Badkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 20 jul 2004 08:42

joris schreef: Lust begint altijd bij je eigen gedachten en niet bij het lichaam van de ander.

Mwoh, daar valt voldoende op af te dingen. Lust kan zeker wel extern worden opgewekt, ben het niet eens met deze stelling.

joris schreef: Op een naaktstrand hebben mensen geen last van lust en zondige gedachten. Ze zijn zichzelf en genieten daarvan.

Ken jij de psyche van een nudist zo goed dat jij pretendeert te weten of hij al dan niet last heeft van lusten en zondige gedachten? Vind ik knap....

Het zal wellicht best voor een aantal nudisten gelden, maar om dat nou te generaliseren, geloof ik niet.

En trouwens, als er geen lust wordt opgewekt mogen we in ons nakie lopen? God heeft toch duidelijk gezegd in Genesis dat wij onze "schaamte moeten bedekken"?

Dus ondanks Golgotha, hoe groots die gebeurtenis ook was, blijft Gods standpunt tov nudisme volgens mij gelijk.
Geen commentaar

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 20 jul 2004 08:49

Je kunt Golgotha niet gebruiken, of liever misbruiken, om alles maar goed te praten. En dan bedoel ik niet het goedpraten van de zonde, maar meer zo van "we hebben Golgotha gehad, dus we hoeven verder niet na te denken".

De richtlijnen die de Bijbel ons geeft, gelden nog altijd. Ook na Golgotha.

joris

Berichtdoor joris » 20 jul 2004 08:54

Pieter schreef:Je kunt Golgotha niet gebruiken, of liever misbruiken, om alles maar goed te praten. En dan bedoel ik niet het goedpraten van de zonde, maar meer zo van "we hebben Golgotha gehad, dus we hoeven verder niet na te denken".

De richtlijnen die de Bijbel ons geeft, gelden nog altijd. Ook na Golgotha.

jullie lijken niet eens bereid er over na te denken. Zoals jij het interpreteerd heb ik het op geen enkele manier geschreven en zeker niet bedoeld.

Lees maar eens een website over nudisme.

Ikb en er zelf nog lang niet aan toe hoor. En misschien ga ik het ook wel nooit doen. Ik ben nu nog veel te druk met mijn eigen lijf en dat van anderen om goed naakt te kunnen zijn. Maar dat is een gevolg van de zonde en daaraan hoef ik niet toe te geven. Bedek je schaamte, maar het moet mogelijk zijn om zonder schaamte te zijn. Want die schaamte kwam door de gebroken relatie met God en elkaar, en die relatie met God is weer hersteld.

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 20 jul 2004 09:04

joris schreef:jullie lijken niet eens bereid er over na te denken. Zoals jij het interpreteerd heb ik het op geen enkele manier geschreven en zeker niet bedoeld.

OK, dan heb ik je verkeerd begrepen. En als ik er niet over na zou denken, zou ik hier niet zijn :wink:

Dan wordt ik direct ontslagen, ben ik bang :mrgreen:

Ikb en er zelf nog lang niet aan toe hoor. En misschien ga ik het ook wel nooit doen. Ik ben nu nog veel te druk met mijn eigen lijf en dat van anderen om goed naakt te kunnen zijn. Maar dat is een gevolg van de zonde en daaraan hoef ik niet toe te geven. Bedek je schaamte, maar het moet mogelijk zijn om zonder schaamte te zijn. Want die schaamte kwam door de gebroken relatie met God en elkaar, en die relatie met God is weer hersteld.

De relatie met God mag dan weer hersteld zijn, we leven nog altijd in een gebroken wereld. M.a.w. ondanks dat de relatie met God hersteld is, zijn wij nog altijd mens, tot aan onze dood toe. Ik bedoel, we zijn niet ineens weer de volmaakte mensen geworden, zoals we in het Paradijs waren. Je kunt dus m.i. niet stellen dat we door onze hernieuwde relatie met God ons nu niet meer hoeven te schamen.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 20 jul 2004 18:50

Pieter schreef:
joris schreef:jullie lijken niet eens bereid er over na te denken. Zoals jij het interpreteerd heb ik het op geen enkele manier geschreven en zeker niet bedoeld.

