:24

Ik denk niet dat waarnemer het zo bedoelt. En dat je het verkeerd opvat alsof alles van Israel goed gepraat wordt.

Het is belangrijk zeker met dit conflict ook kennis te hebben van het verleden, anders begrijp je de gevolgen van vandaag niet goed.

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 22 jul 2004 20:46

Motormuis,
Ik denk genuanceerd, dat geloof je niet, maar feiten zijn feiten, die moet je niet bagataliseren. Het grondprobleem in het midden oosten is dat de Arabische volkeren geen Joden dulden in Israël en helemaal niet als een natie. Alle middelen zijn geoorloofd om Joden te verdrijven. Wij laten ons indoctrineren, ik kan je feiten noemen, maar je weet ze zelf ook wel. Als Palestijn kun je je overal vrij bewegen in heel Israël, als Jood kun je beter niet in een Arabisch dorp komen, je leven ben je niet zeker en dan druk ik me gematigd uit. Rijdt je door Israël en je ziet een dorp met een groot hek en rondom prikkeldraad, wie zouden daar wonen denk je? Er is al 100 jaar terreur van Arabische kant dan verwondert het mij dat Israël zo terughoudend reageert, ook nu vandaag aan de dag. Geen land op de wereld is zo terughoudend als Israël, denk maar eens na. Ik heb er steeds nog geen woord uit de bijbel bij gehaald, gewoon menselijk bekeken.

André

Berichtdoor André » 22 jul 2004 21:51

Numeri 33:55

Maar als u de inwoners van het land niet verdrijft, zullen zij dorens in uw ogen en prikkels in uw zijden worden; zij zullen u in uw land benauwen.

Ik denk dat de Palestijnen dr nix aan kunnen doen dat ze toen niet geheel zijn uitgeroeid.

En dat de Israeliers die er nu wonen daar niet meer aan kunnen beginnen.

Vandaar dat de brandhaard ook in het Midden Oosten zal beginnen.
Laatst gewijzigd door André op 23 jul 2004 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.

dingo

Berichtdoor dingo » 22 jul 2004 23:53

Ik vind het vrij naief om Israel te profileren als terughoudend temeer daar het al tientallen jaren officiele politiek is om met represailles te reageren op Palestijns geweld. En ook de wegblokkades/controleposten zijn er al sinds jaar en dag. Ik zeg niet dat ik een betere oplossing weet maar het vuil van een ander wast jou niet schoon en dat geldt ook voor Israel en de Palestijnen.

Als er dan een moedige leider opstaat weten ze niet hoe snel ze 'm moeten vermoorden. 't Is triest maar ik zie het komende tientallen jaren nog niet verbeteren.

Terug naar “Archief”