Waarom laat een moeder haar kinderen in de steek?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Waarom laat een moeder haar kinderen in de steek?

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 jul 2004 18:43

Hoi, ik snap het niet. Onze moeder is 77 jaar en ineens heeft ze ons 3en dezelfde rare brief geschreven, waarin ze zegt dat wij haar verdriet hebben gedaan in haar leven, en ze wil niks meer met ons te maken hebben.
Ik snap het niet...............
Mijn broers nemen het vrij nuchter op, maar ik ben behoorlijk van de kaart.
Er is niks byzonders gebeurt........... wel is ze in het ziekenhuis opgenomen geweest vanwege een operatie........... ik ben wel op bezoek geweest (3 uur rijden van hier) en het leek of ze blij was dat ik er was, mijn broers niet, vanwege het werk, maar er was ook niks ernstigs, ze lag er maar 5 dagen.
Maar nu zegt ze dat ze heeft nagedacht over haar leven, en dat wij niks om haar geven en dat ze met ons hierbij kapt, voor altijd, en dat wij nooit van haar gehouden hebben.
Het is onze echt moeder, wij hebben ook nog een stiefmoeder, maar die is heel erg lief en hartelijk voor iedereen...........
Kan wel janken...........
Bellen helpt niet, want je krijgt haar niet aan de telefoon en haar man zegt dat wij niet goed zijn. (Haar man is veel jonger dan zij, 17 jaar jonger, dus das ook moeilijk)
Ze leven een geisoleerd leven en hebben helemaal geen vrienden meer omdat niemand goed is.
Met zijn familie hebben ze tien jaar geleden al gekapt en nu kappen ze ook met ons, met mijn moeders familie, dus.
Waarom doen mensen elkaar zoveel pijn om niets?????????????

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 20 jul 2004 19:24

MM ik denk niet dat wij kunnen zeggen waarom jou moeder dit besluit genomen heeft. Ik weet bijvoorbeeld niet hoe jou relatie met jou moeder was en ook niet hoe zij jou gedurende haar leven gezien heeft.
Ik vraag me af waarom je dit soort dingen op het forum zet, ik denk niet dat er hier een oplossing te vinden is, familiedingen moet je met je familie uitpraten.
Ik snap aan de andere kant ook dat je radeloos bent hoe dit heeft kunnen gebeuren. Dit is niet iets wat je koud laat, een moeder die geen contact meer met je wil. Misschien dat je daarom alles probeert om een antwoord te vinden maar ik denk echt dat je dit in je familie moet uitpraten (als dat mogelijk is) en anders misschien met een instantie of hulpverleningsiets die ervaring heeft met familieproblemen.
Verder zou ik je aanraden hulp bij God te zoeken. Vaak word bidden als soort laatste redmiddel gezien maar bidden is het grootste en machtigste redmiddel!!!
He died for me, I life for Him!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 jul 2004 19:28

Hoi
Ja, ik ben inderdaad radeloos. En ik zal mijn broers bellen, dat we met elkaar kunnen bidden, dat vinden zij ook wel beter, denk ik.
Wij hebben nooit echt problemen met haar gehad, maar mijn broers trokken altijd wel meer naar mijn pa toe. Werkten ook in zijn zaak mee en zo......... misschien is dat het........... Maar ik toch niet.
Maar ik snap niet waarom een moeder kaar kinderen en kleinkinderen zomaar in de steek kan laten............. ik snap het echt niet, ben helemaal van de kaart erdoor..........

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 20 jul 2004 22:37

misschien een rare gedachte maar bedoel het niet verkeerd. maar zit je moeder bij een sekte? herinner me dat het efraim sekte ook van iedereen afstand moest doen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 20 jul 2004 22:46

sterkte ermee MM en ik hoop dat het allemaal ten goede mag keren voor jullie.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

dingo

Berichtdoor dingo » 20 jul 2004 22:51

Moeilijk geval en niet iets waar je op een forum een pasklaar antwoord op kan verwachten. Ik zou eerst vast proberen te stellen of ze die brief daadwerkelijk zelf heeft geschreven (ja ik ben achterdochtig, erfenissen enzo). Als ze 'm zelf geschreven heeft dan lijkt het er nog het meeste op dat ze teleurgesteld en verdrietig is. In dat geval kan het zinvol zijn het contact van jouw kant uit in stand te houden dus brief schrijven waarin je zegt dat je haar brief niet snapt, bellen of kaartje sturen als ze jarig is en met kerst en oud en nieuw enz.
Just my 0,02 euro.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 jul 2004 06:17

maria, sterkte er mee.....!! je kunt me altijd pb'en als je daar behoefte aan hebt!!! :P :-&

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 21 jul 2004 08:51

MM ik zal ook voor jullie bidden dat hier een oplossing voor komt. Ik heb me proberen voor te stellen hoe ik het zou vinden als mijn moeder zoiets deed, ik zou het ronduit vreselijk vinden en ik denk dat ik nog niet eens kan bedenken hoe erg het is, kan me zoiets gewoon niet voorstellen.
Laat iniedergeval van jou kant merken dat het voor jou niet over is en dat jij nog steeds om haar geeft!
Heel veel sterkte!
He died for me, I life for Him!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 21 jul 2004 17:16

Heel erg fijn, jullie lieve reacties.
Bidden helpt toch duidelijk wel.
Maar wat er aan de hand is, weten we niet precies. Vandaag had een van mijn broers gebeld, en die had gevraagd hoe of wat. Toen zei ze dat ze dat helemaal niet geschreven had. Nu denken wij, dat ze jammer genoeg, gezien haar leeftijd in de war is. Ouderdom. Want hij zegt dat ze zei dat ze dat niet had geschreven, toen heb ik haar gebeld, en toen zei ze dat wij er helemaal niks van snappen, en dat ze wel van ons houdt, en dat wij dit allemaal verzinnen en overdrijven. En ze denkt dat we tegen haar samenzweren, maar dat doen we helemaal niet, we houden juist van haar, ondanks wat we in onze jeugd hebben meegemaakt.
Kijk, wij gaan natuurlijk niet zeggen, van dat het toch duidelijk in die brieven staat. (1 geschreven brief, en 2 copieeen). Maar ze weet dus niet eens wat ze eigenlijk geschreven heeft.
Ergens ben ik wel heel erg opgelucht, maar nu gaan we wel voor haar bidden, dat ze helder mag worden...........
Die brieven waren trouwens wel in het handschrift van haar man, maar haar naam had ze wel zelf geschreven..........
Droevig allemaal. Maar wij zijn wel wat opgelucht. Raar he? En ook eigenlijk zielig voor haar...........

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 21 jul 2004 17:20

johannes1 schreef:misschien een rare gedachte maar bedoel het niet verkeerd. maar zit je moeder bij een sekte? herinner me dat het efraim sekte ook van iedereen afstand moest doen.

Eigenlijk lijkt het wel net een sekte, maar dan klein. Haar man en zij hebben zich geheel afgezonderd op een boerderijtje in het Noorden van het land, ver van ons vandaan. En ze willen met niemand te maken hebben. Niemand deugt. En ze leest wel altijd occulte boeken, en praat (en schreef in die brief ook) steeds over reincarnatie.
Wij zijn Christen geworden, ik en mijn jongste broertje evangelisch en mijn oudste broertje (of eigenlijk moet ik broers zeggen) katholiek, op latere leeftijd. Dus we kunnen wel samen bidden, desnoods door de telefoon als het moet.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 jul 2004 23:34

Zit ze niet onder invloed van haar man, dat ze zo geworden is?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Alfredt

Berichtdoor Alfredt » 22 jul 2004 07:37

*Annet* schreef:Zit ze niet onder invloed van haar man, dat ze zo geworden is?

Daar doet dit mij ook aan denken ja... Ik heb het in mijn omgeving ook meegemaakt. Volkomen onbereikbaar worden ze dan. Helaas zou ik niet weten wat je hiermee kan.
Heel, heel veel sterkte in elk geval.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 jul 2004 18:28

MM veel sterkte!!!

ouders verliezen op deze manier is zeer pijnlijk!!

Lindal
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lindal » 26 jul 2004 10:59

Dit is echt vreemd! MM hopelijk vind je rust bij God en kun je ook voor je moeder bidden. Ik zie geen vreemde reden dat ze jullie zomaar niet meer wil erkennen als kinderen....
Aparte mensen, aparte dingen

De halve waarheid is de hele leugen.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 26 jul 2004 14:44

Lindal schreef:Dit is echt vreemd! MM hopelijk vind je rust bij God en kun je ook voor je moeder bidden. Ik zie geen vreemde reden dat ze jullie zomaar niet meer wil erkennen als kinderen....

Ja, ik bid ook elke dag voor haar. We denken dat ze een beetje in de war is. Ze is ook al best oud, ook al wil ze dat niet weten. En dat ze onder invloed van haar man staat, is zonder meer waar. Hij is veel jonger dan zij, 17 jaar jonger....... heeft ons nooit geaccepteerd, met mane mij niet, omdat ik naar mijn papa toe trok.

Maar ik heb wel iedere nacht nachtmerries ervan. Ik probeer het van me af te zetten, maar iedere nacht kan ik slecht slapen en heb ik vreselijke dromen ervan........... dat ik snachts moet janken. Ik begrijp niet dat haar man haar niet probeert om te praten dat ze weer gewoon doet, maar wij zijn bang dat hij ergens anders op uit is........... (wat zeg ik hier niet)

Terug naar “Archief”