Lid van een politiek partij, en zo ja welke?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 jul 2004 23:21

Claire schreef:God heeft in de bijbel toch alleen vrouwen aangesteld om een land te regeren!

Oke, een beetje feminisme kan ik zo af en toe nog wel verdragen, maar dat je daarvoor de hele bijbel moet gaan veranderen vind ik een beetje ver gaan.. 8)

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 09 jul 2004 17:26

Bigboss schreef:Gelet op de ontwikkelingen in de laatste jaren, ben ik van mening dat "rechts" zich steeds verder ontwikkeld heeft tot de leidende politieke visie.

Hoe nu om te gaan met je eigen "linkse" denkbeelden die je naast het "rechtse" koestert?

Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb:

Een politiek programma met een linkse inslag met sterke rechtse accenten waar nodig, zodat een groot bereik is ontstaan voor mensen die zich nergens volledig thuis voelen.

Sociale oplossingen waar het kan, harde rechtse maatregelen waar het moet.

Ben benieuwd naar de reacties. Binnen niet al te lange tijd zal het hierboven bedoelde op een eigen website verschijnen.

Rens

Spreekt mij wel aan. Alleen zou ik het als volgt willen zien:
Een politiek programma met een rechtse inslag met sterke linkse accenten waar nodig, zodat een groot bereik is ontstaan voor mensen die zich nergens volledig thuis voelen.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 15 jul 2004 00:45

Met die "verbeterde quote" van Tabitha ben ik het volledig eens!
Dat lijkt me nou nog eens een goeie basis. Een rechtse inslag met sterke linkse punten. Ik zelf ben zowel lid van de SGP-jongeren als de CU-jongeren, voor de laatste ben ik zelfs actief. Ik ben geen lid van 1 van de twee partijen zelf, want kan niet voor 1 van de twee kiezen :roll: Ik hang er een beetje tussen in. De CU vind ik een beetje teveel naar links hangen en de SGP, sja ik kan er niet mee uit de voeten dat vrouwen er zelfs geen lid van mogen worden. Dus Paprikameisje en meschianza, wel de band met de sgp houden he, misschien kan het zo ooit nog eens veranderd worden :wink: IK denk wel dat de SGP een goeie kans heeft om juist aan de basis van Taibitha te voldoen, al moeten ze op milleu-gebied enzow toch nog een beetje "linkser" worden :wink:
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

André

Berichtdoor André » 17 jul 2004 19:59

Ben geen lid (meer) van een partij, past niet meer in mijn budget.
Stem op de CU, vind het een "gave" dat je in Nederland een christelijk geluid(je) mag laten horen.

Als 1 € weer HFL 2.20371 waard wordt ben ik weer lid. :wink:
(stelletje oplichters)

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 18 jul 2004 22:58

Ik ben dus ook géén lid van welke partij dan ook.

Nou ja, goed, ok, toegegeven...........ik volg m'n eigen politieke idee, en als ik alles nog eens overzie wat er nu op papier staat dan zal ik wel heel snel lid worden van m'n eigen partij :D :wink:
Geloof is een mooi iets, maar je moet er geen hoofdpijn van krijgen (Citaat)

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 19 jul 2004 15:37

Bigboss schreef:Ik ben dus ook géén lid van welke partij dan ook.

Nou ja, goed, ok, toegegeven...........ik volg m'n eigen politieke idee, en als ik alles nog eens overzie wat er nu op papier staat dan zal ik wel heel snel lid worden van m'n eigen partij :D :wink:

Gaarne zou ik van jou willen weten wat de meerwaarde is van een flink links programma t.o.v een rechts programma (met enkele linkse accenten).
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 19 jul 2004 23:25

dat heeft waarschijnlijk te maken met zijn eigen politieke voorkeur, links met rechtse accenten komt dus blijkbaar overeen met zijn voorkeur en heeft dus voor hem meerwaarde, zo gek is dat toch niet?

