Relatie en uiterlijk/Uiterlijk en relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Relatie en uiterlijk/Uiterlijk en relatie

Berichtdoor Johanne » 21 jul 2004 23:34

Hmmm hier komt weer eens een vaag topic van mij hehe...

Ik zit me toch wel eens af te vragen in hoeverre toch het uiterlijk meespeelt in een relatie enzo en wilde wel eens weten hoe jullie hierover denken enzo.

Ik bedoel ik denk dat t toch bij de meeste jongens wel meespeelt. Tuurlijk het gaat in de eerste plaats om karakter, maar toch. Als ik bijvoorbeeld lees in het topic over badkleding dat de meeste jongens toch wel lichtelijk opgewonden raken van vrouwen met een goed figuur enzo, dan denk ik dat is ook logisch. Maar willen die mannen dan natuurlijk ook zelf een vrouw die er zo uitziet en niet een lelijk dik iemand enzo. Er zijn genoeg mensen met een goed figuur die ook een goed karakter hebben enzo...

*volgens mij ben ik erg vaag bezig, als iemand t niet meer kan volgen vraag gerust uitleg;)*

Kijk ik bedoel ik ken ook best veel jongens enzo en voor hen ben ik leuk als gewoon een vriendin zeg maar, maar ik snap best dat ze niet zo'n lelijk dik iemand als ik echt als vriendin willen hebben, omdat ze dan kwa uiterlijk ook wel iets meer willen ofzo... Hmmm volgens mij klinkt dit alsof ik wanhopig op zoek ben ofzo, maar dat is dus niet zo hoorr...;)
Maar snappen jullie wat ik bedoel, ik heb zelf iig toch wel het gevoel dat uiterlijk toch best wel een rol speelt ja, en das toch best jammer soms...

*probeer het echte topic onderwerp te vinden tussen mijn vage geblaet doorrr..;)*
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 21 jul 2004 23:57

Uiterlijk speelt zeker mee in een relatie, eigenlijk vooral nog voordat de relatie begint.

Veel jongens hebben allemaal mooie praatjes van 'ik ga alleen voor het innerlijk, etc.', maar dat is gewoon onzin. Je stapt niet op iemand af waarvan je denkt van ow wat een lelijkerd. Natuurlijk is het innerlijk van doorslaggevend belang, maar daar kom je later pas achter.

Ik denk dat qua uiterlijk het gezicht en de uitstraling van het meisje op het 1e gezicht het meeste telt. Dat is wat je als eerste ziet, of de vormen moeten extreem zijn. Dan vind je haar de moeite waard of niet (met de moeite waard bedoel ik dan interessant voor de gast in kwestie). Natuurlijk is het figuur ook wel belangrijk, maar in de meeste gevallen kun je dat (tenzij je op het strand loopt natuurlijk ;)) niet voor de volle 100% bepalen. Hoewel velen met mij over een uitstekend 'slagers-oog' beschikken natuurlijk ;) Mannen hebben natuurlijk verschillende 'wensen', maar het 'algemene schoonheidsbeeld' is in belangrijke mate bepalend.

Hehe, uit je reactie blijkt dat je tijdelijk (haha, dat kan bij jou niet anders ;)) een wat verminderd zelfvertrouwen hebt. M.i. zeer onterecht. Kijk, je hebt idd niet het perfecte figuur, simpelzat, en als ik jou was zou ik er nog wat aan doen ook. Niet om het een of ander, maar je hebt je koppie mee en hebt een erg goeie uitstraling. Als je alle Nederlandse mannen neemt (en nou denken we alle rest-verschillen even weg, alleen uiterlijk) zal het grootste deel vandaag nog een relatie met je willen, puur op basis van je uiterlijk.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 22 jul 2004 07:44

Er wordt altijd gezegd dat uiterlijk niet belangrijk is en eigenlijk is dat ook zo. Het gaat ook om het inerlijk en dat is echt het allerbelangrijkste!! Maar daarom vind ik het toch ook wel heel erg leuk dat mijn vriend er ook gewoon leuk uitziet, heeft een leuk bekkie!! En nogmaals ik ben niet als eerste op zijn uiterlijk gevallen, maar daarom speelt het wel mee vind ik.

Alfredt

Berichtdoor Alfredt » 22 jul 2004 07:45

Hoe jonger hoe meer men naar het uiterlijk kijkt. Een mooie vrouw is natuurlijk altijd leuk om naar te kijken, maar op een gegeven moment gaan mensen daar echt wel het relatieve van inzien.
Maar als je een tip wilt hebben, weet je wat vrouwen het mooist maakt? een glimlach op het gezicht. Probeer het een dag en zie wat een positieve reacties je krijgt.... Het is een waar wondermiddel ;)

Verder ken ik genoeg vrienden met een 'dikkere' vriendin hoor ;)

(BTW, persoonlijk ontboezeminkje... je foto bij je nickname was me al in positieve zin opgevallen :) )

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 jul 2004 09:48

Ik ben in mijn leven op een aantal jongens verliefd geweest en die waren meestal geen superhunks (daar val ik trouwens niet op ;)). Mijn ervaring is dat als je verliefd bent, je diegene toch wel mooi vindt.

