Die opvang huizen zitten inderdaad vol met onkerkelijke meisjes.
Steek je hoofd maar in het zand.
Sorry, ben je er wel eens geweest of heb je er contacten, ik wel.
Het is logisch dat je hoort van gezinnen, die hun kind opvangen, maar denk je dat als ze dat niet doen dat ook zo open naar buiten zullen brengen?
Als dat niet zo is , is er wezenlijk iets mis met het Christen zijn van die mensen die om dat meisje heen staan.
Een christen is jammergenoeg niet beter, dat een niet-christen. We zouden wel beter moeten kunnen doen, we hebben immers GOD aan onze zijde. We moeten er wel steeds weer bij bepaald worden wat goed is, mensen zijn nogal vergeetachtig, weet je.
er worden veel dingen door elkaar gehaald. Seksualiteit is geen seks.
Je hebt helemaal gelijk. Seksualiteit is meer.
Ik heb ontdekt dat het in het gezin ook goed te bespreken valt al is het taboe daar nog niet zo lang geleden verbroken.
Tuurlijk is het gezin een goede plaats, waar je het als ouders voor kunt leven en in veiligheid kunt bepraten. Maar dit geld lang niet voor elk gezin er zijn nog voldoende ouders, die zich laten verrassen door wat kinderen/jeugdigen leren buiten het gezin, op school, in de speeltuin.....
Wat wil je als christen, wil je dat je kind een verwrongen beeld van seksualiteit krijgt, een zuiver beeld zoals GOD dat wil. Daarnaast zijn er ook nog ouder die zelf een verwrongen beeld over seksualiteit hebben, wie in het gezin moet ze daarvan overtuigen. Een dominee kan het onderwerp bespreekbaar maken en wijzen op wat zuiver is.
onderzoekt ALLE dingen en behoud het goede
Ik hoop niet dat je bedoelt dat we alles maar moeten uitproberen en dan maar kijken wat goed is. Maar de bijbelse toepassing bedoelt, dat we alles dat we op ons afkrijgen moeten toetsen aan de bijbel en als het goed is, er dan ons dan pas mee inlaten.