OK, dan heb ik je verkeerd begrepen. En als ik er niet over na zou denken, zou ik hier niet zijn :wink:

Dan wordt ik direct ontslagen, ben ik bang :mrgreen:

De relatie met God mag dan weer hersteld zijn, we leven nog altijd in een gebroken wereld. M.a.w. ondanks dat de relatie met God hersteld is, zijn wij nog altijd mens, tot aan onze dood toe. Ik bedoel, we zijn niet ineens weer de volmaakte mensen geworden, zoals we in het Paradijs waren. Je kunt dus m.i. niet stellen dat we door onze hernieuwde relatie met God ons nu niet meer hoeven te schamen.

Helemaal mee eens!! je mag volgens mij niet denken dat na je bekeiring je in een hemel op aarde leeft!! en daardoor zonde vrij ben!

:roll: :)nico

joris

Berichtdoor joris » 20 jul 2004 19:16

"volgens jou niet'. Wat betekent dat?

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 20 jul 2004 19:59

joris schreef:"volgens jou niet'. Wat betekent dat?

In welk licht zie jij dit? Jac 4: 8 ???

Dan denk ik dat je je zelf niet in verzoeking mag brengen! en niet in de wereld leven=gelijk aan! En je zondige mens leeft in je en steekt weer de kop op als je denkt er bovenop te zijn! en als je je zelf weer tegen komt!

Zoals paulus schrijft "Het goedë wat ik wil doen doe ik niet maar Het kwade dat ik niet wil doen doe ik" ik weet niet precies waar het staat! hier nog iets "En als ik het goede wil doen ligt het kwade bij"
Wat laat zien de strijd tegne de oude en de nieuwe mens!

Ik weet niet precies je kerkelijke richting maar lijkt mij evangelisch Ik van Hervomd lokaal richting (zwaar) oud ger gem maar laten we niet strijden om onze eer en geen ruzie maken over Goddellijke dingen met onze menselijke gedachten!

Mondriaan

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 21 jul 2004 08:56

Jannes ik krijg door jou reacties het idee dat je van ons wilt horen dat het niet kan om als christen in badkleding te lopen. Als je dat perse wilt horen wil ik het wel zeggen hoor :mrgreen: Nu ff serieus:
Ik denk dat dit dingen zijn die niet precies in de bijbel terug te vinden zijn en dus vallen onder de christelijke vrijheid waar paulus over schrijft in 1 van zijn brieven (volgens mij korinthe). Dat betekent dus dat de ene christen het misschien wel kan en de andere wel, maar dat is iets wat zaak is tussen jou en God, en als je er zo over twijfelt, waarom zou je dan moeilijk doen? Doe het dan gewoon niet!
He died for me, I life for Him!

André

Berichtdoor André » 21 jul 2004 11:49

mirjamvandorp schreef:Jannes ik krijg door jou reacties het idee dat je van ons wilt horen dat het niet kan om als christen in badkleding te lopen. Als je dat perse wilt horen wil ik het wel zeggen hoor :mrgreen: Nu ff serieus:
Ik denk dat dit dingen zijn die niet precies in de bijbel terug te vinden zijn en dus vallen onder de christelijke vrijheid waar paulus over schrijft in 1 van zijn brieven (volgens mij korinthe). Dat betekent dus dat de ene christen het misschien wel kan en de andere wel, maar dat is iets wat zaak is tussen jou en God, en als je er zo over twijfelt, waarom zou je dan moeilijk doen? Doe het dan gewoon niet!

Bedoel je deze??

1 Kor 10,29
Ik bedoel nu niet uw eigen geweten, maar dat van die ander. Want waartoe zou mijn vrijheid beoordeeld worden door eens anders geweten?

jannes
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jannes » 21 jul 2004 13:29

He Mirjam,

Dat is niet waar. Ik twijfel alleen heel erg erover. Ik wil iets niet zomaar doen. Begrijp je? Maar ik wil graag argumenten die op Bijbelse grond zijn gebaseerd, als je die natuurlijk kan bedenken.
Weet je ik ben wel al tot een paar conclusies gekomen.

* Een rustig strand/zwembad
* Badpak.
* Over het strand lopen in shirtje + rok.
* En niet is een gedeelte gaan zitten, waar je niet tussen de (topless) mensen in zit. (Als je overal om je heen kijkt).