Overigens heb je dit 'probleem' minder als je elkaar via internet leert kennen, want het duurt wel een tijdje voor je foto's uitwisselt en die geven ook niet altijd een heel duidelijk beeld.

Maar misschien dat mannen er wel meer op letten... kweenie... ik vind mezelf iig niet superknap ofzo en ik heb toch een heel lief vriendje :)

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 22 jul 2004 10:21

Ik geloof echt wel dat uiterlijk een belangrijke rol speelt. Dat is niet bij iedereen zo, maar als ik kijk naar mijn vriend en mij, dan moet ik zeggen dat we puur door elkaars uiterlijk aangetrokken werden. Toen ik hem nog maar twee weken kenden, kregen we al een relatie. Nou, na twee weken ken je elkaars innerlijk echt nog niet. Gelukkig zijn we er in onze relatie achtergekomen dat onze karakters heel goed bij elkaar passen.
Al was dat niet zo geweest dan was onze relatie al lang al gestrand. Je hebt natuurlijk geen (serieuze) relatie met iemand alleen maar omdat hij/ zij er leuk uitziet. Als je niet met elkaar kunt lachen, praten, huilen, gezellige dingen doen, enz. dan heb je het snel bekeken met elkaar.
Wat ik dus wil zeggen is, dat je wel naar iemands uiterlijk kan kijken en dat uiterlijk ook het eerste is waar je op let bij een ander, maar dat uiteindelijk het innerlijk het belangrijkste is.
En Johanne, ik vind dat je er leuk uitziet hoor! En niet alle mannen willen een vriendin met een strak figuurtje. Ieder mens heeft zijn mooie en zijn minder mooie kanten, ook mensen die slank zijn.
Wat trouwens ook wel helpt, is gewoon aan anderen laten zien dat je jezelf met al je (on)volkomenheden accepteert zoals je bent. Dan letten anderen er ook minder op dat je geen maatje 36 hebt, want uitstraling is toch wel belangrijker dan je figuur.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 22 jul 2004 11:20

uiterlijk is heus wel belangrijk maar niet het belangrijkste.
mijn vriendin en ik zijn niet elkaars 'type' qua uiterlijk (hoewel ik haar zeker wel mooi vind) want zij valt op blonde kerels en ik op wat donkere vrouwen maar dat is helemaal geen punt, het gaat dus zeker om meer als alleen uiterlijk.
als liefde om het hoekje komt kijken worden gaan die voorkeuren echt niet meer op.
dan ondek je bij jezelf dat er meer is dan alleen je 'type' waar je jezelf normaal gesproken tot aangetrokken voelt qua uiterlijk.
daarom moet je jezelf geen zorgen maken over je uiterlijk (is makkelijker gezegt dan gedaan) want als je diegene tegen komt en het klikt gewoon dan zul je zien dat het echt helemaal niet uitmaakt of je dik,dun, blond, donker, rood, lang of kort bent.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 22 jul 2004 12:17

k Heb een tijdje tussen heel veel mannen gewerkt (op de bouw) en daar hoorde ik dus echt hele andere verhalen. Mannen hoeven niet zo nodig een vriendin met maatje 34. Okay, dit gaat stom klinken, maar ze willen iets om vast te houden... :lol: Er was er zelfs een die het een beetje jammer vond dat z'n vriendin wat mager was.

Maar dan denk ik: ik wil wel slank zijn met maatje 34. Waarom? Omdat je overal op reclame, op de tv, in tijdschriften, op plaatjes (noem maar op) van die super slanke meiden ziet. Volgens mij is dat ook niet helemaal gezond... Maar het blijft toch in m'n hoofd steken dat ik best wat minder heup zou mogen hebben... Maar ik heb dus een jaar op fitness gezeten, gezond geleefd, maar er gaat niks af... en ik heb geen zin om daar heel m'n leven voor te gaan strijden! Dus ik ga wel weer op fitness, puur om gezond en fit te blijven...

Wat ik een tijdje terug ook las, op een of ander tropisch eiland kregen ze voor het eerst tv. Wat kregen die stevige gezonde meiden daar allemaal? Anorexia nervosa. En waarom zou dat zo zijn? Omdat je voorgeschoteld wordt dat je niet normaal bent als je maat 40/42 of groter hebt. Op een gegeven moment wordt het natuurlijk té, als je last krijgt van je gewrichten ofzo, dan heb je gewoon overgewicht. Maar volgens mij heb jij daar nog geen last van? :D

Wat betreft dat: innerlijk/uiterlijk-gedoe. Veraf: houding (dus ook het hele uiterlijk), dichterbij: ogen (daar komt de uitstraling meestal vandaan samen met de houding), na een tijdje: opvattingen, karakter, principes enz.

