Moderator: Moderafo's
Lana schreef:Sinds enige tijd lees ik wel in de bijbel, bid en ga (zo mogelijk) naar de kerk ook mijn levensdoel en instelling is veranderd. Ben ik nu bekeerd?
Lana schreef:Ik vraag me af wat er precies onder bekeerd verstaan wordt; ik ging voorheen nooit naar de kerk, las nauwelijks in de bijbel en leefde 'er op los'. Sinds enige tijd lees ik wel in de bijbel, bid en ga (zo mogelijk) naar de kerk ook mijn levensdoel en instelling is veranderd. Ben ik nu bekeerd? Of wordt daarmee bedoelt dat er een bepaalde Godservaring aan ten grondslag moet liggen?
Europeaan schreef:Lana schreef:Sinds enige tijd lees ik wel in de bijbel, bid en ga (zo mogelijk) naar de kerk ook mijn levensdoel en instelling is veranderd. Ben ik nu bekeerd?
Het leven is al ingewikkeld genoeg, dus dat hoeft niet nog ingewikkelder. Kun je deze opsomming taxeren als werk van de Heilige Geest? Ik zou denken van wel. Zeker als je erbij zegt dat je levensdoel en instelling veranderd is. Wat wil je als bekeerde christen nog meer?
In feite doe je nu precies wat Jezus zegt in de Bergrede (Matt. 6): Zoek eerst het Koninkrijk van God en de rest zal u bovendien geschonken worden.
Als dat je instelling is, hoef je aan je bekering niet te twijfelen.
Laat je bemoedigen door de zaligsprekingen van Matt. 5 (ook Bergrede dus). Want die zijn allemaal ook op jouw van toepassing! Gefeliciteerd!!
kurtyo schreef:Ik zou willen dat ik een echte liefdevolle relatie met God zou hebben. Het schijnt niet te mogen... Niet dus...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten