zoow hehe eindelijk een paar mensen die snappen wat ik bedoel. Communiceren is moeilijk.
Europeaan schreef:Waarschijnlijk zal Lalage ook allerhande bezwaren tegen ‘mijn’ kerk kunnen opsommen (gkv), net zoals ik vragen heb bij haar sympathie voor de pkn, maar dat sluit een respectvol omgaan met elkaar toch niet uit? En dat veroorzaakt toch ook niet dat we op poppetjes in plaats van ‘de zaak’ spelen?
Inmiddels heb ik heel wat ervaring opgedaan met de GKV, zowel positieve als negatieve. Ik kan daar enorm genieten van de goede preken en ik heb in Zwolle en Amsterdam gezien dat ze soms ook Opwekking zingen en een beamer gebruiken. Mijn conclusie is dat ik in sommige plaatsen best wel lid zou willen worden van de GKV, als ze mij tenminste willen hebben

In andere plaatsen, in het oosten van het land, is 't nog wat conservatiever en zou ik tegen dingen aanlopen.
Mijn sympathie voor de SoW-kerk, nu PKN, komt voort uit de 10 jaar dat ik daar actief lid geweest ben. Maar ik heb daardoor ook kunnen concluderen dat ik zelf voor een andere kerk zal kiezen. Ik heb er wel belijdenis gedaan, omdat ik daarmee niet wilde wachten. Het voordeel van de PKN is dat ik erg veel ervaring heb opgedaan met verschillende liturgische vormen, waar ik ook erg van heb genoten: onder andere kwalitatief goede muziek, poezie, alternatieve vormen van avondmaal vieren, Taize-achtige vieringen.
Mijn ouders hebben me 'interkerkelijk' opgevoed, zijn zelf ook van verschillende richtingen afkomstig (refo en katholiek!) en ik heb daar de vruchten van geplukt. Ik ben ze er erg dankbaar voor. Ze hebben me ook geleerd dat het erg belangrijk is om actief te zijn in een gemeente die bij je past. Je moet kijken waar je God het beste kunt dienen.
Ik wil inderdaad niet tegen rechtse kerken schoppen, maar weet gewoon dat ik daar niet pas. Want als ik daar lid zou worden, zou ik wel gaan schoppen... Ik ben op refoweb gekomen, om mijn broers en zussen uit die kerken toch te leren kennen. Zoals ik in een andere thread zei: Refoweb lijkt een beetje op de hemel: christenen die, ongeacht hun achtergrond, samen God zoeken. En dat vind ik gewoon erg gaaf. We kunnen veel van elkaar leren.