Zoiets denk ik :roll:

miep19
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor miep19 » 22 jul 2004 12:38

Ik ben gevallen voor de mooie oogjes, lieve lach en de uitstraling van mn vriend. En toen ik hem voor de 3e keer zag, hadden we verkering (eigenlijk echt niks voor mij maar goei) Maar ja dat was dus wel een beetje op het uiterlijk. Hij is zeker geen super knappe a la model goser, maar zeker ook niet lelijk. Maar als je van iemand houdt, dan kijk je niet echt naar het uiterlijk, maar naar het innerlijk. Mijn vriend en ik passen goed bij mekaar, we denken over veel dingen hetzelfde, onze karakters botsen niet zo en tgaat gewoon goed, al kende ik hem echt niet na 3 avondjes uit :D Nu 5 maanden later wordt het alleen maar beter.

Maar kort samengevat, ik denk wel dat je het eerst kijkt naar het uiterlijk. Een verliefdheid begint ten slot van rekening eerst met het kijken naar :D:D (tenminste meestal)

vlieger
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor vlieger » 22 jul 2004 13:28

Ehmm ooit gehoort van "liefde maakt blind"? Volgens mij speelt het uiterlijk niet extreem mee, als je verliefd bent of van iemand houdt doet het er niet toe hoe hij/zij er uit ziet...

Code: Selecteer alles

<?php echo "Hello World!"; ?>

Vrouwe Justitia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Vrouwe Justitia » 22 jul 2004 13:49

Hmm laat ik me nu ook afvragen, hoeverre uiterlijk meespeelt in een (mijn) relatie... Vrij veel meiden vinden mijn vriend aantrekkelijk, maar ik vind dat eigenlijk niet, hmmm laat ik even vaag gaan doen, hij heeft niet direkt het uiterlijk waarop ik zou vallen, juist helemaal niet. Nou ja ik bedoel gewoon, als het om uiterlijk zou gaan van mijn kant, zou ik geen verkering hebben, al heeft hij wel een mooi uiterlijk. Maar ja, volgens mij zien mannen dat ook weer anders, maar dat begrijp ik niet, want dat schijnt allemaal nogal tegenstrijdig te zijn. Maar inderdaad, uitstraling en ogen van partner worden over het algemeen belangrijk gevonden...
(hmmz weer vaag allemaal :? )
If you want world peace, fight for justice.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 22 jul 2004 14:15

Uiterlijk zeker niet onbelangrijk, je moet je toch fysiek aangetrokken voelen.
Maar ik kan helemaal afknappen op mooie, maar heel arrogante dames. Die loop ik met een grote boog voorbij.

Spontane uitstraling erg belangrijk. En een beetje sportief. En leuk gekleed (ook belangrijk).
Geen commentaar

André

Berichtdoor André » 22 jul 2004 22:26

vlieger schreef:Ehmm ooit gehoort van "liefde maakt blind"? Volgens mij speelt het uiterlijk niet extreem mee, als je verliefd bent of van iemand houdt doet het er niet toe hoe hij/zij er uit ziet...

Idd

@ Johanne, kijk maar eens om je heen wat er zoal op straat loopt hand in hand..........

Liesl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Liesl » 23 jul 2004 10:37

Ik vind uiterlijk wel erg belangrijk. Sowieso kan je uit een uiterlijk opmaken of iemand een verzorgd of onverzorgd type of vlot of sloom is.

Als ik iemand langer ken dan valt dat wel vaak weg. Maar in eerste instantie let ik goed op ;-)
Refoweb is van ons allemaal :p

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 23 jul 2004 11:02

maar ik snap best dat ze niet zo'n lelijk dik iemand als ik echt als vriendin willen hebben

Pardon??? Je onderschat jezelf.

Mijn schoonheidsideaal is slank, blond met blauwe ogen. Mijn vrouw, waar ik dol op ben, heeft echter bruin haar. Ze trok mijn aandacht omdat ze spontaan en grappig was. Als ze lacht, dan lacht ze echt (om maar eens een liefdeslied te citeren). Na 16 jaar huwelijk heeft ze 'veel meer om van te houden' dan toen we verkering kregen en zeer slank was. S-je (die met die brede heupen ;-) ) heeft absoluut gelijk.

Een tegenvraag: Zou je met een geweldige schoonheid willen trouwen waarmee je iedere dag ruzie hebt of waar je nooit een goed gesprek mee kunt voeren?
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Terug naar “Archief”