Groetjes Jannes

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 21 jul 2004 13:55

Ik heb het idee dat deze discussie een verkeerde kant opgaat. Ik heb ook het idee dat deze discussie geen zin meer heeft. Ik heb ook het idee dat er een compleet verkeerd beeld bestaat onder vrouwen van mannen en vice versa. Ik heb ook het idee dat ik me aan het opfokken ben, en niet vanwege mooie vrouwen op het strand. Ik heb ook het idee dat er inderdaad veel seksueel gefrustreerden onder de refo's zitten... :(

Ik heb het idee dat ik even naar een andere discussie ga.

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 21 jul 2004 14:07

Ik heb het idee dat die sexueel gefrustreerden zich net zo goed onder niet-refo's bevinden.

Dat is niet het probleem. Probleem is dat er in bepaalde kringen nog steeds een taboe rust op sexualiteit en alles wat daarmee te maken heeft.

En da's jammer.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 21 jul 2004 14:13

Dat is ook zo, Pieter. Maar het probleem is dat het hier ontkent word. Natuurlijk zijn er overal seksueel gefrustreerden. Maar ik moet even kwijt dat ik bij mijn niet-christelijke vrienden toch echt geen bekrompen gedachtengangen vind als: bikini's zijn echt opwindend o.i.d.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 21 jul 2004 15:31

kurtyo schreef:Dat is ook zo, Pieter. Maar het probleem is dat het hier ontkent word. Natuurlijk zijn er overal seksueel gefrustreerden. Maar ik moet even kwijt dat ik bij mijn niet-christelijke vrienden toch echt geen bekrompen gedachtengangen vind als: bikini's zijn echt opwindend, o.i.d.

Ik vind het moeilijk, ik heb een bikini omdat ik dat gewoon mooier vind dat een badpak.
Als ik met jongens naar het strand gaat hetb ik nog nooit de indruk gehad dat ik ze daarmee in verlegenheid bracht. Ik denk ook sterk dat het er om gaat hoe je je gedraagt. Misschien kan je in een badpak wel uitdagender zijn dan in een bikini. En waar je badkleding de nadruk oplegt. Als je zo'n enorme pushupgeval hebt, dan lijkt me duidelijk wat je er mee wilt oproepen. Daarom vind ik een , hoe heet dat ook al weer, zo'n stringding (in bikini) wel fout, dat benadrukt gewoon behoorlijk je achterste. En waarom moet dat perse (viond het persoonlijk ok vreselijk lelijk)
WE moeten daar gewoon interger mee omgaan. Dat je daar op let, kleding, badkleding. Onbewust kan je ook iets bij een ander in opschudding brengen.

Ik vind de stelling dat er meer sexueel gefrustreerden onder de christenbevoling is, niet echt gegrond. Wat ik ervaar is dat de taboes daar wel meer zijn (hoewel dat ook steeds minder wordt) maar niet-christenen die ik ken praten soms absurd veel over seks , dat heb ik bij christelijke vrienden niet in die mate (en nee, dan heb ik het even niet over tienerventjes die thuis streng worden opgevoed maar de vieste taal uitslaan) en heel veel praten, bezig zijn met seks, dat kan naar mijn idee
een ongezonde verhouding oproepen.
Maar goed, dat is offtopic.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 21 jul 2004 18:00

kurtyo schreef:Dat is ook zo, Pieter. Maar het probleem is dat het hier ontkent word. Natuurlijk zijn er overal seksueel gefrustreerden. Maar ik moet even kwijt dat ik bij mijn niet-christelijke vrienden toch echt geen bekrompen gedachtengangen vind als: bikini's zijn echt opwindend, o.i.d.

Hee allemaal het onstpoort naar mijn idee! In het refo wereldje meer taboe over sexualiteit? Ja maar sla er nu niet mee in het rond! Jij vind dat het kan maar andere niet oa ik! allemaal anders! en toch! moet iedereeen op srand gaan liggen! Nee! En openheid over sexualiteit! is niet met zijn allen op strand liggen en de vraag of het mag!

Het houdt mijn idee in Voorlichting over het lichaam zonder taboes en eerbiedt voor het lichaam! En eerlijk er over kunnnen praten! met ouders
vriend(in) en vriendinnen!

Verder vind ik dat Jannes nu goed besluit genomen heeft! fijn dat ze nu zekerder is! Het gaaat nu om beslissing nemen en er zeker in zijn! Wel in weg van gebed!

Mondriaan

Terug naar “Archief”