HenkG
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor HenkG » 21 jul 2004 19:18

Leuk om de diversiteit te ontdekken op het Refoweb. Niet alleen maar rechtse kiezers, maar ook links is vertegenwoordigd.....en de waarheid ligt ergens in het midden, het is maar net waar je de accenten legt.

Zelf ben ik lid van GroenLinks, vooral voortgekomen vanuit het sociale beleid ten aanzien van de meest zwakke groeperingen in de samenleving. Verder spreekt mij de interne zoektocht naar evenwicht binnen deze zeer diverse partij erg aan. Het is eigenlijk al een soort politiek bedrijven in het klein.
JHWH - Ik ben

Ik ben Henk -Zijn beeltenis

abc

Berichtdoor abc » 21 jul 2004 19:42

Ik ben geen lid van een partij, maar heb tot nu toe SGP gestemd. Uit alle slechte, moet je toch de meest beste kiezen toch?

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 21 jul 2004 21:10

abc schreef:Ik ben geen lid van een partij, maar heb tot nu toe SGP gestemd. Uit alle slechte, moet je toch de meest beste kiezen toch?

en dat is de SGP???
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 21 jul 2004 21:29

hehe, dit is idd weer n mooie ingang voor n discussie

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 22 jul 2004 10:56

thespiritisinsideus schreef:dat heeft waarschijnlijk te maken met zijn eigen politieke voorkeur, links met rechtse accenten komt dus blijkbaar overeen met zijn voorkeur en heeft dus voor hem meerwaarde, zo gek is dat toch niet?

Ik wil weten WAAROM dat zijn politieke voorkeur is, zo gek is dat toch niet?

Ik ben geen lid van een partij, maar heb tot nu toe SGP gestemd. Uit alle slechte, moet je toch de meest beste kiezen toch?

....of de minst slechte :|

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 22 jul 2004 21:25

HenkG schreef:Leuk om de diversiteit te ontdekken op het Refoweb. Niet alleen maar rechtse kiezers, maar ook links is vertegenwoordigd.....en de waarheid ligt ergens in het midden, het is maar net waar je de accenten legt.

Zelf ben ik lid van GroenLinks, vooral voortgekomen vanuit het sociale beleid ten aanzien van de meest zwakke groeperingen in de samenleving. Verder spreekt mij de interne zoektocht naar evenwicht binnen deze zeer diverse partij erg aan. Het is eigenlijk al een soort politiek bedrijven in het klein.

Henk,

GroenLinks is voortgekomen uit de CPN, PPR, PSP en EVP (Evangelische Volkspartij). Dus feitelijk vlees noch vis, van alles wat maar niks geen harde uitgangsideologie.

Ben zelf oorspronkelijk afkomstig en gekneed uit en door de CPN gedurende 24 jaar (1966-1990)
Geloof is een mooi iets, maar je moet er geen hoofdpijn van krijgen (Citaat)

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 23 jul 2004 11:07

en om eerlijk te zijn, vind ik het vervelende van GroenLinks, dat na 1990 de partij niet een mix is geworden van die partijen, maar dat een liberale vleugel aan de macht van de partij is gekomen, waardoor ze steeds verder afraakte van de oorspronkelijke roots. Femke Halsema sprak zelf al van een sociaal-liberale partij, richting van het oude D'66 dus, als je je daar thuis voelt, be my guest, maar ik ben de laatste jaren ernstig teleurgesteld geraakt in GL

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 14 sep 2004 00:59

Ik heb zelf de laatste jaren van alles gestemd... SGP... RPF.... D66... CU.... GL...
afhankelijk van wat er viel te kiezen onder andere.

Ik ben geen lid omdat ik een beetje zuinig aan moet doen met mijn centjes en er op dit moment ook niet echt tijd aan kan besteden, maar mocht ik die beide schaarse factoren in de toekomst weer eens in ruime mate gaan bezitten dan zal ik niet aarzelen mij aan te sluiten bij Groenlinks.

Terug naar “Archief”